אופ"א הודיעה: גרמניה נבחרה לארח את יורו 2024

גרמניה 2024
גרמניה 2024 | Gettyimages

18 שנים אחרי אירוח מונדיאל 2006, המאנשאפט גברו על טורקיה והם יארחו את אליפות אירופה הבאה שתיערך בעוד שש שנים. זה יהיה הטורניר הבינלאומי הגדול הרביעי שיתקיים על אדמת המדינה

(גודל טקסט)
עכשיו זה רשמי. גרמניה שהייתה פיבוריטית לקבל את אירוח היורו 2024 והתחרתה רק בטורקיה קיבלה את אירוח היורו הבא אחרי שהפורמט הוחזר לאירוח של מדינה אחת אחרי ניסיון האירוח הרב לאומי ביורו 2020.


ההודעה על כך התפרסמה בניון, שבשווייץ בקונגרס אופ"א. במשלחת של גרמניה בה היו חברים נשיא ההתאחדות ריינהארד גרינדל, המאמן יוגי לב ופיליפ לאם שעמד בראש הוועדה שהריצה את גרמניה לאירוח היורו מרוצים מאוד מההחלטה.


לפני הבחירה ביקשו שוב באופ"א מכל מדינה להציג את ההצעה שלהם לאירוח המשחקים. גרמניה הציעה לשחק בעשרה אצטדיונים שכוללים את האולימפי בברלין, אליאנץ ארינה, זיגנאל אידונה פארק של דוטמונד, גלזנקירשן של שאלקה, שטוטגרט, המבורג, דיסלדורף, קלן, לייפציג של רד בול ופרנקפורט.


Why Germany were selected ahead of Turkey to host #EURO2024https://t.co/dgLULNkEicpic.twitter.com/G7osxrQtHa

— Mirror Football (@MirrorFootball) September 27, 2018


גם גודל האצטדיונים קבע. המגרשים בגרמניה יוכלו לאכלס כ-2.78 מיליון צופים בטורניר עצמו בעוד שבטורקיה רק 2.29 מיליון צופים. מדובר בהכנסות גדולות יותר ממכירת כרטיסים.


לגרמניה יש רשת רכבות מוכנה ופועלת וכבישים משובחים בעוד שבטורקיה עדיין היו צריכים לחדש ולבנות כבישים ומסלולי רכבות והדבר היה עלול להוות סיכון לאירוח המשחקים בזמן. כמו כן, הקריטריון של שמירה על זכויות האדם נכלל בהחלטה.


מדובר בפעם הראשונה שגרמניה מארחת את היורו כמדינה מאוחדת, זאת לאחר שבפעם הקודמת, ב-1988, אליפות אירופה נערכה במערב גרמניה. למעשה, יהיה זה הטורניר הבינלאומי הגדול הרביעי שיערך על אדמת המדינה, בנוסף למונדיאל 2006 שנערך בגרמניה והגביע העולמי ב-1974 שנערך במערב גרמניה.



יואכים לב. ידריך את גרמניה ביורו 2024? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי