"כמו בימים שהיינו הטובים בעולם": בספרד מתמוגגים מהנבחרת

ספרד
ספרד | AFP

"לה רוחה" התפוצצה עם 0:6 אדיר על סגנית אלופת העולם קרואטיה וזכתה למחמאות מכל עבר, המאמן לואיס אנריקה הבהיר: "לא אכפת לי ששיחקתי בהרכב עם שישה נציגים מריאל מדריד". אסנסיו: "העלינו את הרמה". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
ספרד התפוצצה אמש (שלישי) על קרואטיה עם 0:6 אדיר באלצ'ה, אולי אחד מהניצחונות מהגדולים בתולדותיה – בוודאי אם לא מתעלמים מכך שהיריבה רק לפני חודשיים סיימה כסגנית אלופת העולם. "ספרד שלחה מסר ליבשת אירופה" כתב העיתון "מארקה" על נבחרתו של לואיס אנריקה אחרי שמרקו אסנסיו כיכב עם שער (כדור אחד שבעט ירד מהמשקוף לגב של השוער ונרשם כעצמי, י.ז) ושלושה בישולים. העיתון כתב עוד: "הניצחון הזכיר את השליטה של ספרד בכדורגל העולמי בין 2008 ל-2012".


ספרד שיחקה כל כך טוב עד שלפי "מארקה" קשה לבחור שחקן מצטיין במשחק, גם אם אסנסיו אולי בלט יותר מכולם בכל הקשור למספרים. בעיתון המודפס נרשמה כותרת אחת, "בראבו", ונשאלה השאלה האם יש עוד מישהו בין אוהדי הנבחרת שלא מאמין בלואיס אנריקה שתוך תשעה ימים שינה את הכיוון של חלק מאוהדי ה"לה רוחה" שלא תמכו בו בתחילה כשצבר שש נקודות בוומבלי ומול סגנית אלופת העולם. "הוא מחק כל סימן של ספרד החלשה שהפסידה נגד רוסיה במונדיאל", נכתב בעיתון.


העיתון "אס" הדגיש שזו השנה של מרקו אסנסיו. "הוא הפך ממחליף בכיר לשחקן מוביל בריאל מדריד ובנבחרת ומול קרואטיה ראינו שני מהלכים מדהימים שלו". העיתון הקטאלוני "ספורט" חרג ממנהגו והפגין סולידריות עם הנבחרת הספרדית ואפילו הראה את מרקו אסנסיו בשער תחת הכותרת "העתיד של ספרד נמצא כבר כאן". איסקו, אסנסיו ודני קרבחאל קיבלו ציוני 8. בוסקטס וסאול 7.

#LaPortada ¡Bravoooooo! pic.twitter.com/kYs1HZCcqc

— MARCA (@marca) 11 בספטמבר 2018

PORTADA Sport (12/09/2018): "El futuro ya está aquí" https://t.co/UZKLb7tvBo

— El Bernabéu (@elbernabeucom) 11 בספטמבר 2018

לואיס אנריקה, כידוע מאמן ברצלונה לשעבר, התבסס על שישה משחקני ריאל מדריד בהרכב הנבחרת וטען בסיום: "לא הייתי מודע וזה ממש לא אכפת לי שיש בהרכב שישה שחקנים מריאל. הם שייכים לנבחרת ספרד ולא אכפת לי אם הם מקבוצה זו או אחרת. אני רואה מול העיניים רק את החולצה האדומה של נבחרת ספרד".


על הניצחון נגד קרואטיה אמר המאמן: "אהבתי את כל מה שראיתי. אין לי מילת ביקורת אחת. קשה לנצח נבחרת כמו קרואטיה שלחצה אותנו בהתחלה ומתמסרת כמו שהיא יודעת. היו לה שתי הזדמנויות לכבוש בתחילת המשחק ואם הייתה מבקיעה המשחק היה אחר. הם מסוגלים לכבוש, אבל אנחנו היינו טובים יותר. עוד לא השגנו את הכרטיס לפלייאוף. נצטרך לנצח את אנגליה וקרואטיה שוב, אבל אנחנו בדרך הנכונה. כאשר ספרד משחקת היטב קשה מאוד לעצור אותה. מה שאהבתי בעשרת הימים האחרונים בהם אימנתי את הנבחרת זו הגישה של השחקנים באימונים ובמשחקים".


יכולתו של מרקו אסנסיו
: "יש לו בעיטה מיוחדת במינה. הוא כבש שני שערים מדהימים (אחד נחשב עצמי כאמור, י.ז). הוא חלוץ מיוחד, אבל גם דני סבאיוס וחוסה גאיה (שיחק במקום מרקוס אלונסו מגן שמאלי, י.ז) הרשימו בבכורה שלהם".



הופעה ענקית של כוכב ריאל מדריד. מרקו אסנסיו (AFP)


אסנסיו אמר בסיום: "שיחקנו משחק גדול ובעיקר שיחקנו כקבוצה בהגנה ובהתקפה. שיחקנו שני משחקים גדולים נגד אנגליה וקרואטיה. נאלצנו לשחק נגד נבחרות ברמה הכי גבוהה בעולם והעלינו את רמת משחקנו. רציתי מאוד להבקיע את השער הראשון שלי בנבחרת. לעזוב את ריאל מדריד? אף פעם לא שקלתי לעשות את זה".


קשר אתלטיקו סאול שחזר הביתה לעיר הולדתו אלצ'ה וכבש שער סיפר: "השער שחרר אותי, הייתי מאוד עצבני. זה היה יום מיוחד מאוד עבורי. הגשמתי חלום לשחק בבית שלי ולכבוש. אין משהו מתוק מזה. אבא שלי ושני האחים שלי שיחקו כאן באלצ'ה. היו לי שתי הזדמנויות לשחק עם הנבחרת ועשיתי את זה היטב ואני לא חושב כרגע על משהו מעבר לזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי