פרננדו סנטוס: "אנחנו אלופי אירופה, נבוא כדי להגן על התואר"

פרננדו סנטוס
פרננדו סנטוס | Gettyimages

מאמן פורטוגל בטוח בעצמו לקראת המפגש נגד איטליה (שני 21:45, ספורט2): "העובדה שהם עשו רק תיקו מול פולין נותנת לנו ביטחון". מנצ'יני יערוך שינויים בהרכב האורחת. אלבניה תנסה להשיג ניצחון שני נגד סקוטלנד

(גודל טקסט)

המחזור השני של משחקי ליגת האומות כבר כאן. מחר (שני) בדרג A בית 1 תארח פורטוגל את איטליה, המגיעה למשחק עם נקודה אחת אחרי תיקו 1:1 נגד פולין. בבית הישראלי בדרג C, סקוטלנד מארחת את אלבניה שאם תנצח בהאמפדן פארק היא כבר תצבור 6 נקודות מ-6.

דרג A
בית 3: פורטוגל – איטליה (21:45, שידור ישיר בספורט4)
פורטוגל תצטרך להסתדר ללא כריסטיאנו רונאלדו, שנמצא בחופשת התאקלמות ביובנטוס, ורפאל גריירו, מגן דורטמונד הפצוע. רונאלדו יחמיץ משחק בפעם ה-13 בלבד מאז שזומן לראשונה לסגל (בתשעה היה פצוע, בשלושה לא זומן מכיוון שכבר היו חסרי משמעות). חלוץ המארחת, רוני לופס ממונאקו, אמר: "איטליה נבחרת מצוינת, אבל פורטוגל מוכנה ויכולה לנצח. יש לנו נחישות רבה לסיים ראשונים בליגת האומות, יש לנו ביטחון בעצמנו. העובדה שאיטליה השיגה רק תיקו מול פולין נותנת לנו יותר אמונה וביטחון שנוכל לסיים במקום הראשון". פורטוגל סיימה אף היא בתיקו, 1:1 מול קרואטיה, במשחק ידידות. על כך אמר לופס לעיתון "או ז'וגו": "לאיטליה יש שחקנים טובים, אבל אנחנו ננצח. יש לפנינו עתיד ורוד, עם שחקנים צעירים ואיכותיים שרוצים ללמוד".

פורטוגל מתבססת על השלד שהיה לה ביורו 2016, עם רוי פטריסיו ופפה הוותיקים, וויליאם קראבליו וברנרדו סילבה הצעירים יותר ורובן נבס וז'ואאו קנסלו. פרננדו סנטוס אמר במסיבת עיתונאים לקראת המשחק: "אנחנו מתייחסים בשיא הרצינות למפעל ורוצים להצליח בו. אנחנו אלופי אירופה ומתחילים מעגל חדש בו ננסה להגן על התואר שלנו ביורו 2020. לא נבצע שינויים גדולים לקראת איטליה. התרשמתי מאוד מז'ורז'יניו מצ'לסי". כמה משחקני הסרייה A עשויים לשחק בפורטוגל: ז'ואאו קנסלו, מאריו רוי ואנדרה סילבה המושאל ממילאן לסביליה.

סנטוס.
סנטוס. "לא נבצע שינויים גדולים" (Gettyimages)

באיטליה ינסו לעלות על מסלול ההצלחה אחרי ה-1:1 המאכזב מול פולין בבולוניה. רוברטו מנצ'יני הבטיח: "נעשה כמה שינויים בהרכב. ננסה לתקן את אחוזי המסירות שלנו, שהיו גרועים במחצית הראשונה". איטליה תעלה עם שלישיית חוד שתכלול את אנריקו קייזה, שנכנס רק מחליף נגד פולין, לצד אנדראה בלוטי ופדריקו ברנדסקי.

דרג B
בית 2: שבדיה – טורקיה (21:45, שידור ישיר בספורט2)

דרג C
בית 1: סקוטלנד – אלבניה (21:45)
סקוטלנד מארחת את אלבניה עם טראומת ההפסד הכי גבוה מזה 45 שנה בבית, 4:0 לבלגיה במשחק ידידות. אלכס מקליש יצטרך לארגן מחדש את השורות כדי להוציא נקודות מול האלבנים, שאולי לא גילו יכולת גבוהה במיוחד נגד ישראל אבל ניצחו 0:1. מקליש טען שההפסד דווקא עשה להם טוב: "השחקנים שלי עצבניים וכועסים על עצמם. הם יורקים דם, אין כמו שחקן שמגיע במוטיבציה למשחק גדול. אנחנו חייבים לנצח את אלבניה אם אנחנו רוצים שיהיה לנו סיכוי לסיים ראשונים בבית. אני לא יכול להתכחש לעובדה שאנחנו זקוקים לניצחון". חלוץ סלטיק לי גריפית'ס התאושש מפציעה ונתן תקווה לנבחרת כאשר התאמן היום לקראת המשחק.

אלכס מקליש.
אלכס מקליש. "השחקנים שלי יורקים דם" (Gettyimages)

מאמן אלבניה כריסטיאן פאנוצ'י היה זה שמנע מסקוטלנד העפלה ליורו 2008 בשער ניצחון במדי איטליה ב-2007, כשנגח בזמן פציעות בתוצאה ונתן לנבחרתו 1:2.

בית 4: סרביה – רומניה (21:45), מונטנגרו – ליטא (21:45)

דרג D
בית 1: אנדורה – קזחסטן (21:45)

בית 3: קוסובו – איי פארו (21:45), מלטה – אזרבייג'ן (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי