דיווחים: פ.ס.ז' תיענש, תיאלץ למכור שחקנים עוד הקיץ

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | AFP

אופ"א צפויה להודיע ביממה הקרובה על עונשה של אלופת צרפת בשל החריגה מחוקי הפייר-פליי הפיננסי, החשש בעיר האורות הוא שלא תהיה אפשרות להשלים את רכישת קיליאן אמבפה

(גודל טקסט)

אופ"א עשויה להודיע היום (שלישי) על העונש שתטיל על פאריס סן ז'רמן בעקבות עבירות הפייר פליי הפיננסי שבצעה, והחשש בעיר האורות הוא מכך שלא תהיה לקבוצה ברירה אלא למכור שחקנים עוד בחלון ההעברות הקרוב, כדי לכסות את החריגה הקיימת.

לפי הדיווחים, לאחרונה קיבל הגוף המפקח על המועדונים החלטה להטיל סנקציות על אלופת צרפת, אם כי יש לציין שלפי "מארקה" אין סכנה שפאריס סן ז'רמן תורחק מהמפעלים האירופים. עם זאת, הקבוצה צפויה לקבל עונש כמו שספגה ב-2014, רק חמור יותר. אם בעבר קיבלו הפריסאים אישור לחרוג עד 60 מיליון יורו בין סכומי הרכישות למכירות, כעת נראה שמסגרת החריגה תעמוד על אפס.

כאמור משמעות הדבר היא שפאריס תיאלץ למכור שחקנים בדיוק בסכום שתרכוש, אם וכאשר, כשהבעיה הגדולה עשויה להיות עסקת קיליאן אמבפה. כזכור, הכישרון הצעיר עבר לבירת צרפת ממונאקו בהשאלה לעונה, כשבחוזה הוכנס סעיף רכישה בסך 145 מיליון יורו, בנוסף ל-35 מיליון יורו בסעיפים משתנים. למרות שהקבוצה תיאלץ להדק את החגורה, היא תוכל לשמור על אמבפה וגם על ניימאר, ובמקומם למכור שחקנים אחרים מהסגל בעל ערך גבוה כמו מרקו וראטי, אנחל די מריה, אדריאן ראביו וגונסאלו גדש, כך שאם ריאל מדריד תרצה להגשים את חלומה ולהנחית את הברזילאי, היא תיאלץ לעשות זאת בדרך אחרת.


פ.ס.ז' חוששת שתיאלץ למכור שחקנים, אך לא את ניימאר (Gettyimages)

בנוסף טוענת אופ"א של הסכמי החסות של הקבוצה שנחתמו עם נותני חסות שונים, כגון QTA, QNB ו-Ooredoo, שרובם קשורים לקטאר ולבעל המניות שבבעלות המועדון, הם מעל שווי השוק שלהם. פ.ס.ז' הציגה את טיעוניה, אולם אופ"א טענה מנגד שאלופת צרפת חזרה על העבירה אותה ביצעה ב-2014, אז ניפחה את חוזה החסות עם משרד התיירות של קטאר.

בפאריס משוכנעים שאופ"א לא תחייב אותם לקבל שום החלטה שתגרום להם למכור את ניימאר או אמבפה ובמקרה של הברזילאי, שמציג כושר נהדר בנבחרתו, במועדון בטוחים שעתידו עובר בבירת צרפת ושהוא לא יעשה שום מהלך שיגרום לעזיבתו. בנוסף במועדון מרוצים מהשיחות של המאמן החדש תומאס טוכל עם השחקן ומתרשמים שניימאר אוהב את הסגנון של הגרמני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי