יותר מדאיג מעזיבת כריסטיאנו רונאלדו: על סערת סרחיו ראמוס

סרחיו ראמוס
סרחיו ראמוס | Gettyimages

בקשתו של הבלם לעבור לסין חייבת להדאיג את אוהדי הבלאנקוס, שחוו עונה איומה ועלולים לאבד את המנהיג המרכזי. דבורין מנתח

(גודל טקסט)
הידיעה על כך שסרחיו ראמוס ביקש מריאל מדריד לעבור לליגה הסינית בכדורגל – חייבת להדאיג את אוהדיה הרבים מאוד של "הבלאנקוס".


אומנם בסיום העונה שעברה עזב את הקבוצה כריסטיאנו רונאלדו, שהגיע ליובנטוס, אבל כשראמוס מבקש לעשות כך, זהו כבר סיפור אחר לגמרי. כי רונאלדו היה אכן הסופר-סטאר, שהבקיע ונשא על גבו את התקפתה של ריאל מדריד, אלא שהבלם הוא לב ליבו של המועדון הגאה מבירת ספרד. הוא הסמל הטבעי שלה, והוא מנהיג ההגנה, וללא ספק מהבלמים הטובים ביותר של תקופתנו.


לכן, כאשר קראתי על כך שאף הוא רוצה להגיע לקבוצה אחרת, שאלתי את עצמי האם באמת הוא רואה מבפנים את מה שאנחנו איננו יכולים לראות מבחוץ? זהו סימן לא טוב לקבוצה.




על ריאל מדריד עברה עונה קשה במיוחד, ואפילו שובו של זינאדין זידאן לעמדת המאמן הראשי לא הניב את התוצאות הרצויות. הקבוצה כשלה במשחקי ליגת האלופות, וכך גם במשחקי הליגה הספרדית ובגביע המלך. בליגה היא דורגה רק במקום השלישי, כאשר מקדימות אותה ברצלונה ואתלטיקו מדריד. בארסה צברה בה 87 נקודות, וריאל רק 68. הפער הזה גדול מכדי שהמועדון הגאה יכול לבלוע אותו כלאחר יד.


אין ספק שכאשר המבטים כבר מופנים לעבר העונה הבאה, ריאל מדריד יודעת שעליה להציג עתה קבוצה רעננה ובעיקר רעבה.


כמי שעוקב אחריה שנים רבות מאוד, מאז ימי הזוהר של אלפרדו די-סטפאנו, פרנץ פושקאש וריימונד קופה, ברור שלא אופתע אם בקרוב יגיעו אליה כמה כדורגלני על. מצד שני, אופתע מאוד אם אכן ראמוס יעזוב. הוא לובש את מדיה מאז 2005, וזכה עמה בארבע אליפויות ספרד, וכן ארבע פעמים בליגת האלופות. הוא קפטן הקבוצה, שלא לדבר על כך שרשם 162 הופעות בין-ארציות בנבחרת הלאומית, כולל זכייה בגביע העולם בשנת 2010. סרחיו ראמוס רק בן 33 (יליד 30 מארס 1986) ועדיין יכול לתרום תרומה משמעותית, בעיקר ברוח-הקרב, ובלב הענק שהוא מביא לכל משחק ומשחק.


לא סתם פתחתי את המאמר בכך שאם סרחיו ראמוס ביקש לעזוב, אוהדיה של ריאל מדריד ודאי דואגים.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי