פורבס חשף: מסי הוא הספורטאי המרוויח ביותר לשנת 2019

מסי חוגג
מסי חוגג | AFP

כוכב ברצלונה ונבחרת ארגנטינה גרף לכיסו בעונה החולפת לא פחות מ-127 מיליון דולר, ששם אותו במקום הראשון בדירוג 100 הספורטאים המרוויחים ביותר של המגזין הנחשב. וגם: לראשונה אי פעם, שלושה כדורגלנים בפסגה

(גודל טקסט)

ספורטאי הוא אחד המקצועות הרווחיים ביותר בעולם, זה ידוע. ספורטאי עילית מרוויחים משכורות עתק הנובעות מחוזי טלוויזיה עשירים, אבל מיהו המרוויח ביותר מביניהם? מגזין "פורבס" פרסם היום (שלישי) את הרשימה השנתית שלו ובה 100 הספורטאים המרוויחים בעולם, עם שם שמופיע לראשונה במקום הראשון.

ליונל מסי, הוא ולא אחר, תפס את משבצת הספורטאי המרוויח ביותר בעולם, כשהכניס לכיסו במהלך העונה החולפת 127 מיליון דולר. 29 מיליון מתוכם הגיעו מחוזהו בברצלונה, ואת ה-35 הנותרים הוא הרוויח דרך חסויות, פרסומות וקמפיינים אחרים.

ב-19 השנים בהן מפורסם הדירוג מאז 1990, מסי הוא השמיני בלבד שמקבל את המקום הראשון. טייגר וודס הוא השיאן בקטגוריה הזאת, כשדורג ראשון 12 פעמים, פלויד מייוות'ר הגיע לשם ארבע פעמים (כולל הרווח הגבוה ביותר אליו הגיע ספורטאי בשנה אחת, 300 מיליון יורו ב-2015) וכריסטיאנו רונאלדו פעמיים.

מסי ורונאלדו. מככבים בראש הרשימה (Gettyimages)
מסי ורונאלדו. מככבים בראש הרשימה (Gettyimages)

רונאלדו, אגב, דורג במקום שני השנה עם רווחים של 109 מיליון דולר. למעשה, לראשונה אי פעם שלושת המקומות הראשונים נתפסו על ידי כדורגלנים, כשניימאר (105 מיליון) נמצא במקום השלישי. המתאגרף קאנלו אלבארז רביעי, ואחריו צמודים רוג'ר פדרר ושני שחקני פוטבול: קווטרבק סיאטל ראסל ווילסון וארון רוג'רס מגרין ביי פקרס. את העשירייה סוגרים שלושה שחקני כדורסל: לברון ג'יימס, סטף קרי וקווין דוראנט.

כוכבי ה-NBA מככבים ברשימה. לא פחות מ-35 כדורסלנים נכנסו למאייה, עם רווח כולל של 1.3 מיליארד דולר. נתון נוסף מספר כי ספורטאים אמריקאים מהווים את הרוב, כשרק 38 מתוך ה-100 הגיעו מחוץ לגבולות ארצות הברית. כדי להיכנס לרשימה המכובדת עליך להרוויח לפחות 25 מיליון דולר, הסכום אותו הרוויח השנה שחקן הקריקט ההודי ויראט קוהלי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי