קבאני: "מודריץ' לא ראוי לכדור הזהב, מגיע לשחקן צרפתי"

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | Gettyimages

קפטן קרואטיה נבחר לאחד משלושת המועמדים הבולטים לזכות בתואר היוקרתי יחד עם וראן ואמבפה, אך החלוץ האורוגואי של פ.ס.ז' מאמין כי קשר ריאל מדריד אינו ראוי לפרס. התקשורת האיטלקית יצאה נגד ה'פראנס פוטבול'

(גודל טקסט)

הספירה לאחור לקראת הענקת "כדור הזהב" של ה"פראנס פוטבול" מביאה להצהרות לכאן או לכאן של כדורגלנים לגבי זהות הזוכה. לוקה מודריץ' שזכה בפרס ה"דה בסט" של פיפ"א הוא מטבע הדברים אחד המועמדים הבכירים לקבל את התואר, אבל זה נראה שהשבועון והצרפתים מגייסים את כל הנשק שיש להם כדי להביא לבחירת כדורגלן צרפתי מהנבחרת לתואר. בכל מקרה זו תהיה הפעם הראשונה מאז 2007 שליאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו לא יקבלו כנראה את התואר. הטקס יהיה בשלישי בדצמבר בשידור בטלוויזיה של "פראנס פוטבול" ו-"ל'אקיפ" שיש להם בעלים משותפים.

אדינסון קבאני אמנם שחקן נבחרת אורוגוואי, אבל הוא משחק בפאריס סן ז'רמן והוא הצהיר שהתואר לא מגיע לקשר ריאל מדריד. זאת למרות שמודריץ' היה אחד השחקנים הבולטים בזכייה של ריאל מדריד בליגת האלופות והפסיד רק בגמר המונדיאל עם קרואטיה לצרפת 4:2 ומיד לאחר הגמר זכה בתואר "הכדורגלן המצטיין של המונדיאל".

קבאני שנפצע בגביע העולמי חושב שרפאל וראן ראוי לזכות בתואר מכיוון שהוא מחזיק בשני התארים גם באליפות העולם וגם באליפות אירופה. הוא ציין ברשימה גם את אנטואן גריזמן שבלט ביכולתו עם נבחרת צרפת במונדיאל ובאתלטיקו מדריד שזכתה בליגה האירופית וכמובן את קיליאן אמבפה שמשחק לצידו בפ.ס.ז' שהיה אולי הפריצה של המונדיאל והצעיר הכי מרשים בעולם ב-2018.


קיליאן אמבפה. המועמד הצעיר ביותר לכדור הזהב (Gettyimages)

"אין לי ספק שוראן, גרייזמן ואמבפה ראויים לתואר. יש עוד שחקנים כמובן, אבל הנציג חייב להיות צרפתי", קבע קבאני בראיון לרדיו "מונטה קרלו". לשאלה מי הוא מעדיף וראן או מודריץ' הוא בחר בוראן ונימק: "מודריץ' היה סגן אלוף העולם, אבל הפרס מגיע יותר לוראן".

בתוך כך כלי התקשורת באיטליה תקפו בחריפות את המגמה המסתמנת להתעלם מכריסטיאנו רונאלדו. "ל'אקיפ" פרסם ששלושת המועמדים המובילים הם וראן, מודריץ' ואמבפה ורק לאחר מכן מופיע מוחמד סלאח ואנטואן גריזמן.

בעיתון "טוטו ספורט" של טורינו נכתב "מי זה בכלל רפאל וראן?". בעיתון "גאזטה דלו ספורט" נכתב שה"פראנס פוטבול" הראה את כריסטיאנו רונאלדו רק כמי שזכה בתואר והעלים אותו מרשימת המועמדים. האיטלקים לא מבינים איך מתעלמים מהכוכב שהגיע העונה לסרייה A.

אדינסון קבאני לא חושב שמגיע למודריץ' לזכות בכדור הזהב (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי