בצרפת חשפו: כך השתלט פיני זהבי על השוק המקומי

פיני זהבי
פיני זהבי | Gettyimages

ב"לה פריזיאן" פורסמה כתבה על סוכן העל הישראלי שהיה אחראי לעסקאות ענק ונמצא בקשרים מצוינים עם הנהלת פאריס סן ז'רמן ועם משפחת ניימאר, כשהכוכב אף קורא לו "אח שלי". וגם: מה הוא מתכנן לעתיד?

(גודל טקסט)
העיתון הצרפתי "לה פריזיאן" פרסם בסוף השבוע כתבה גדולה על סוכן השחקנים הישראלי פיני זהבי, בו פירגון לסוכן הוותיק שהיה אחראי על המעבר של ניימאר לפאריס סן ז'רמן מברצלונה תמורת 222 מיליון יורו תחת הכותרת: "סוכן סודי ביותר". בעיתון נכתב כי ניימאר קורא לו :"אח שלי", למרות שמבדילים ביניהם שלושה דורות ואביו של השחקן מתייעץ עם הסוכן איתו על כל צעד. בנוסף מפורט איך זהבי החל להשתלט גם על השוק הצרפתי וכי אחרי מינו ראיולה וז'ורז'ה מנדש, מי שקובע את סדר היום בפאריס סן ז'רמן הוא הישראלי.


בכתבה נאמר שאחרי הניצחון 1:7 של פאריס סן ז'רמן על מונאקו באפריל האחרון, שהבטיח את האליפות בלי ניימאר הפצוע, נראו קבוצות שונות של שחקנים שבילו ביחד וחגגו את האליפות ואביו של ניימאר וזהבי נצפו סועדים במסעדה מפוארת ליד שדרות "שאנז אליזה". אחד מאנשיו של זהבי אמר לעיתון: "כשניימאר היה בן 17 ושיחק בסנטוס, זהבי נשלח מצ'לסי להביא אותו לקבוצה. מאז הקשר בין משפחת ניימאר לזהבי לא נותק מעולם. שמונה שנים לאחר מכן זהבי הוביל את המהלך המפתיע להעברת ניימאר לפ.ס.ז'".


זהבי אגב, היה הסוכן שהביא את רומן אברמוביץ' לצ'לסי ומקורב גם למנהל הספורטיבי של פ.ס.ז', אנטרו הנריקה. כשהאחרון עבד בפורטו לפני כמה שנים, השניים שיתפו פעולה וזהבי היה מעורב בהעברות הענק של חאמס רודריגס ושל לוצ'ו גונסאלס. כמה שבועות לפני שהפורטוגלי נכנס לתפקידו בפ.ס.ז' ביוני 2017, הוא הרים טלפון לזהבי וביקש ממנו לעזור לבצע את ההעברה הגדולה בעולם, עסקת ניימאר.


בעיתון נכתב כי ההצלחה של זהבי לאורך השנים לא מקרית. "אני כאן כי הייתי סוכן שחקנים במשרה מלאה במשך שנים", אמר זהבי שקיבל על העברת ניימאר בונוס של 10.7 מיליון יורו, כך פורסם ב"פוטבול ליקס", ובסביבת זהבי אף היו שאמרו כי הוא היה צריך לקבל בונוס הרבה יותר שמן מאחר שבלעדיו העסקה מעולם לא הייתה יוצאת לפועל. הקטארים אגב, התעקשו לשלם את הכסף לחשבון בנק ישראלי.


De Neymar à Aurier… Pini Zahavi, l'agent très secret qui facilite la vie du PSG https://t.co/ovc6WkvLi4

— Le Parisien (@le_Parisien) 26 בינואר 2019

היחסים המצוינים שיש כיום לזהבי עם ההנהלה הקטארית של פ.ס.ז' הביאה לכך שהיא איפשרה לו להעביר את לוקאס מורה וסרז' אורייה לטוטנהאם וכיום ייתכן שהוא מעורב גם בניסיונות להעביר את אדריאן ראביו לתרנגולים שמעוניינים בו. אחד מאנשיו אמר לעיתון: "זהבי הוא לא מהסוג הרגיל של הסוכנים בעולם, שעובדים על עסקה מ-א' ועד ת'. בעזרת רשת הקשרים המדהימה שלו הוא שם שמן על הגלגלים ומניע את העסקאות הכי גדולות בעולם".


בחלון ההעברות הנוכחי מנסה זהבי להביא את אידריסה גווייה, קשרה ההגנתי של אברטון, לפ.ס.ז' וכל זאת כאשר הקבוצה הצרפתית לא נתנה לו תפקיד רשמי כנציגה. הכל מתנהל בשקט מאחורי הקלעים עם יחסי אמון.



"זהבי – סוכן סודי ביותר" (מתוך 'לה פריזיאן')




עם זאת, בכתבה צוין גם כישלון אחד. זהבי החתים את פבריס אולינגה ב–2012 כאשר דיברו עליו כסמואל אטו החדש. הוא שילם לאביו של השחקן 325 אלף יורו על הזכות לייצגו וסכום דומה אם יהיה הכובש הכי צעיר ב-"לה ליגה". בגיל 16 ו-98 העביר אותו סוכן העל למלאגה, אבל הכדורגלן לא התאקלם וכיום שייך למוסקרון, שגם ברכישתה תיווך זהבי בעבר. יש לציין שבעבר זהבי היה סוכנם של גיא אסולין ובן שהר, שהיו מהתקוות הכי גדולות של הכדורגל הישראלי.


כיום זהבי מקושר ל-20 שחקנים, ביניהם ג'ורדן לוקאקו מלאציו, אחיו של חלוץ מנצ'סטר יונייטד רומלו לוקאקו והיה אמור לעבור לפרמיירליג או שוער אייאקס אנדרה אוננה. על הליגה הצרפתית אמר זהבי: "זה שוק לא קל, אבל מאוד מעניין. יש להם כל כך הרבה שחקנים טובים". לפי העיתון, אחת המטרות שלו היא להעביר את קשר ליון טנגוי אנדומבלה מליון לקבוצת על באירופה. לדבריו הוא הדבר הבא בכדורגל העולמי ובעיתון נכתב: "זהבי מדבר עליו, אבל בטח סוכנו הרשמי אפילו לא יודע על כך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי