הדרמה הגיעה לסיומה: ליון באלופות, מארסיי באירופית

ממפיס דפאי
ממפיס דפאי | AFP

פיינליסטית הליגה האירופית נותרה מחוץ למפעל היוקרתי ביבשת על אף שגברה על אמיין, שלושער של דפאי הציל את "הילדים" ב-2:3 על ניס שנותרה מחוץ לאירופה. טולוז במבחנים בעקבות 0:0 בין קון לפ.ס.ז', טרואה ירדה

קבוצות: מארסיי ליון
(גודל טקסט)
המחזור ה-38 והאחרון בליגה הצרפתית נערך הערב (שבת), ואיזה סיום דרמטי היה לנו. ערב המחזור האלופה פאריס סן ז'רמן הייתה היחידה שהבטיחה את מקומה בליגת האלופות מתוך שלושה מקומות שמובטחים לצרפתים, כמובן שגם בקרב על הליגה האירופית דבר לא הוכרע עד הערב ואפילו בתחתית מץ הייתה היחידה שירדה רשמית לליגת המשנה, שלוש קבוצות נאבקו על הישרדותן. 


הערב הדרמה הוכרעה: קון הצליחה לסחוט נקודה ביתית מהאלופה פ.ס.ז' ונשארה בליגה, טרואה שהפסידה לסגנית האלופה מונאקו ירדה והמשמעות היא שטולוז תתמודד כעת במשחקי המבחן. בקרב על אירופה, מונאקו כאמור שמרה על המקום השני ותשתתף בשלב הבתים של ליגת האלופות, ליון הפכה את התוצאה מול ניס ושמרה על המקום השלישי בדרך לשלב הבתים – כך שפיינליסטית הליגה האירופית מארסיי תיאלץ להסתפק במפעל השני בחשיבותו ביחד עם ראן. ניס סיימה שביעית בעקבות ההפסד, כך שבורדו סיימה שישית ותשתתף במוקדמות הליגה האירופית.


קון – פ.ס.ז' 0:0
המארחת ידעה שהיא זקוקה לנקודה בלבד כדי להבטיח את הישארותה, ועמדה במשימה מול האלופה שהתייצבה בהרכב חסר, ללא הפצועים ניימאר, דני אלבס, אדינסון קבאני, מרקו וראטי ועל הספסל עם טיאגו סילבה, יוליאן דראקסלר ואנחל די מריה, כך שבהרכב, למשל, זכה לפתוח לראשונה בקריירה טימותי וואה בן ה-18, בנו של ג'ורג' וואה האגדי. וואה הצעיר כמעט בישל לפאסטורה, אבל הארגנטיני רשם החמצת ענק.

#SMCPSG

Timothy Weah to make his first start for @PSG_English tonight ! ✊

#AllezParispic.twitter.com/v3OYBcFGJs

— Paris Saint-Germain (@PSG_English) May 19, 2018

ליון – ניס 2:3
מריו באלוטלי זכה היום לזימון ראשון לסגל נבחרת איטליה לראשונה אחרי ארבע שנים, היום הוא כנראה נפרד מניס עם בישול, החמצת שער ודאי ותוצאה שהותירה אותה מחוץ למפעלים האירופים בעונה הבאה. לעומת זאת, ליון נהנתה משלושער של ממפיס דפאיי כדי לשמור על המקום השלישי ולהעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. פלאה כבש ראשון (18), הכוכב שהגיע מיונייטד הפך בדקות 48, 65 ו-86 ופלאה השלים צמד וקבע 3:2 בדקה ה-88. מיד לאחר המשחק הודיעה ניס כי המאמן לוסיאן פאברה יעזוב בתום שנתיים ומסתמן שישוב לבונדסליגה ויאמן את דורטמונד.



דפאי כבש צמד והשאיר את ליון בליגת האלופות (AFP)


מארסיי – אמיין 1:2
פיינליסטית הליגה האירופית התאוששה מההפסד 3:0 לאתלטיקו מדריד ביום רביעי עם 1:2 ביתי הודות לצמד מהיר של מורגן סנסון (10) וקוסטס מיטרוגלו (18), אקס מכבי תל אביב מוסא קונאטה רק צימק בדקה ה-30, אבל לצערה נותרה במקום הרביעי ותשחק בעונה הבאה בליגה האירופית. מעידה של ליון הייתה מעלה אותה לאלופות.


מץ – בורדו 4:0
המרוויחה הגדולה מההפסד של ניס היא בורדו, שבזכות הניצחון החלק על היורדת הראשונה לליגת המשנה סיימה שישית ותשחק במוקדמות הליגה האירופית. מרטין ברייט'וויטה כבש ראשון (10), מלקום הכפיל (17), פרנסואה קמאנו (44) קבע את תוצאת המחצית וניקולה דה פרביל (77) חתם.


טרואה – מונאקו 3:0
האלופה היוצאת, סגנית האלופה העונה, סיימה את העונה עם ניצחון חוץ בזכותו שמרה על המקום השני וגם היא בעונה הבאה תתמודד בליגת האלופות. רוני לופס כבש צמד (22 ו-71), ג'ורדי מבולה השלים את החגיגה בדקה ה-90 וכך ירדה טרואה לליגת המשנה, סיימה במקום הלפני אחרון עם 33 נקודות.



רוני לופס כבש צמד יקר ושמר למונאקו על המקום השני (AFP)


טולוז – גנגאן 1:2
ניצחון ביתי של טולוז על הקבוצה במקום ה-11 לא הספיק לה כדי להימנע ממשחקי המבחן, בשל העובדה שקון סחטה נקודה מפ.ס.ז'. מארק גראדל (59) ויאיא סאנוגו (63) כבשו תוך ארבע דקות, קלמנט גרנייה (66) המשיך את הקצב המטורף וחתם את תוצאת המשחק.


תוצאות נוספות: דיז'ון – אנז'ה 1:2, נאנט – שטרסבורג 0:1, ראן – מונפלייה 1:1, סנט אטיין – ליל 0:5

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי