סוארס בראיון: "הוכחתי שאני ראוי לחולצה של ברצלונה"

לואיס סוארס
לואיס סוארס | AFP

לפני שיחזור לאנפילד לראשונה משנת 2014, החלוץ האורוגוואי של הקטאלונים סיפק ראיון נרחב באנגליה, בו דיבר על ליברפול, סטרלינג והשיתוף פעולה המדהים עם ליונל מסי

(גודל טקסט)

ברצלונה תוכל לזכות הערב ב'לה ליגה', אל מול הקהל הביתי באצטדיון ה'קאמפ נואו' כשתארח את לבאנטה (21:45), אך רגע לפני זה, החלוץ הצבעוני של הקבוצה, לואיס סוארס סיפק ראיון נרחב ל'דיילי מייל' הבריטי בו הסכים לדבר על האקסית, ויריבת קבוצתו בחצי גמר ליגת האלופות, ליברפול. על ליונל מסי, ראחים סטרלינג ובעיקר הרגיש צורך לענות לכל מי שאי פעם ביקר אותו.

בתחילת נשאל על קמפיין ליגת האלופות המסחרר של הקטאלונים שהגיע בעקבות ההצהרה של ה'פרעוש' בתחילת העונה: "לא ידענו שמסי יגיד לקהל שאנחנו נחזיר את ה'גביע עם האוזניים הגדולות' לקאמפ נואו. אחרי זה צחקנו עליו. אמרנו לו: 'אתה זה שאמרת את זה, אתה צריך לגרום לזה לקרות עכשיו'. 

"היה לי הרבה מזל ליצור זיכרונות נהדרים בכל המועדונים בהם שיחקתי". סיפר סוארס "שיחקתי עבור מועדון נעוריי, נאסיונל ומשם עברתי לאירופה. התפתחתי המון באייאקס, וזה עזר לי להגיע לרמה גבוהה יותר כשעברתי לליברפול. בליברפול זכיתי לחשיפה עולמית כחלוץ, ושם הבנתי שאני עוד יכול להשתפר כשחקן, להמשיך לצמוח ואני מודה להם על כל הרגעים שאני ומשפחתי חלקנו עימם". 


סוארס וקוטיניו בימי ליברפול (Getty Images)

לאחר מכן החלוץ דיבר על התארים האישיים והקבוצתיים בהם זכה: "זכיתי בהמון תארים. אולי יותר משציפיתי, אבל זה מגיע כחלק מהעובדה שאתה משחק בשביל הקבוצה הזאת. אני חושב שהפקתי מעצמי הרבה פה, אני חושב שהוכחתי שאני ראוי לחולצה מספר 9 בברצלונה".

על הביקורות שהוא סופג, והעובדה שלא כבש שער חוץ בליגת האלופות מאז 2015 (השער נגד יונייטד נקבע ע"י אופ"א כשער עצמי של לוק שואו): "זה לא גורם לי להישאר ער בלילות. אני יודע שאני החלוץ היחידי באירופה שהצליח בכלל להגיע לכמויות השערים של מסי ורונאלדו במירוץ לנעל הזהב ב-5 העונות האחרונות, וזכיתי פעמיים". 

על שיתוף הפעולה המדהים עם הפרעוש אמר סוארס: "כשהגעתי לפה ידעתי שבצד אחד יש לי את ליונל מסי ובצד השני את ניימאר, אז ידעתי שאצטרך לעשות את העבודה המלוכלכת. לפנות שטחים, להתמודד עם הבלמים ולהשאיר אותם למצבי 1 על 1".


"איך הוא ידע שאני יהיה פה?" (Getty images)

אך למרות העובדה שניימאר כבר לא שם, האורגוואי לא הסתיר את ההתלהבות המתמשכת שלו מהיכולת של מסי: "לפעמים שאני רץ אני מסתכל על הרצפה ופתאום הכדור מופיע. והדבר הראשון שאני אומר לעצמי: "איך הוא שם את הכדור פה? איך הוא ידע שאני אגיע לפה?".

כשנשאל אם יוכל לדמיין את עולם הכדורגל ללא 'הפרעוש', סוארס היה זקוק לכמה רגעי מחשבה: "זה יהיה קשה. אבל הדבר הכי טוב עבורנו הוא להתעסק בכדורגל, ליהנות מהעכשיו ולנצל את החוויה הזאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי