בדרך לפלה: מסי קרוב להשוות את שיאו של אגדת העבר

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

הארגנטינאי שכבש 593 שערים בברצלונה, רחוק 50 שערים בלבד מלהפוך לשחקן שכבש הכי הרבה שערים בקבוצה אחת. עם זאת, ואלוורדה שוקל להעניק לו מנוחה נגד ויאריאל במשחק הקרוב

(גודל טקסט)
ליאו מסי, שכבש שלשום צמד בניצחון של ברצלונה 0:2 על אספניולממשיך לשבור שיאים. הארגנטינאי רחוק רק 50 שערים משיאו של פלה, האגדה הברזילאית שכבש 643 במדי סנטוס, בעוד מסי הבקיע 593 שערים בברצלונה.


נראה שאם לא יקרה משהו בלתי צפוי, מסי בדרך לשבור את השיא אחרי שהוא כובש כבר עשור למעלה מ-40 שערים בעונה בכל המסגרות. מסי כבר עבר את גרד מולר שהבקיע 565 שערים במדי באיירן מינכן. מדובר על שערים בקבוצה אחת בלבד. כשמסי עבר את מולר הוא עלה למקום השני בעולם במרחק 77 שערים מפלה, פער שצומצם כעת ל-50.


ב-2012 מסי הצטלם ל"מונדו דפורטיבו" כשהוא מחזיק בידו תמונה של פלה, אחרי ששבר אז את השיא של פלה בכיבוש מספר השערים לעונה. כזכור, מסי הבקיע 73 שערים בעונת 2011/12. בכלל, מסי קובע שיאים כל שבוע ומול אספניול השתווה לאיקר קסיאס עם 334 ניצחונות בליגה הספרדית. העונה מסי כבש כבר שש פעמים בבעיטות חופשיות ועשוי להשוות את שיאו עם שבעה כיבושים כאלה מעונות 15/16 ו-17/18.


"Messi, 50 goals away from Pelé"

(Above) "APPOINTMENT WITH GRIEZMANN"

Griezmann, a serious candidate for Barça's attack, returns to the Wanda on Tuesday and on Saturday he'll visit the Camp Nou for LaLiga. Griezmann hasn't confirmed his continuity at Atlético pic.twitter.com/T7AaeKZYGr

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 31 במרץ 2019


שיא נוסף שקבע בשבת הוא ניצחון 19 על אספניול מאז 2008 בכל המסגרות. ב-12 השנים האחרונות ניצח את אספניול לפחות פעם אחת וזו הקבוצה היחידה שהשיג נגדה רקורד כזה. הוא כבש 25 שערים ב-33 משחקי הדרבי. הוא כבש צמד בניצחון 0:4 באיצטדיון של אספניול, וצמד בקאמפ נואו. שלושה משעריו היו בבעיטות חופשיות.


בסך הכל מסי כבש העונה בכל המפעלים שמונה צמדים וארבע פעמים שלושער מתוך 41 שערים אותם השיג במספר המשחקים הנמוך ביותר – 38 בלבד. עונות השיא שלו היו כאמור בעונת 11/12 כשכבש 73 שערים, בעונת 12/13 כבש 60 שערים ובעונת 2014/15 כמות של 58 שערים. לפי קצב הבקעת השערים שלו, הוא עשוי לעבור את רף 40 השערים העונה במשך חמש עונות ברציפות. בשנה שעברה הבקיע 45 שערים. 


כידוע ברצלונה תשחק מחר (22:30) נגד ויאריאל במשחק חוץ במסגרת מחזור אמצע השבוע בספרד והמאמן ארנסטו ואלוורדה צפוי לעשות רוטציות מול הצוללת הצהובה שמצויה במצב קשה בתחתית (מעל הקו האדום), כדי לשמור כוחות למשחק נגד אתלטיקו מדריד בקאמפ נואו בשבת, כשגם המשחק נגד מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות נמצא בראשו.  


לקראת המשחק שוב נטען בתקשורת על כך שייתכן שמסי יקבל מנוחה מול ויאריאלף כך שמלקום הברזילאי עשוי לקבל הזדמנות. ואלוורדה רוצה לבחון את מלקום כאופציה למשחק נגד יונייטד למקרה שעוסמאן דמבלה לא יהיה כשיר עד אז. יתרון של עשר נקודות בטבלה פני על הקולצ'ונרוס יאפשר למאמן לעשות קצת שינויים בהרכב. יחד עם זאת, הכל תלוי בהצלחה של ואלוורדה לשכנע את מסי לנוח. גם לואיס סוארס עשוי לקבל מנוחה וייתכן גם שג'רארד פיקה יקבל מנוחה ראשונה העונה.


La portada del diario Sport de mañana… VÍA LIBRE PARA DE LIGT. pic.twitter.com/1yvzHNID1V

— El 10 (@el10blaugrana) 31 במרץ 2019


ועוד בברצלונה, בעיתון "ספורט" דווח הבוקר (שני) שהדרך של ברצלונה לרכוש את סטפן דה ליכט מאייאקס פנויה גם בגלל שבאיירן מינכן שרצתה לרכוש את השחקן מעדיפה כרגע לרכוש את חאקים זייך. לפי הידיעה, הקשר כבר סיכם בבאיירן מינכן והיא לא תנסה לרכוש את הבלם שאמור להודיע בתוך כמה ימים על החלטתו היכן הוא רוצה לשחק. כעת ברצלונה נראית מובילה במירוץ. שאלה מסקרנת נוספת היא האם לוקה יוביץ' מפרנקפורט יירכש ולפי "ספורט" לפחות זה לא הולך להיות קל. אריק אבידל נפגש בליסבון עם הסוכן של השחקן ובנפיקה תרצה עליו 60 מיליון יורו. העיסקה מוגדרת כמסובכת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי