ספרד מתעוררת: הלה-ליגה צפויה לשבור את שיא ההעברות

סרחיו ראמוס, ליאו מסי
סרחיו ראמוס, ליאו מסי | AFP

הקבוצות הספרדיות השקיעו כבר 808 מיליון יורו (בהנחה שגריזמן יעבור לברצלונה ופליקס לאתלטיקו), כשההשקעה הגדולה ביותר שלה נרשמה בעונה שעברה עם 887 מיליון יורו. הבונדסליגה שנייה, ואיפה הליגה האנגלית?

(גודל טקסט)
קצת פחות מחודש בחלון ההעברות של הקיץ, ודבר אחד ברור: הליגה הספרדית שוב מסתערת. קבוצות הלה-ליגה בזבזו כבר 808 מיליון יורו, בעיקר בזכות ריאל מדריד, ואין ספק שהשיא שעמד על 887 מיליון יורו בעונה הקודמת – צפוי להישבר. המספרים כוללים את העברתם של אנטואן גריזמן לברצלונה וז'ואאו פליקס לאתלטיקו מדריד. יש לציין שהעברתו של ניימאר לברצלונה, אם וכאשר תתרחש – לא כלולה.


ספרד מובילה בפער גדול על הבונדסליגה שמפתיעה במקום השני עם 434 מיליון יורו. בורוסיה דורטמונד שברה את שיא ההעברות שלה, ובאיירן מינכן צירפה את לוקאס הרננדס מאתלטיקו מדריד כששילמה את סעיף השחרור שלו. במקום השלישי ניצבת הליגה האיטלקית עם 352 מיליון יורו, וההפתעה הגדולה באמת מגיעה מהליגה האנגלית. הפרמיירליג שקטה בינתיים כאשר הקבוצות מהממלכה השקיעו רק 197 מיליון יורו. כמובן שהמצב עתיד להשתנות. בצרפת הקבוצות הוציאו 36 מיליון יורו בלבד. צריך לקחת בחשבון שפ.ס.ז' צפויה לחפש מחליף לניימאר אם יעזוב, וכן לצרף שוער חדש במקומו של ג'יאנלואיג'י בופון. באיטליה מחכים לראות מה יעלה בגורם של פול פוגבה ומתיאס דה ליכט שנמצאים על הכוונת של יובנטוס.


ריאל מדריד השקיעה הכי הרבה כסף מבין הקבוצות – 303 מיליון יורו, לעומת 146 מיליון יורו בלבד בקיץ שעבר. אדן הזאר שהגיע בתמורה למאה מיליון יורו הוא הרכש היקר ביותר. ברצלונה צירפה בינתיים את פרנקי דה יונג בתמורה ל-75 מיליון יורו, וכן את החלוץ הצרפתי.



קיץ עמוס. הליגה הספרדית (AFP)


לנשיא ההתאחדות הספרדית, חאבייר טבאס יש הסבר ברור: "הכדורגל הספרדי צמח בחמש השנים האחרונות מה שהוביל לירידה בחובות. הכנסות הטלוויזיה עלו במידה ניכרת. סעיפי השחרור בכדורגל הספרדי עלו". הדו"ח הכלכלי האחרון של הליגה מאשר את הדברים. ב-2013 החובות של הספרדיות היו 650 מיליון יורו, וצנחו עד 71 מיליון יורו הקיץ. הכנסות הקבוצות בספרד בעונת 2017/18 היו כמעט 4 וחצי מיליארד יורו, עלייה של 20.6%. כעת, המרחק מההכנסות להן זוכה הליגה האנגלית – צומצם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי