ממשיך בברצלונה, בינתיים: הסיבות להשארת ואלוורדה

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | AFP

חיסכון של מיליוני יורו על פיצויים, רצון לקבל החלטות קרות ומחושבות, אפשרות לבצע שינויים מרחיקי לכת בסגל ובעיקר גב מהנשיא: בקטלוניה פירטו כיצד מצליח לשמור המאמן על תפקידו למרות השבועות האחרונים

(גודל טקסט)

התקשורת בברצלונה ממשיכה לעמוד על שלה ולפרסם שלא מן הנמנע שמאמן הקבוצה ארנסטו ואלוורדה ישלם את המחיר, אבל גם מודה שלפחות כרגע הוא מוגן. הנשיא ג'וזפ ברתומיאו כבר שלוש פעמים יצא להגנתו וטען שהוא ימשיך להוביל את הקבוצה גם בעונה הבאה, אבל ב"ספורט" גורסים שזו עדיין לא החלטה סופית. למזלו של ואלוורדה, היחיד, כמעט, שרוצה לראות אותו ממשיך על הקווים בקאמפ נואו הוא ברתומיאו, שבסופו של דבר כמובן שהוא האיש החזק במועדון.

ב"ספורט" פרסמו את ארבע הסיבות ששומרות על ואלוורדה בתפקיד והן חולקו כך: הראשונה היא שברתומיאו פשוט החליט כך. מכיוון שמדובר בנשיא המועדון, על אף שבדירקטוריון הקבוצה רבים דורשים את פיטורי המאמן, יש לו את זכות המילה האחרונה בכל נושא. הסיבה השנייה היא גם כן לאור היותו ברתומיאו הנשיא, והוא פשוט מעדיף לקבל החלטות בשיקול דעת ולאחר חשיבה מרובה בכל סוגיה. למעשה, ברתומיאו מעדיף לצנן את הרוחות בשלב זה וכך או אחרת לא היה חורץ את גורל המאמן לפני שכל ההנהלה הייתה מתכנסת ודנה באפשרות, הדרך בה הוא נוהג בכל החלטות המועדון.

הסיבה השלישית שמשאירה את ואלוורדה בתפקיד היא גם רצונו להמשיך בקבוצה ולא להתפטר. לוואלוורדה חוזה שרק הוארך לפני מספר חודשים ולאחר שתי זכיות רצופות באליפות, כמעט שני דאבלים אילולא ההפסד לוולנסיה בגמר גביע המלך בשבת, ואלורדה מאמין שהוא יכול להוביל את ברצלונה להישגים נוספים וגדולים יותר. כמובן שאם היה בוחר להתפטר וחוסך לברצלונה את כספי הפיצויים המוערכים במיליונים, הוא לא היה ממשיך. הסיבה הרביעית היא שראשי ברצלונה מאמינים שחלק מהשחקנים שלא מרוצים תחת ואלוורדה, פשוט לא יישארו בקבוצה בעונה הבאה וכך ישתפר מעמדו של ואלוורדה גם בפני שחקניו בחדר ההלבשה.


בזכות ברתומיאו הוא עדיין בתפקיד. ואלוורדה (Gettyimges)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי