מריו באלוטלי בראיון: אם הייתי לבן היו לי פחות בעיות

מריו באלוטלי ניס
מריו באלוטלי ניס | AFP

החלוץ האיטלקי שבעבר נחשב להבטחה הכי גדולה של ארצו והיום משחק בשקט יחסי בניס הצרפתית העלה לכותרות את בעיית הגזענות במגרשים: "היו צועקים לי 'אין איטלקים שחורים'"

קבוצות: ניס
(גודל טקסט)

 מריו באלוטלי נכנס לתודעה של חובבי הכדורגל בישראל עוד מהימים בהם שיחק בנבחרת הצעירה של איטליה וכבש במוקדמות היורו מול נבחרת ישראל בבלומפילד. מאז, באלוטלי בן ה-27 הספיק לשחק בקבוצות כמו מנצ'סטר סיטי, ליברפול ומילאן, לכבוש לא מעט שערים וכמובן להיות שותף ללא מעט שערוריות.

היום התראיין השחקן בתקשורת הצרפתית וטען כי קיימת לא מעט אפלייה ביחס אליו: "אני בטוח שאם הייתי לבן היו לי הרבה פחות בעיות. למרות שנולדתי, גדלתי וחונכתי באיטליה היו אצטדיונים בהם צעקו לי 'אין דבר כזה איטלקים שחורים' – אבל אני ההוכחה שיש", אמר השחקן.

"אומנם איטליה היא לא מדינה גזענית", המשיך באלוטלי, "אבל יש בה כמה גזענים. השינוי בידיים של הדור הבא. צריך לחנך וללמד אותם שלא משנה מה הצבע של האדם – כולם שווים".

מריו באלוטלי. רוצה לחזור לנבחרת (AFP)
מריו באלוטלי. רוצה לחזור לנבחרת (AFP)

'סופר מריו' לא זומן למשחקי נבחרת איטליה מאז מונדיאל 2014, הוא ניצל את הראיון כדי לקרוא למאמן החדש לואיג'י די ביאג'יו לזמן אותו: "אני חושב שזה מגיע לי. אני יותר בוגר היום בזכות הילדים שלי. אני בן 27 וזה הזמן שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי