פאריס סן ז'רמן עדיין מושלמת עם 1:3 בחוץ על ראן

שחקני פאריס סן ז'רמן חוגגים
שחקני פאריס סן ז'רמן חוגגים | AFP

אלופת צרפת ממשיכה לשלוט בליגה עם שישה ניצחונות בשישה משחקים, די מריה (45), מונייה (61) וצ'ופו מוטינג (83) הפכו לאחר שער עצמי של ראביו (11). 1:3 לבורדו על גנגאן החלשה, ליון ניצחה 2:4 את מארסיי

קבוצות: מארסיי
(גודל טקסט)

המחזור השישי בליגה הצרפתית יינעל היום (ראשון) עם שלושה משחקים, כשתחילה ניצחה פאריס סן ז'רמן 1:3 בחוץ את ראן, מאוחר יותר אירחה גנגאן החלשה את בורדו וכמעט סחטה ממנה נקודה, אך נכנעה גם כן 3:1, ובמשחק האחרון ניצחה ליון את מארסיי 2:4 ועלתה למקום החמישי.

ראן – פאריס סן ז'רמן 3:1
דווקא המארחת עלתה ראשונה ליתרון, כשאדריאן ראביו הסיט בטעות את הכדור לשערו שלו לאחר קרן. ראן חגגה כמעט עד סוף המחצית, אז אנחל די מריה הגיע מחוץ לרחבה למסירת רוחב של דראקסלר וקבע 1:1. המחצית השנייה הייתה שייכת כולה לאורחת, שהגיעה להזדמנות אחר הזדמנות, אבל הבקיעה רק פעמיים, כשתומא מונייה (61) ומקסים צ'ופו מוטינג (82) ניצלו את הגנת ראן הרופפת כדי לסיים את המשחק עם עוד שלוש נקודות בכיס.

אחרי שישה מחזורים, לקבוצה של טוכל יש כבר 18 נקודות ולא נראה שיש מישהי בצרפת שיכולה לעצור אותה. אבל כמובן, המטרה היא ליגת האלופות ואחרי ההפסד לליברפול תנסה אלופת צרפת להתעודד מול הכוכב האדום בשבוע הבא. ראן, לעומת זאת כבר עם הפסד שני ברציפות ואחרי שכבר צברה שבע נקודות בשלושה מחזורים הידרדרה למקום ה-13.


אנחל די מריה וניימאר חוגגים את הבריחה בפסגה (AFP)


גנגאן – בורדו 3:1

בורדו ניצחה העונה רק את מונאקו ונקלעה ערב המשחק אל מתחת לקו האדום עם ארבע נקודות בלבד במאזנה, אבל את משחק החוץ מול גנגאן היא עברה בשלום והכפילה את מספר ניצחונותיה. פרסנואה קמאנו כבש בדקה ה-53, אלא שהמארחת לא הרימה ידיים, השוותה מפנדל של מרקוס טוראם (70) וכמעט השיגה את הנקודה הראשונה שלה לעונה, אך המחליף יאן קראמו כבש בדקה ה-80 והותיר את המארחת לבדה בתחתית הטבלה עם אפס נקודות מ-18 אפשריות, לא לפני שניקולאס דה פרוויל, שרק עלה מהספסל בדקה ה-90, נעץ את המסמר האחרון בדקה ה-95.

ליון – מארסיי 2:4
שתי קבוצות הפאר הצרפתיות נפגשו בליון, המארחת בניסיון לכפר על פתיחת העונה המתנדנדת והאורחת במטרה להיצמד לפ.ס.ז' וליל בצמרת. המחצית הראשונה היתה שקולה יחסית, ואחרי שחוסם אוואר העלה את ליון ליתרון (29) מבישול של טאנגוי אנדומבלה, מוביל טבלת הכובשים פלוריאן תאובין ניצל חור בהגנה כדי להשוות (39) ולהעלות את מאזנו לשישה שערים. אלא שהמחצית השנייה היתה שייכת לקבוצה אחת בלבד. ברטרנד טראורה עשה צחוק מההגנה של מארסיי פעמיים (51, 60) מעוד שני בישולים של אנדומבלה, ונביל פיקר הוסיף אחד (73) בפנדל לאחר החלטת VAR.

קלינטון אנז'י נכנס כמחליף בדקה ה-76 ושש דקות לאחר מכן צימק, אבל דולייה צ'לטה צאר הורחק באדום (83) וב-10 שחקנים, האורחת לא הצליחה לחזור מעבר לכך. אחרי נקודה בלבד השני משחקים, ליון חזרה לנצח ועלתה למקום החמישי, כשהיא דוחקת למקום השישי את מארסיי שנעצרה אחרי שני ניצחונות רצופים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי