נשיא פאוק התנצל: אנחנו בני ערובה של מערכת חולה

איבן סאבידיס
איבן סאבידיס | AFP

אחרי התקרית בה פרץ למגרש חמוש באקדח ואיים על השופטים, פרסם סאבידיס מכתב התנצלות אך הבהיר: "היו החלטות לא ספורטיביות". מאמן הקבוצה: "הוא השקיע כסף לקחת אליפות ובשבועיים לקחו לנו הכל"

(גודל טקסט)

הסערה בכדורגל היווני מסרבת לרדת מהכותרות. נשיא פאוק סלוניקי איבן סאבידיס פרסם מכתב התנצלות על הפריצה למגרש במשחק מול א.א.ק אתונה, אבל בפאוק ממשיכים להפנות אצבע מאשימה כלפי המערכת. הטענה ברורה: שופטים מושחתים ומכורים שקיבלו הוראה להשאיר את האליפות בידיים של אולימפיאקוס. התקשורת היוונית מתייחסת לאירוע, שהגיע שבועיים בלבד אחרי ביטול המשחק בין פאוק לאולימפיאקוס, כאל "שקיעתה של הליגה".

"השופטים מושחתים והכדורגל כאן נרקב במשך שנים", כך התבטא מאמן קבוצת הנוער של פאוק סלוניקי, האורוגוואי פאבלו גרסיה, לאחר השערוריה האחרונה בה נשיא קבוצתו פרץ למגרש עם אקדח וגרם לפיצוץ המשחק עם א.א.ק אתונה מיד עם פסילת שער דרמטי שכבשה קבוצתו. במקום התפתחה מהומה, אנשי א.א.ק נסו על נפשם, התלוננו על "טרור" וטענו שהותקפו. הפרשה ההזויה גרמה להפסקה המיידית של הליגה בהוראת הממשלה.

"היו כאן שנים של שלטון הקבוצות מאתונה ובראשן אולימפיאקוס שזכתה ב-18 מ-20 האליפויות האחרונות, כשפנאתינייקוס זכתה בשתיים הנותרות. נראה שיש רצון שהתואר לא יעזוב את הבירה. הנשיא טעה כשפרץ למגרש, אבל הוא חש חוסר אונים מול סיטואציה לא צודקת", המשיך גרסיה וקבע: "פיפ"א ואופ"א חייבות להתערב ולעשות משהו".

אגב, יממה לפני המשחק המדובר, ועדת הערעורים של ההתאחדות אישרה לקיים את המשחק המדובר מול א.א.ק אתונה לעיני קהל וביטלה את עונש הפחתת שלוש הנקודות שהוטל על פאוק ואת סגירת האצטדיון לשני משחקים, בעקבות ביטול המשחק מול אולימפיאקוס. אוסקר גרסיה נפגע בראשו מגליל נייר והובהל לבית החולים. המשחק בוטל והאלופה זכתה בו בניצחון טכני.


סאבידיס. חש חוסר אונים מול סיטואציה לא צודקת (AFP)

בינתיים, נודע שהאירוע בסלוניקי ייחקר, כאשר ישנה טענה שהשוטרים סירבו לפקודה לעצור את סאבידיס במקום. הבעלים שחרר הודעת התנצלות כתובה, אבל המשיך לרמוז לשחיתות: "אני מצטער על מה שקרה. ברור שלא הייתה לי זכות לפרות למגרש בדרך הזאת. יש סיטואציה שלילית שמתפתחת בכדורגל היווני שגרמה לי לתגובה אמוציונלית. היו החלטות לא מקובלות ולא ספורטיביות של השופט והמשקיף".

סאבידיס המשיך: "תאמינו לי שלא הייתה לי כוונה לאיים על אף אחד. אני והעמיתים שלי בני ערובה של מערכת חולה. למרות שתוקפים אותי, אמשיך לפעול למאמן כדורגל הוגן עם שיפוט נקי. האלופה צריכה להיקבע על המגרש ולא בבית המשפט. ושוב, אני מתנצל".

גם מאמן הבוגרים רזבאן לוצ'סקו הרומני הצטרף למפגן התמיכה: "אני 100 אחוז מאחורי הנשיא. הוא השקיע עשרות מיליונים במטרה לקחת אליפות על הדשא ובשבועיים, לקחו לנו הכל". לוצ'סקו התייחס גם לאוסקר גרסיה, שנלקח לבית חולים לאחר שגליל נייר פגע בראשו וגרם לביטול המשחק בין פאוק לאולימפיאקוס ימים קודם לכן: "זה מוזר, איך בן אדם כזה בכלל יכול לדבר עם שחקנים. מבחינתי, פאוק היא מוליכת הטבלה".


סאבידיס והאקדח בכר הדשא (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי