דיווח: גארת' בייל יעזוב את ריאל מדריד, יושאל לטוטנהאם?

גארת' בייל, זינדין זידאן
גארת' בייל, זינדין זידאן | Gettyimages

הוולשי מסוכסך עם זידאן וסיכוייו להמשיך במדריד שואפים לאפס. האקסית תבקש להשאילו, אולי בעסקה בה יהיה מעורב גם כריסטיאן אריקסן. זידאן יערוך אימון בכורה בלבן לקראת המשחק נגד סלטה ויגו בשבת

(גודל טקסט)

אחת מהסיבות לעזיבתו הפתאומית של זידאן זידאן בקיץ הייתה, כנראה, המצב הבעייתי מול גארת' בייל. הצרפתי רצה לשחרר את הוולשי שעלה מהספסל נגד ליברפול בגמר ליגת האלופות וכבש צמד, בעוד הנשיא פלורנטינו פרס הטיל על כך וטו. עם הקאמבק של הצרפתי לריאל מדריד, סיכוייו של בייל להמשיך בלבן, שהיו נמוכים גם כך – שואפים לאפס.


כעת, זידאן חוזר במעמד אחר, ובקיץ הוא יוכל לעשות את המהפכה. השם הגדול הראשון שיעזוב הוא גארת' בייל. "זידאן ובייל הם כמו שמן ומים" כתבו ב"אס" הספרדי. אולם, זה כלל לא יהיה פשוט, מכמה סיבות. ראשית, שכרו של הוולשי עומד על 12 מיליון יורו נטו לעונה. שנית, בחודש מאי יהיה בייל בן 30, וההערכות הן שאף קבוצה גדולה לא תהיה מוכנה לשלם 70 מיליון יורו עבורו.


מנצ'סטר יונייטד רצתה לצרפו בקיץ שעבר אך זה לא קרה. מי שהוזכרה כמועמדת לקלוט את בייל היא טוטנהאם האנגלית אצלה שיחק שש עונות בין 2007 ו-2013.  האנגלים מצפים שריאל מדריד תנסה לצרף הקיץ את הקשר הדני כריסטיאן אריקסן, ובייל ישמש כקלף מיקוח, אלא שטוטנהאם הבהירה שלא תהיה מוכנה לשלם אפילו לא חצי משכרו. לנשיא דניאל לוי יש רעיון גאוני. הוא יהיה מוכן להשאילו לשנה אחת ולשלם חלק זעום משכרו, ואת היתר ריאל מדריד תשלם. ריאל מדריד עדיין לא קיבלה פנייה אך עשויה לסרב לכך.




זידאן ובייל. כמו שמן ומים (Gettyimages)


אין ספק שבייל ממשיך לעצבן ריאל מדריד. הקשר שסיים את המשחק נגד אייאקס פצוע, לא הגיע לצפות בקבוצתו מנצחת בויאדוליד 1:4, אבל כן נכלל בסגל נבחרת ווילס לקראת שני משחקיה הקרובים, משחק הידידות מול טרינידד וטובגו ולאחר מכן מול סלובקיה במוקדמות היורו. המאמן ראיין גיגס אמר: "כשהוא משחק בנבחרת ווילס הוא נותן מאה אחוז",
 

בינתיים, זינדין זידאן העביר הצהריים את אימון הבכורה שלו בריאל מדריד. המאמן קפץ כבר אתמול למתחם האימונים ולדבבאס לגיחה קצרה בזמן שהשחקנים היו ביום חופש, להוציא את איסקו ומרסלו שבאו על דעת עצמם להתאמן ורוצים להרוויח את מקומם מחדש. אין ספק שזידאן סימן לו למטרה להחזיר את השניים לכושר טוב. בספרד כותבים שזידאן שוחח עם הקפטן סרחיו ראמוס מייד לאחר שסיכם על חזרתו, ואמר לו מה הוא מצפה ממנו ומה יהיה עד לסיום העונה. 


משחק הבכורה של זידאן, שעל פי ה"אל קונפידנשיאל" בספרד ירוויח כ-12 מיליון יורו לעונה (ועוד בונוסים) לעומת 7.5 מיליון יורו בקדנציה הראשונה, יפתח את הקדנצייה השנייה בריאל מדריד עם משחק בית נגד סלטה ויגו (שבת, 17:15). נגד אותה היריבה רשם גם את משחקו האחרון בברנבאו, כאשתקד ריאל הביסה 0:6 את היריבה מגליסיה.



זידאן. ערך את אימון הבכורה (AFP)


כמוכן, ב"מארקה" העלו סקרי אוהדים לאור חזרתו של זיזו. בסקרים הצביעו בין 350 אלף ל-400 אלף אוהדים. 79% מהנשאלים רוצים סמכות מלאה לזידאן בקביעה על המשך הפרויקט. בנוגע לעיתוי, 64% מהאוהדים טוענים שזידאן לא עושה טעות עם חזרתו. לגבי בניית הקבוצה, 48% מהנשאלים הצביעו על מהפכה גדולה עם החתמות נוצצות ורק 8% מאמינים בשחקנים הצעירים וקבוצת הקאנטרה. למעלה ממחצית מהנשאלים אמרו שהזאר יהיה הרכש המועדף (53%) בעוד הארי קיין וניימאר עם 10% כל אחד. "הקורבנות" הם גארת' בייל (47%) ודני סבאיוס (31%)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי