נשיא פיפ"א: באחריותנו לעצור את העליה בסכומי ההעברות

אינפנטינו. הסעיף המרכזי בקמפיין הבחירות
אינפנטינו. הסעיף המרכזי בקמפיין הבחירות | צילום: Gettyimages

ג'אני אינפנטינו דיבר בקונגרס אופ"א בשווייץ וסיפר על כוונת הארגון לדון בהשתוללות הכספית שהיתה בקית האחרון. ג'ובאני אלבר: "פ.ס.ז' הרסה את השוק, אף שחקן לא שווה את הסכומים שהיא שילמה"

(גודל טקסט)

פיפ"א ואופ"א עשויות לנסות למנוע עלייה בסכומי העתק המבוזבזים על רכש, כפי שהראתה המגמה בחלון ההעברות של הקיץ האחרון. נשיא פיפ"א, ג'אני אינפנטינו, אמר בקונגרס אופ"א היום (רביעי) בז'נבה כי "פיפ"א תדון בדרכים לעצור את הכיוון אליו הלך הרכש בקיץ". "זו האחריות שלנו", אמר הנשיא.

לדבריו של אינפנטינו: "בקיץ ראינו תופעה של גידול גדול בסכומי ההעברות. זה לא בהכרח צריך להיות שלילי, אבל הנתח של סוכני הכדורגל גדל בהרבה. מצד שני הקבוצות מקדישות מעט יותר להתחייבויות שלהם לחברה המקומית". לפי הנתונים של פיפ"א, בקיץ האחרון בחמש הליגות הגדולות באירופה הוציאו על רכש מעל שלושה מיליארד יורו – גידול של 31.7%. 

גם נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין הביע תמיכה במאבק, וענה לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שהביעה דאגה וביקורת נגד הסכומים המשולמים בכדורגל: "לכל הפוליטיקאים האירופאיים, אתם לא עוזרים לנו לסדר את העניינים. יש ארסנל של פעולות לשינוי חוקי המשחק", אמר הסלובני ודיבר על הכנסת תקרת שכר, מס מותרות, הקטנת סגלים והגבלת השאלות. "המומנטום כאן ויש לי כל כוננה לנצל אותו. זו המטרה שלי". 

באותו נושא אמר חלוץ העבר של באיירן מינכן, הברזילאי ג'ובאני אלבר, כי פאריס סן ז'רמן הרסה את שוק ההעברות בקיץ האחרון עם רכישתם של ניימאר (222 מיליון יורו) ושאילת קיליאן אמבפה (180 מיליון יורו ישולמו בקיץ הבא). "קבוצות בבונדסליגה לא יכולות להתמודד עם סכומים כאלה. פ.ס.ז' הרסה את השוק. אף שחקן לא שווה את הסכום הזה", אמר אלבר, "ברור שניימאר שחקן גדול, אבל הצרפתים גם קנו את אמבפה. אם הם ישלמו עליו 180 או 200 מיליון יורו זה לא בריא לכל השוק".

אינפנטינו. יש סיכוי ליוזמה?
אינפנטינו. יש סיכוי ליוזמה? (AFP)

אלבר גם אמר שפרשת עוסמאן דמבלה שנרכש ב-104 מיליון יורו מוכיחה שלחוזים עם שחקנים אין יותר ערך. "אם השחקן רוצה לעזוב את הקבוצה החוזה לא שווה. דמבלה הוכיח זאת בדורטמונד כשפתח בשביתה, כל שחקן יעשה עכשיו אותו דבר. היום השחקנים רואים בכדורגל ג'וב. פעם יותר נהנינו מכדורגל ופחות רדפנו אחרי הכסף. היום זה התחלף. קודם הכסף ואחר כך ההנאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי