צפו: נשיא פאוק איים על השופטים באקדח, הליגה הופסקה

איבן סאבידיס
איבן סאבידיס | AFP

המשטרה הורתה לפוצץ את קרב הצמרת ביוון לאחר שאיבן סאבידיס ירד מול א.א.ק אתונה לכר הדשא ואיים על השופט שפסל שער לקבוצתו. שר הספורט היווני הודיע: "לא ישחקו כדורגל עד שיימצא פיתרון לאלימות"

(גודל טקסט)
הכדורגל העולמי קצת השתגע ביומיים האחרונים. אחרי שאוהדי ווסטהאם וליל פרצו לכר הדשא בסוף השבוע האחרון, הפעם מדובר בסיפור ביזארי במיוחד מיוון, שמזכיר ליגות נידחות יותר בדרום אמריקה. קרב הצמרת אתמול בין פאוק סלוניקי השנייה בטבלה למוליכה א.א.ק אתונה, פוצץ בדקה ה-90 במצב של 0:1 למארחת לקראת הסיום כאשר הבעלים של פאוק, איבן סאבידיס, נכנס לכר הדשא עם כלי נשק והמשטרה, שטענה שהוא צעק על השופטים שיהרוג אותם לאחר שפסלו שער לקבוצתו, החליטה להודיע על הפסקת המשחק.


בפאוק טענו לאחר מכן שלבעלים סאבידיס, שהוא אוליגרך יווני-רוסי, היה טלפון נייד רוסי שנראה כמו אקדח והוא לא היה מצויד בנשק, אבל הדבר לא ברור. ביוון מתחו ביקורת על כך שהוא מסתובב חמוש בלי שהמשטרה עושה משהו בנידון ואמרו: "איך שהכדורגל שלנו נראה, ככה נראית גם המדינה".




מעבר לכך, שר הספורט היווני אישר הבוקר בהודעה לתקשורת על עצירת משחקי הליגה עד להודעה חדשה: "לא ישחקו כדורגל עד שיימצא פיתרון לאלימות", הבהיר.


פאוק הוליכה את הליגה עד לפני שני מחזורים, אבל בעקבות העובדה שאוהדיה פגעו במאמן אולימפיאקוס אוסקר גרסיה עם גליל נייר והוא נזקק לטיפול רפואי, הוחלט על ניצחון טכני באותו משחק, 0:3 לאולימפיאקוס ולפאוק הורדו 3 נקודות, שהדיחו אותה מהמקום הראשון. בינתיים שלוש הנקודות הוחזרו לה אחרי ערעור, אבל תוצאת המשחק הושארה. בנוסף ביטל בית הדין את העונש של שני משחקים ללא קהל בפאוק וכך המשחק התקיים במגרשה טומבה.


Meanwhile in Greek Football the president of @PAOK_FC is heading into the pitch with a gun after the referee cancelled a goal for his team due to offside screaming at the referee that he will kill him! #PAOKAEK#Columbiapic.twitter.com/vVxC3PERvi

— Georgios Papazoglou (@gio_papazoglou) March 11, 2018

הבלם פרננדו וארלה העלה ל-0:1 את פאוק, אבל אז השופט ביקש לבטל את השער בטענת נבדל של אחד השחקנים, למרות שלא היה לו קשר לשער. במגרש החלה מהומה כששחקני פאוק סובבו את השופט ושחקני א.א.ק ירדו מכר הדשא לחדר ההלבשה. נשיא פאוק נכנס לכר הדשא חמוש ודרש משחקניו לרדת אף הם מכר הדשא. מאנולו חימנס, מאמנה הספרדי של א.א.ק, אמר בראיון במולדתו: "בהתחלה לא ראינו שיש לו אקדח, אבל אחרי זה שמנו לב לכך. היה פחד שהבעלים מגיע לשופט עם כלי נשק בכוונה לעשות לו משהו. ראו שהוא מחזיק משהו במותן והיה לו שם אקדח".



סאבידיס והאקדח (AFP)


ההחלטה להפסיק את המשחק נפלה למרות ששחקני פאוק החלו לעשות תרגילי חימום כאילו הם מתכוונים לחזור למשחק ושחקני א.א.ק ציפו בחדר ההלבשה לחזור לשחק. המשחק הופסק בתוצאה 0:1 או 0:0 לפאוק (גם הדבר הזה לא ברור), וכעת שוב פאוק תיענש על ידי ההתאחדות היוונית.


PAOK başkanı Savvides, korumasıyla birlikte sahaya girdi ve hakeme yöneldi:

"Sen öldün…" pic.twitter.com/kkrJavRtOp

— Efsane Spors (@Efsanespors) March 11, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי