איטליה תנסה לנצח את פולין, ארגנטינה תתמודד ללא מסי

רוברטו מנצ'יני ודוידה זפאקוסטה
רוברטו מנצ'יני ודוידה זפאקוסטה | Gettyimages

הסקוודרה אזורה שלא העפילה למונדיאל האחרון רוצה לפתוח את עידן מנצ'יני ברגל ימין. האלביסלסטה תשחק נגד גוואטמלה ללא הפרעוש. וגם: טורקיה תפגוש את רוסיה, סקוטלנד תארח את בלגיה וברזיל תתמודד מול ארה"ב

(גודל טקסט)

מחר (שישי) נפתח היום השני של ליגת האומות. אפשר כבר להתחיל להתרגל לקונספט. המשחק המרכזי יפגיש בדרג A בבית 3, את איטליה שתארח את פולין. בדרג C ישחקו ליטא מול סרביה ורומניה נגד מונטנגרו בבית 4, ואחת מהן עשויה לפגוש מול ישראל במשחקי פלייאוף אם נצליח לתפוס המקום ראשון בבית. היריבה השלישית בבית הישראלי, סקוטלנד מארחת את בלגיה במשחק ידידות. בנוסף לכך, יתקיימו גם משחקי ידידות בארצות הברית. הנבחרת המקומית תארח את ברזיל וארגנטינה תשחק מול גוואטמלה.

דרג A בית 3
איטליה – פולין (21:45, שידור ישיר בספורט1)
שתיים מהנבחרות הכי מאכזבות באירופה בשנה האחרונה נפגשות בבולוניה כדי לנסות לפתוח דף חדש. בשתי הנבחרות זה יהיה משחק רשמי ראשון של מאמני הנבחרות. רוברטו מנצ'יני אמנם כבר ניהל שני משחקים, אבל זה היה רק במשחקי ידידות וכעת ינסה לנצח משחק רשמי אחרי הכישלון של איטליה כשהודחה על ידי שבדיה בשלב הפלייאוף של מוקדמות המונדיאל. יז'י בז'צ'ק, כדורגלן מכבי חיפה בעבר, ירשום את משחקו הראשון כמאמן פולין אחרי הטורניר המאכזב במונדיאל.

איטליה צפויה לפתוח עם מאריו באלוטלי או צ'ירו אימובילה בחוד כאשר היא תשחק 4-3-3. משחקו הרשמי האחרון של באלוטלי בנבחרת היה לפני ארבע שנים ביוני 2014 בגביע העולמי שנערך בברזיל. החלוץ שיפתח בהרכב ישתף פעולה עם לורנצו איסינייה, ז'ורז'יניו, אנריקו קייזה ומרקו בנאסי. ג'יאנלואיג'י דונארומה בן ה-19 יפתח בשער וישחק בפעם השביעית במדים של סקוודרה אזורה.


מריו באלוטלי רוצה לחזור ללבוש את מדי הנבחרת (Gettyimages)

מנצ'יני אמר לקראת המשחק: "אנחנו משוכנעים שאפשר להצליח, אבל השחקנים צריכים להבין שהניצחונות לא יבואו לבד. לפולין היה מונדיאל זוועתי, אבל הם נבחרת גדולה". מי שאמור להתרגש מהמשחק הקרוב הוא לאונרדו בונוצ'י שישחק את משחקו ה-81 בנבחרת וישתווה לשלושה ענקים – גו'זפה ברגומי, פראנקו בארזי ומרקו טארדלי.

בנבחרת הפולנית נמצאים שמונה משחקני הסגל בליגה האיטלקית ולכן ההתאקלמות במשחק תהיה קלה יותר. כוכב הנבחרת רוברט לבנדובסקי ישחק בחוד עם ארקדיוש מיליק והפולנים בונים גם על הקשר פיוטר ז'לינסקי מנאפולי שנמצא בכושר טוב. המאמן בז'צ'ק אמר: "נפתח פרק חדש בנבחרת עם כמה שחקנים חדשים. אני לא זוכר מתי פולין קיבלה משחקים נגד גדולות כאלה ברצף (איטליה ופורטוגל) וזה מבחן מצוין עבורנו".

אריגו סאקי מאמן הנבחרת בעבר טען שהג'וב גדול מדי על הכתפיים של מנצ'יני אם הוא לא יקבל עזרה מהשחקנים. "בפעם האחרונה שאיטליה בנתה על אדם אחד זה היה על בניטו מוסוליני (שליט איטליה הפאשיסטי) ואתם יודעים איך זה נגמר. אני לא משווה, אבל מנצ'יני צריך עזרה". האמירה של סאקי עוררה באיטליה תגובות רבות ונראית לא לעניין.

דרג B בית 2
טורקיה – רוסיה (21:45)
אחרי ההצלחה הגדולה במונדיאל, רוסיה תנסה להוכיח שיכולתה הטובה לא נבעה רק בזכות אירוח הטורניר. סטניסלב צ'רצ'סוב שממשיך לאמן את הנבחרת, זימן מספר שחקנים שלא שיחקו בגביע העולמי. ארטיום דזיובה ממשיך להוביל את החוד ודניס צ'רישב גם בפנים, אבל גולובין ודזגוייב הפצועים נשארו בחוץ. הנבחרת בטורקית בונה על היכולות ההתקפיות של חלוץ אברטון צ'נק טוסון ושל צ'נגיז אונדר מרומא.


צ'רישב מקווה להמשיך את היכולת הטובה ממשחקי המונדיאל (Gettyimages)

דרג C בית 4
ליטא – סרביה, רומניה – מונטנגרו (21:45)

דרג D בית 3
אזרבייג'אן – קוסובו (19:00, שידור ישיר בספורט1)
איי פארו – מלטה (21:45)

משחקי ידידות
סקוטלנד – בלגיה (21:45, שידור ישיר בספורט2)
בלגיה שסיימה את המונדיאל הטוב בתולדותיה תפגוש את יריבתה של ישראל בבית בליגת האומות, סקוטלנד בגלזגו. מהמשחק ייעדרו כריסטיאן בנטקה, מרואן פלאיני וסיימון מניולה הפצועים. גם אדן הזאר לא ישחק וכן נאסר צ'דלי וטובי אלדרווילדר. הבלם הבלגי השני של טוטנהאם יאן ורטונחן הצהיר שבלגיה לא תזלזל במפעל ליגת האומות.

בסקוטלנד מגן ליברפול אנדי רוברטסון מונה לקפטן החדש של הנבחרת והמאמן אלכס מקליש, אמר על רוברטסון: "הוא מהווה השראה לכל הצעירים". הסקוטים רואים את המפגש כהכנה למשחקה הראשון בליגת האומות ביום שני נגד אלבניה.

ארה"ב – ברזיל (3:00 בלילה, שידור ישיר בספורט2)
ברזיל חוזרת לשחק אחרי המונדיאל מאכזב באופן יחסי בו והודחה על ידי בלגיה ברבע הגמר, למשחק הכנה לקופה אמריקה 2019. המאמן צ'יצ'ה הזמין לסגל כמה שחקנים חדשים שלא היו בגביע העולמי ובהם ארתור מברצלונה ופאביניו מליברפול. הקשר שלא שיחק עוד תחת יורגן קלופ צפוי לפתוח יחד עם עוד שני שחקני ליברפול, רוברטו פירמינו ששיחק בעיקר כמחליף במונדיאל והשוער אליסון. אלכס סנדרו מיובנטוס צפוי גם הוא לשחק. על הספסל ימתין שחקן הכנף של אברטון רישארליסון להופעת הבכורה בסלסאו.

ארגנטינה – גוואטמלה (6:00 לפנות בוקר, ספורט2)
נבחרת האלביסלסטה תיאלץ להתמודד ללא ליאו מסי שפרש זמנית מהנבחרת. בארגנטינה פורסם היום שלא ברור מתי הפרעוש יחליט לחזור. כמו ברזיל גם ארגנטינה מתכוננת לקופה אמריקה ב-2019. המאמן הזמני של הנבחרת ליונל סקלוני ייתן הזדמנות לבן של דייגו סימאונה, ג'ובאני סימאונה, מפיורנטינה לפתוח בהרכב.


ליאו מסי עדיין לא הודיע מתי יחזור לנבחרת (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי