נייקי תעזור לפריז סן ז'רמן להשאיר אצלה את אמבפה

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | AFP

חברת הענק עומדת לחתום על חוזה חדש עם הצרפתים ובכך הקבוצה לא תעבור על הפייר פליי. לשחקן שלא הגיע לריאל בקיץ 2017 בגלל בייל, יוצע שכר שנתי של 25 מיליון יורו. הקבוצה של טוכל תוכל לזכות הערב באליפות

(גודל טקסט)
ריאל מדריד רוצה לצרף הקיץ את קיליאן אמבפה והיא יודעת שמדובר בעסקה מאוד לא זולה. לצידה של פריז סן ז'רמן, שתעשה הכל כדי להשאיר את הכוכב הצרפתי אצלה, תעמוד החברה הענקית נייקי, שלפי "אס" הספרדי תחתום על חוזה חדש עם המועדון. החוזה החדש יזרים לה כספים מהחברה האמריקאית, והעובדה שהספונסר לא יהיה קטארי תסייע לצרפתים לא לעבור על חוק הפייר פליי הפיננסי.


אמבפה הוא אחד האייקונים החדשים של נייקי שרוצה לשמור אותו ככזה. נייקי כבר סיפקה העונה את התלבושת השלישית של פ.ס.ז בחוץ. החוזה אמור לעמוד על מאה מיליון יורו לעונה אך הפרטים עדיין לא פורסמו.  "השילוב בין הכסף של נייקיי והבעלים הקטארים יוכל להילחם בעוצמה של ריאל מדריד וזינדין זידאן שרוצים את השחקן אצלהם", נכתב בעיתון. חוזהו של אלוף העולם כבר הוארך עד 2022 ואלופת צרפת מתכננת להציע לו חוזה עתק בגובה 25 מיליון יורו לעונה.


ב"אס" הספרדי כבר נחשף כי בגלל גארת' בייל אמפבה לא הגיע לריאל מדריד בקיץ 2017. הולשי היה בדרך למנצ'סטר יונייטד אחרי שז'וזה מוריניו זרק לעברו במשחק הידידות בקיץ: "אם אתה לא מדבר אני לא יכול לרכוש". פלורנטינו פרס לא רצה לתת לו ללכת וזה מנע את רכישת אמפבה שהיה אז עדיין במונאקו. כל זאת למרות שבחדרו של אמבפה היו רק תמונות של שחקני ריאל מדריד. פ.ס.ז כזכור שילמה עבורו 180 מיליון יורו, העסקה היקרה בכדורגל העולמי להוציא את העברתו של ניימאר. 



אמבפה. נייקי תעזור להשאירו (AFP)


לתקשורת הספרדית נאמר אז שההחלטה לא לרכוש את אמבפה היתה בגלל שדרש ככדורגלן בן 18 שכר של 12 מיליון יורו לעונה דבר שהיה מזיק מאוד לעוגת השכר של הבלנקוס, אבל האמת היא שלפי "פוטבול ליקס" ריאל מדריד סיכמה עם מונאקו על רכישתו גם ב-180 מיליון יורו וגם תשלום מס על העברת השחקן בסך 34 מיליון יורו שמונאקו לא הסכימה שיהיה על חשבונה, כך שההעברה היתה נסגרת ב-214 מיליון יורו. אמבפה בסופו של דבר החליט ללכת לפ.ס.ז' כי ידע שאם יגיע לריאל מדריד יצטרך להילחם בבייל ורונאלדו.


אביו של אמבפה התראיין ל-'לה פריזיאן' הצרפתי וסיפר: "אני לא אוהב שמדברים עליו כל הזמן. הוא משתפר בכל משחק ועדיין יכול להציג סיומת טובה יותר. הוא הגשים כמעט את כל החלומות שלו. בכיתי כמו ילד בן ארבע אחרי שצרפת זכתה בגביע העולם, נזכרתי בדרך שעברנו ביחד". כנשאל על השחקנים שאהב לצפות בהם ענה: "אהבתי את רונאלדו הברזילאי, זידאן ופלה".


בינתיים, פריז סן ז'רמן מצפה לזכות הערב (22:00) רשמית באליפות כשתתארח אצל השנייה בטבלה ליל במסגרת המחזור ה-32. לאחר התיקו 2:2 נגד שטרסבורג בבית בשבוע שעבר, הקבוצה של תומאס טוכל זקוקה לנקודה בלבד. פ.ס.ז מובילה ב-20 נקודות על פני היריבה ויש לה משחק חסר. אמבפה כבש העונה 27 שערי ליגה ב-25 משחקים בלבד וימשיך לשחק בחוד, בעוד ניימאר ואדינסון קאבני עדיין פצועים.


Voici les unes du journal L'Équipe de ce dimanche 14 avril 2019.

Télécharger l'édition https://t.co/0CM3pHIbRb
Télécharger la numérique https://t.co/2d1Dy9QyyMpic.twitter.com/ZRS2yBfnaG

— L'ÉQUIPE (@lequipe) April 14, 2019


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי