מונאקו הודיעה רשמית על פיטוריו של לאונרדו ז'רדים

לאונרדו ז'רדים
לאונרדו ז'רדים | AFP

אחרי יותר מארבע שנים, המאמן עוזב את הקבוצה אותה הוביל לאליפות לפני שנתיים בעקבות פתיחת העונה הרעה: "תמיד נתתי את הטוב ביותר מעצמי". הנרי מועמד להחליפו. הקבוצה קיבלה 10 מיליון יורו על שער של מרסיאל

קבוצות: מונאקו
(גודל טקסט)
אחר יותר מארבע שנים, מונאקו הודיעה היום (חמישי) על סיום דרכו של מאמן הקבוצה לאונרדו ז'רדים, זאת בעקבות פתיחת העונה הרעה של הקבוצה מזה יותר מ-40 שנה. סגנית אלופת צרפת מדורגת מתחת לקו האדום טבלת הליגה הצרפתית במקום ה-18, עם ניצחון בודד ושש נקודות בלבד אחרי תשעה מחזורים.


"אני אסיר תודה וגאה שיכולתי לאמן את מונאקו במשך יותר מארבע שנים", אמר ז'ארדים לאתר הרשמי של הקבוצה. "תמיד נתתי את הטוב ביותר מעצמי ועבדתי מתוך תשוקה. רשמנו ניצחונות מפוארים יחד ותמיד אשמור איתי את אותם הזכרונות".


ז'רדים הגיע למונאקו בקיץ 2014 כמחליפו של קלאודיו ראניירי, והוביל את הקבוצה פעמיים לגמר גביע הליגה (2017, 2018), רבע גמר ליגת האלופות (2014/15) כשעונת השיא הייתה ב-2016/17, אז הוליך את הקבוצה לאליפות צרפת ולחצי גמר ליגת האלופות, אז הודחה רק על ידי יובנטוס שהפסידה לריאל מדריד בגמר. את העונה שעברה סיימה הקבוצה במקום השני אחרי פאריס סן ז'רמן, אך איבדה בקיץ שחקנים חשובים כמו פאביניו ותומאר למאר ופתחה כאמור רע מאוד את העונה.




#ObrigadoMister

Communiqué ➡ https://t.co/LiRiRA70lLpic.twitter.com/1uKzuldTBf

— AS Monaco (@AS_Monaco) October 11, 2018

אחד המועמדים הבכירים להחליף את ז'רדים על פי התקשורת הצרפתית הוא תיירי הנרי. החלוץ האגדי שיחק בעבר במונאקו ואת עיקר תהילתו עשה בארסנל, ברצלונה ונבחרת צרפת, איתה זכה במונדיאל ב-1998 וביורו 2000. עד לאחרונה שימש הנרי בן ה-41 כעוזרו של רוברטו מרטינס בנבחרת בלגיה, שהגיעה לחצי גמר גביע העולם האחרון. הצרפתי טרם אימן קבוצת בוגרים, אך מבוקש מאוד ולאחרונה היה מועמד בין השאר לפורטו ולאסטון וילה.


בתוך כך, תקבל מונאקו לא פחות מ-10 מיליון יורו ממנצ'סטר יונייטד לאחר השער שכבש אנתוני מרסיאל ב-2:3 על ניוקאסל, זאת מאחר שלפי סעיף בחוזהו של השחקן, יונייטד תצטרך לשלם את הסכום אם הוא יכבוש 25 שערי ליגה עד 2019, דבר שעשה למרות שהוא לא משחק בקביעות תחת ז'וזה מוריניו.

מאז שער הבכורה שלו ב-1:3 של מנצ'סטר יונייטד על ליברפול בספטמבר 2015, רשם מרסיאל בקצת יותר משלוש 25 שערים בליגה ב-91 משחקים במדים האדומים, ובסך הכל הבקיע 38 שערים ב-144 משחקים בכל המסגרות במועדון. השדים האדומים יצטרכו לשלם למונאקו 10 מיליון יורו נוספים אם וכאשר יגיע החלוץ הצעיר ל-25 הופעות בנבחרת צרפת, כשכרגע יש לו 18. סעיף נוסף שיכניס 10 מיליון יורו לקבוצה הצרפתית הוא אם מרסיאל יהיה מועמד לכדור הזהב. אם כל הסעיפים ישולמו, סכום ההעברה של השחקן יעלה לכ-61 מיליון ליש"ט.



מרסיאל אחרי השער. גם למונאקו יש סיבה לחגוג (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי