דאליץ': "אנחנו בבעיה", מודריץ': "ספרד שחטה אותנו"

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | Gettyimages

נבחרת קרואטיה רשמה את הפסדה הגדול בתולדותיה דווקא כחודשיים לאחר שהפכה לסגנית אלופת העולם, המאמן הודה: "קיבלנו שיעור מאלף". ראקיטיץ' חגג את הופעתו המאה, אך בתקשורת קטלו: "עדיף שישכח את היום הזה"

(גודל טקסט)

קרואטיה התרסקה אמש (שלישי) באלצ'ה ויכולה לשכוח מחגיגות המונדיאל. סגנית אלופת העולם רשמה את ההפסד הכי גדול בתולדותיה, 6:0 מול ספרד שלא ידעה רחמים ותצטרך כנראה לעלות ליורו 2020 משלב המוקדמות הרגיל.

בבוקר שאחרי המשחק כתבה התקשורת הקרואטית על יום שחור ומתחה ביקורת על המאמן דאליץ', אם כי בצורה די מינורית. העיתון "וצ'רני ליסט" כתב בין היתר: "איבן ראקיטיץ' שיחק את משחקו המאה בנבחרת, אבל עדיף לו ולחבריו לשכוח את הערב הזה".

גם בתקשורת העולמית התייחסו להפסד של קרואטיה: "הספרדים רצו להראות לקרואטים שהם היו צריכים לשחק בגמר במקומם", כתב "דיילי מייל". העיתון "מירור" עקץ: "במשחק הראשון הרשמי של קרואטיה כסגנית אלופת העולם היא ספגה את ההפסד הכי גבוה שלה בהיסטוריה". ההפסד הכי גדול של קרואטיה עד כה היה בספטמבר 2009 בתוצאה 5:1 מול אנגליה.

העיתון "יוטרני ליסט" הקרואטי כתב: "ברוסיה עשינו היסטוריה ורשמנו את ההישג הכי גדול בתולדות הנבחרת, אבל לכל היסטוריה יש גם את הצד השחור שלה ואותו פגשנו באלצ'ה. מעולם קרואטיה לא ספגה שישה שערים, ב-28 שנה לא היה שוער קרואטי אחד שהוציא מהרשת שישה כדורים. זה קרה ללוברן קאליניץ'". העיתון "זאטה 24" כתב: "ההפסד הזה יוריד אותנו לקרקע. נתפסנו עם המכנסיים למטה כחלק מהאופוריה אחרי הזכייה במונדיאל. קרואטיה תמיד אהבה לצאת ממצבים קשים. יש לנו הזדמנות לעשות זאת שוב, אבל חייבים להיות נחושים כמו בגביע העולמי".


וידה ממרר בבכי בסיום באלצ'ה ומתנצל בפני האוהדים (Gettyimages)


זלאטקו דאליץ'
טען בסיום: "יש לנו בעיה. שיחקנו 20 דקות ואז היינו צל של עצמנו". דאליץ' הודה שפציעתו של שימה ורסליקו השפיעה וירידתו מכר הדשא אחרי 20 דקות הייתה משמעותית, אבל הודה: "לא הייתה אגרסיביות מצידנו. לא הצלחנו לשבור להם את שיטת המשחק. אני מברך את ספרד על הניצחון. קיבלנו שיעור מאלף ואנחנו צריכים להודות שיש לנו בעיה. זה היה מאותם הימים שאתה סופג ולא יכול לשחק טוב יותר ולעשות קאמבק כמו שעשינו כל פעם במונדיאל. לא תמיד אתה יכול לחזור במשחק אחרי פיגור". בקרואטיה מתחו ביקורת על כך שדאליץ' החליף את ורסליקו במרקו רוג מנאפולי המשחק קשר 50 או חלוץ שני. "רציתי לנסות אותו ולמצוא פתרונות באגף ימין", אמר המאמן להגנתו.

לוקה מודריץ' הודה גם כן: "זה עצוב שנשברנו בצורה כזאת. ללא ספק הפסד קשה מאוד אחרי שהתחלנו טוב את המשחק. הם שחטו אותנו, אבל אנחנו צריכים להסיק מסקנות. אנחנו צריכים לשחק במחויבות של מאה אחוז כמו במונדיאל אחרת נתקשה מול כל יריבה. השגנו לעצמנו יוקרה גדולה כנבחרת וזה בלתי מתקבל על הדעת שנגרום לעצמנו נזק עם הפסד כזה כבד".


החברים מהליגה הספרדית מנסים לנחם את לוקה מודריץ' (Gettyimages)

איבן ראקיטיץ' שרשם 100 הופעות בנבחרת השתווה לדאריו סימיץ' במקום השביעי בכל הזמנים, אבל עדיין רחוק מהראשון – דריו סרנה עם 134 הופעות ומיד אחריו לוקה מודריץ' עם 115. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי