"לא נבנה למסי פסל אחד מחוץ לקאמפ נואו, אלא עשרה"

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

נשיא ברצלונה התראיין לקראת גומלין חצי גמר ליגת האלופות נגד ליברפול ושיבח את הפרעוש: "לא הייתי נותן לו את כדור הזהב, כי הוא בקטגוריה משלו". וגם: השינויים הצפויים בליגת האלופות ותהליך ה"כדורגליזציה"

(גודל טקסט)

ברצלונה רוצה למתג את עצמה לא כקבוצה ספרדית ולא כקבוצה קטלאנית, אלא כקבוצה גלובלית, כך עולה מהראיון שהעניק נשיא הקבוצה ג'וזף ברותמיאו לקראת גומלין חצי גמר ליגת האלופות נגד ליברפול (שלישי, 22:00).

השיחה עם נשיא ברצלונה ב"גרדיאן" האנגלי נערכה בבוקר שלאחר ה-0:3 בקאמפ נואו במפגש הראשון של חצי גמר ליגת האלופות, והיא לא יכולה הייתה שלא להיפתח בשיחה על "הפרעוש": "כשאני מארח חברים ואנשי עסקים בקאמפ נואו, עוד לפני שהם מתיישבים על הכיסא, לפני כל נושא אחר בעולם – פוליטיקה, כלכלה, הכל – הם שואלים 'ליאו מסי משחק היום?'. אני לא הייתי נותן לו את כדור הזהב, הוא הרבה יותר טוב מזה", צוחק ברתומיאו, "הוא בקטגוריה משלו. יש שחקנים נהדרים, אבל הוא בליגה אחרת. אם נבנה לו פסל? כנראה שלא, אלא 10 פסלים".

ברתומיאו משמש כנשיא ברצלונה מאז 2014 וכהונתו תסתיים ב-2021, אבל הוא שואף לבצע שינויים מהותיים לפני סיום הקדנציה ולא רק במועדונו: "אנחנו לקראת שינויים גדולים שכולכם תאהבו", הצהיר. "ליגת האלופות היא החשובה מכל ואנחנו הולכים לשנות אותה למען העתיד. האוהבים מבקשים מאיתנו כמה שיותר משחקים בזירה האירופית ומ-2024 זה יתאפשר".


מסי מסובב לחיבורים של ליברפול. "נבנה לו 10 פסלים" (Gettyimages)

כשנשאל אם הוא יכול לפרט על אותם שינויים טען: "אתן דוגמא: שיחקנו נגד מנצ'סטר יונייטד ברבע הגמר, פעם ראשונה שלהם אצלנו אחרי 11 שנה, גם ליברפול הגיעה לכאן לראשונה מאז 2006. לא יכול להיות שאנחנו משחקים כל כך הרבה באירופה אבל לא נגד קבוצות כאלה. ליגת האלופות לא תהפוך לליגה סגורה או ל"סופר ליגה", פשוט היא תעבור אבולוציה ותהיה אטרקטיבית יותר. לא תהיה מהפכה".

השינויים שברתומיאו רומז עליהם לא נוגעים רק לזירה האירופית, אלא העולמית. כזכור בליגה הספרדית סיכמו על פיילוט לפיו ייערכו בשנה מספר משחקי ליגה ספרדית בארצות הברית וגם לכך התייחס הנשיא הקטלוני: "אנחנו רוצים להמשיך את תהליך ה'כדורגליזציה' בארצות הברית. אני רוצה שנשחק בליגה שלוש פעמים מחוץ לספרד – פעם אחת בארצות הברית, פעם שנייה במזרח התיכון ופעם נוספת באסיה. הם צופים בנו בטלוויזיה וככה נוכל להתקרב לאותם אוהדים".


ברתומיאו. בעד לשחק מחוץ לספרד, אבל לא משחקי בית (Gettyimages)

בהמשך לדבריו לעיל, כשנשאל ברתומיאו כיצד ישיבו אוהדיו אם במקום לארח בקאמפ נואו הם ינדדו לארה"ב, השיב: "כמובן שלא היינו מסכימים לכך. למה שקבוצה כמו ג'ירונה תסכים? תשאלו אותה. בעלי קבוצות התקשרו אליי ושאלו למה אני לא פונה אליהם כדי לקדם את הנושא. אל תשכחו שהליגה הספרדית מתחרה עם הפרמיירליג ואנו צריכים משאבים שיעזרו לנו להתחרות".

לסיום התייחס גם לנושא הפוליטי: "אנחנו יודעים שברצלונה היא השגרירה הגדולה מכל של קטלוניה, העמדה שלנו ברורה: אנחנו מועדון דמוקרטי, עם 145,000 חברי מועדון ולכל אחד דעה משלו. אנחנו פלורליסטים ולכל אחד יש זכות להחליט, כך שלא ניקח צעד. עם זאת, נגן על מי שאנחנו ועל ההיסטוריה שלנו. אנחנו מועדון מקטלוניה, ש-96 מחברי המועדון הם קטלאנים".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי