רק שיסתדר עם ניימאר: מה צפוי לטוכל בפאריס סן ז'רמן

טוכל
טוכל | טוויטר

המאמן הגרמני מגיע לצרפת במטרה לקחת אותה לפחות עד חצי גמר הצ'מפיונס, ויש לו הרבה על מה לעבוד: קידום צעירים, החדרת שיטות המשחק שלו והרבה אגו בחדר ההלבשה. אם לא תהיה כימיה עם הכוכב הברזילאי, הכל יתרסק

(גודל טקסט)
ההגעה של תומאס טוכל לפאריס סן ז'רמן היתה צפויה, אבל המועדון עדיין צפוי לעבור רעידת אדמה מבחינת כל התפיסות שלו. אף פעם לא אימן את הקבוצה מאמן גרמני ועבור ניימאר זה יהיה מבחן לא קל להסתגל לשיטות של מאמן מאוד דומיננטי.


העיתון "ל'אקיפ" כתב על בואו של המאמן שהתפקיד שלו יהיה לשנות את הכיוון של פ.ס.ז' בליגת האלופות ואיתו הקבוצה תהיה נועזת יותר. "נבחר מאמן בן 44 שהוא צעיר, אבל אין לו רשימת תארים גדולה. מצד שני הוא מאוד נלהב ויכול גם להלהיב את ניימאר", נכתב בעיתון. ראשי פ.ס.ז' בונים על משחקו ההתקפי של טוכל שירש את יורגן קלופ במיינץ ודורטמונד ועל עבודתו עם הצעירים. סגנון הכדורגל שלו דומה לשל מאמן ליברפול ובפ.ס.ז' רוצים לשחק כדורגל מודרני יותר.


הקטארים ממשיכים לחפש מאמנים ברחבי אירופה. אחרי ששני צרפתים – אנטואן קומבורה ולורן בלאן – הדריכו את פרויקט המיליונים, מונה קרלו אנצ'לוטי (איטלקי), אוניי אמרי (ספרדי) וכעת טוכל הגרמני. ההודעה פורסמה אתמול והמאמן יוצג בתחילת השבוע הקרוב כדי לחכות לסיום הליגה. טוכל עשוי לערוך את מסיבת העיתונאים בצרפתית אחרי שלמד את השפה בחודשים האחרונים. הוא רוצה לעשות זאת בסטייל של פפ גווארדיולה כשזה הגיע לבאיירן מינכן ואמר בהודעה הרשמית: "אני מצפה כבר לעבוד עם שחקנים גדולים בין הטובים בעולם. נעשה הכל לדחוף את הקבוצה קדימה לפסגת הכדורגל העולמי".


המשימה שהציב לו האמיר של קטאר, שמינה את טוכל אישית, היא להגיע בשנה הראשונה לפחות לחצי גמר האלופות. המשימה הסופית היא זכייה בתואר, אבל בקטאר יודעים להיות ריאליים. הם הציבו את אותה מטרה לאמרי והוא הלך אחורה במפעל. ל'אקיפ כתב: "טוכל יכול אפילו לא לקחת את הטרבל בצרפת כי הוא יישפט רק לפי הישגיו באירופה". בפ.ס.ז' לא מבינים איך קבוצות עם תקציב הרבה הרבה יותר קטן מהם כמו רומא וליברפול הגיעו לחצי הגמר, וליברפול אפילו לגמר. הם החליטו למנות מאמן גרמני מכיוון שהגרמנים תמיד מגיעים לשלבים הכי גבוהים כשמדובר באליפויות אירופה או במונדיאל. הם סבורים שחסרה לפ.ס.ז' מנטליות חזקה ואת זה יביא מאמן גרמני.


L'OM et Thomas Tuchel font la Une de L'Équipe ce 15 mai.

L'édition du jour https://t.co/YJ6DNrODNRpic.twitter.com/WhmBDLbi2a

— L'ÉQUIPE (@lequipe) 14 במאי 2018


טוכל יקבל אופציה לבקש את השחקנים שהוא רוצה לחיזוק במקביל לשחקנים שיעזבו כדי לממן את הרכש ולא ליפול למלכודת הפייר פליי הפיננסי. כפי שפורסם, טוכל נפגש עם ניימאר וההצלחה שלו תהיה אך ורק אם תהיה כימיה ביניהם. נשארו מספר שאלות פתוחות כמו מי יהיה בצוות של טוכל והאם המנהל הספורטיבי של הקבוצה אנטרו הנריקה ימשיך בתפקידו.


רשת ESPN מצאה לפחות חמש התמודדויות שטוכל יצטרך להתעסק איתן בקבוצה, והחשובה בהן היא לזכות באמונו של ניימאר. הברזילאי לא אהב את אוניי אמרי, והשאלה אם יאהב את טוכל עדיין פתוחה. השאלה אם ניימאר יגיע למסקנה שטוכל יכול לעזור לו לקדם את השאיפה שלו לזכות בכדור הזהב היא קריטית. המאמן יצטרך לגייס לצידו את הכוכב הכי גדול שאימן אי פעם. פ.ס.ז' היתה צפויה מדי במשחקה אצל אמרי עם שיטת המשחק של 4-3-3, וטוכל יצטרך לשחק קצת אחרת כדי להפתיע את היריבות. הניסיון שלו באימון קבוצה עם לחץ גדול יותר רב מאוניי אמרי. דורטמונד היא קבוצה עם הרבה לחץ בבונדסליגה לעומת סביליה השלווה יותר.


טוכל. שינויים גדולים בשיטת המשחק (טוויטר)
טוכל. שינויים גדולים בשיטת המשחק (טוויטר)


טוכל ידוע בקידום צעירים, ויש שניים כאלה בפ.ס.ז'. טימוטי וואה, חלוץ אמריקאי בן 18, ויאסין אדיל, ילד פלא בן 17 שדומה במשחקו לגארת' בייל וריאן ססניון מפולהאם. טוכל צפוי לקדם את שניהם.


הגרמני ידוע כמאמן שקוטל שחקנים שהוא לא אוהב כשהוא מגיע למקום חדש. אלה חדשות רעות לחלק מהכוכבים הוותיקים של הקבוצה כמו אנחל די מאריה, חביאר פאסטורה, לייבין קורזאווה ואפילו טיאגו סילבה, כאשר כל אלה בסכנת עזיבה. הנקודה הרביעית של טוכל תהיה הצורך לחזק את פ.ס.ז' מנטלית. החולשה שלה הודגשה בכך שהודחה מול ברצלונה וריאל מדריד בשנתיים האחרונות במשחקים בהם היתה צריכה להיות בשיאה.


באשר לרכש: אם אדנסון קבאני יעזוב, טוכל עשוי בהחלט ללחוץ על פ.ס.ז' לרכוש את רוברט לבנדובסקי אותו הוא מכיר מצוין מהבונדסליגה. באיירן טוענת שהפולני לא למכירה, אבל מחיר ראוי של למעלה מ-100 מיליון יורו עשוי לעבוד. בעיקר כאשר פורסמו ידיעות שריאל מדריד ירדה מרעיון לבנדובסקי והחלוץ עדיין רוצה לעזוב לקבוצה אחרת.


ניימאר. שם גדול יותר מכל מי שטוכל אימן אי פעם (AFP)
ניימאר. שם גדול יותר מכל מי שטוכל אימן אי פעם (AFP)


נשיא פ.ס.ז' נאסר אל חלאיפי החמיא לטוכל: "הוא אחד המאמנים הכי תחרותיים שיש היום באירופה. יש לו נתונים של מאמן הדורש אפקטיביות הכי גבוהה ומוציא משחקנים צעירים את המקסימום. הוא מתאים לסטייל המשחק שפ.ס.ז' רוצה להקנות לעצמה".


מאמן דורטמונד לשעבר, שרב עם ראשי הקבוצה בגלל שהכריחו את השחקנים לשחק נגד מונאקו יום אחרי הפיצוץ באוטובוס הקבוצה בעונת 2016/17, יודע שהתפקיד שלו לא יהיה קל בגלל המונדיאל. קרוב לוודאי שהוא יקבל את הסגל המלא שלו רק ב-5 באוגוסט, רק חמישה ימים לפני פתיחת העונה. הקבוצה שכן תהיה תחתיו (כולל מרקו וראטי שלא עלה עם איטליה למונדיאל ודני אלבס שצפוי עד אז להתאושש מהפציעה) תצא ביולי למסע משחקים בסינגפור.


התקשורת הגרמנית סבורה שההחלטה למנות את טוכל היא צעד נכון עבור פ.ס.ז' אם היא רוצה להתקדם. העיתון "סודויטשה צייטונג" כתב שלראשונה בקריירה שלו, טוכל יעבוד עם כוכבי על שלא היו לו אפילו בדורטמונד. הציפיות ממנו עצומות ורק אם יוליך את הקבוצה לפסגה האירופית גם יצליח. לפי "דר שפיגל", טוכל עשוי להביא אנשי צוות מדורטמונד. עיתונים אחרים אומרים שטוכל המכונה כבר TT יצטרך להתמודד עם אגו מטורף בחדר ההלבשה של כוכבים כמו ניימאר, אדינסון קבאני (אם יישאר), דני אלבס ואחרים. "הוא בחר בפ.ס.ז' בגלל שיש לה מקורות כספיים ללא סוף", כתבו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי