תחזיקו חזק: ברצלונה השקיעה מיליארד יורו מאז 2014

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | Gettyimages

ב"דיילי מייל" פרסמו את דו"ח ההוצאות מחמש השנים האחרונות, כשאלופת ספרד ראשונה בפער גדול מהשנייה אחריה, מנצ'סטר סיטי. מנצ'סטר יונייטד שלישית. וגם: מי הקבוצה שהכניסה הכי הרבה, ואיפה ריאל מדריד ופ.ס.ז'?

(גודל טקסט)
ב"דיילי מייל" האנגלי בדקו את ההוצאות של הקבוצות הגדולות בכדורגל האירופי מאז 2014, וברצלונה מובילה בפער גדול על היתר. אלופת ספרד הוציאה 969 מיליון ליש"ט, כמעט 1.1 מיליארד יורו, לאחר צירופו של אנטואן גריזמן, שחקן הרכש היקר בהיסטוריה של המועדון בצוותא עם פיליפה קוטיניו (לפי הערכת המקור).


מנגד, צריך לציין שברצלונה גם הכניסה סכום יפה באותה התקופה –  562 מיליון ליש"ט, בעיקר ממכירתו של ניימאר לפריז סן ז'רמן בקיץ 2017 (222 מיליון יורו, שהם 198 מיליון ליש"ט), ומדורגת שלישית בדירוג כשרק אתלטיקו מדריד (675 מיליון ליש"ט) וצ'לסי (649 מיליון ליש"ט) מקדימות אותה.


במקום השני נמצאת מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה שהקיץ צירפה רק את רודרי מאתלטיקו מדריד לאחר ששילמה את סעיף השחרור שלו. הסיטיזנס השקיעו 894 מיליון ליש"ט בפרק הזמן הזה. במקום השלישי נמצאת מנצ'סטר יונייטד שרכשה שחקנים בשווי 799 מיליון ליש"ט, כשבזמנו הקשר פול פוגבה נחשב לשחקן היקר בהיסטוריה כשהצטרף בקיץ 2015. ההשקעה של שדים האדומים לא נשאה פרי, כשהקבוצה לא זכתה באף תואר מאז עזיבתו של אלכס פרגוסון והסתפקו בזכייה בליגה האירופית ב-2016/17. נציין ששתי הקבוצות מהעיר מנצ'סטר הן גם אלה שהכניסו הכי מעט ממכירת שחקנים.




צ'לסי מדורגת במקום הרביעי (785 מיליון ליש"ט) ויובנטוס מאוד קרובה אליה (779 מיליון ליש"ט). אתלטיקו מדריד היא זו שמשתלטת על המקום השישי עם השקעה בגובה 718 מיליון ליש"ט, כשצריך לזכור שהקיץ היא צירפה את השחקן היקר ביותר בתולדותיה – ז'ואאו פליקס שעלה 114.1 מיליון ליש"ט)


פריז סן ז'רמן מדורגת במקום השביעי בלבד למרות שהיא אחראית על שתיים מהעברות הענק של ניימאר וקיליאן אמבפה. ריאל מדריד מדורגת רק במקום השמיני עם 677 מיליון ליש"ט, כשהקיץ שברה את שיא ההעברות שלה. ליברפול (641 מיליון ליש"ט) ורומא (526 מיליון ליש"ט) סוגרות את הרשימה.



אמבפה וניימאר. שני השחקנים היקרים בהיסטוריה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי