צפו בתקציר: 0:0 חלש בין קרואטיה לאנגליה

קיין מול וידה
קיין מול וידה | Gettyimages

נגיחות של דאייר וקיין לקורה (42, 50) וצמד החמצות ענקי של ראשפורד (54,57) סיימו משחק חלש ברייקה השומם מקהל. לספרד יספיק תיקו משני משחקים כדי להבטיח עלייה. סנצ'ו ערך בכורה (77). 1:2 לבלגיה על שוויץ

(גודל טקסט)

אחרי הניצחון המרשים של נבחרת ישראל אמש 1:2 על נבחרת סקוטלנד, ליגת האומות המשיכה הערב (שישי) עם מספר משחקים מסקרנים, כשבמוקד נבחרת קרואטיה שסיימה ב-0:0 די מאכזב עם נבחרת אנגליה במה שהיה שחזור חצי גמר המונדיאל מלפני שלושה חודשים. במקביל, נבחרת בלגיה גברה 1:2 על שוויץ ואוסטריה ניצחה 0:1 את צפון אירלנד (שידור ישיר בספורט2)

קרואטיה – אנגליה 0:0
המשחק ברייקה נערך ללא קהל זכר לעונש שקיבלו הקרואטים מאופ"א עקב ההתנהגות המכוערת של אוהדיהם שציירו צלב קרס על הדשא באחד המשחקים של נבחרתם.  נראה שהמחסור בקהל השפיע על שחקני הנבחרות והמשחק לא התעלה לרמה גבוהה, בלשון המעטה. 37 דקות עברו עד שראינו את ההזדמנות הראשונה במשחק כשקראמריץ' הגיע לכדור רוחב של ראקיטיץ' אך בעט לא מספיק חזק לידיו של פיקפורד שזינק יפה. שתי דקות לסיום החצי הראשון, היה זה אריק דאייר מהצד השני שהגיח יפה לפינה הקרובה ונגח כדור קרן של הנדרסון לקורת השער.

בתחילת החצי השני האנגלים התעוררו ונכנסו לעשר דקות של טירוף. בדקה ה-50 היה זה הארי קיין שסוף סוף הגיע להתמודדות ונגח בעוצמה כדור חופשי שפגע במשקוף. כעבור ארבע דקות, מרקוס ראשפורד קיבל כדור מושלם מקייל ווקר אך פגש אותו לא טוב וגלגל חלש לידיו של ליבאקוביץ'. כעבור שלוש דקות שוב מצא עצמו ראשפורד באחד על אחד מול השוער, אך יציאה טובה של האחרון מנעה שער יתרון של האנגלי הצעיר פעם נוספת. עד לסיום, לא ראינו הרבה, כשהרגע המעניין היה כניסתו של מלך הבישולים בבבונדסליגה ג'יידון סנצ'ו הצעיר, יליד 2000, בדקה ה-77, שערך בכורה והציג את הרפרטואר שלו ברבע השעה שלו על הדשא.

עם התיקו הזה, בנוסף להפסד של שתי הנבחרות לספרד, הלה רוחה הבטיחו כמעט מעשית את העלייה לשלב הבא, כשתיקו בודד באחד משני המשחקים הקרובים שלה מול אחת משתי הנבחרות, יעלו אותה לשלב הבא. 


קיין. התעקש לפתוח (gettyimages)

הרכבים:
קרואטיה:  דומיניק ליבאקוביץ', טין ידבאי, דיאן לוברן, דומאגוי וידה, יוסיפ פיבאריץ', מתיאו קובאצי'ץ' (באדל, 73), איבן ראקיטיץ', לוקה מודריץ', אנדריי קרמאריץ', איבן פרישיץ' (פיאצה, 69), אנטה רביץ'.

אנגליה: ג'ורדן פיקפורד, קייל ווקר, ג'ון סטונס, הארי מגווייר, ראחים סטרלינג (סנצ'ו, 77), בן צ'ילוול, אריק דאייר ג'ורדן הנדרסון, רוס בארקלי, מרכוס ראשפורד, הארי קיין.


פרישיץ' קופץ גבוה (gettyimages)

מהלך המשחק:
דקה 37: קראמריץ' הגיע לכדור רוחב של ראקיטיץ' בתוך הרחבה אך בעט חלש לידיו של פיקפורד.

דקה 43: אריק דאייר הגיע יפה לכדור קרן של הנדרסון לפינה הקרובה ונגח כדור ששפשף את הקורה הימנית.

דקה 50: הארי קיין עלה נהדר לכדור חופשי ונגח כדור חזק שנעצר במשקוף.

דקה 55: ווקר מצא את ראשפורד בכדור נהדר, האחרון לא הגיע טוב לכדור וגלגל חלש לידיו של ליבאקוביץ'.

דקה 57: שוב ראשפורד מצא עצמו מול ליבאקוביץ', אך התמהמה וסחט קרן בלבד.


ראשפורד. שתי החמצות גדולות (gettyimags)

בלגיה – שוויץ: 1:2
בלגיה הגיעה למשחק עם רצף נהדר של שלושה ניצחונות רצופים ללא שער חובה. אמנם הערב הם ספגו, אך רשמו את ניצחונם השני במפעל מול השוויצרים. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, עלתה בלגיה ליתרון 0:1 בדקה ה-58. התקפה מסודרת שלה הסתיימה במסירה של תומא מונייה לרומלו לוקאקו, החלוץ השתלט על הכדור ומתוך הרחבה בעט חזק ושטוח לרשתו של יאן זומר.

שווייץ השוותה בדקה ה-76, אחרי כדור חופשי של ג'רדאן שאקירי שמצא את ראשו של מיכאל לאנג, שנגח לעבר המחליף מריו גברנוביץ' והחלוץ הכניע את טיבו קורטואה. בדקה ה-84 הבלגים החזירו לעצמם את היתרון עליו שמרו עד לסיום, משער נוסף של לוקאקו שהשלים צמד מבישול של מרטנס.

הרב הסעודית – ברזיל 2:0
כחלק מההכנות לקופה אמריקה שיערך בקיץ, התארחה מוקדם יותר ברזיל אצל הרב הסעודית וגברה עלייה בתוצאה 0:2. מי שניווט את המשחק עבור הסלסאו היה הקפטן החדש/ישן ניימאר, שבישל לגבריאל ז'סוס את שער היתרון במסירת עומק נהדרת על סך המחצית בדקה ה-43. ניימאר כמובן בישל גם את השער השני בתוספת הזמן כשהרים כדור קרן מדוייק לראשו של אלכס סנדרו. בתווך, השוער הסעודי אל וואסים, הורחק כשנגע בידו מחוץ לרחבה (86)


משחקים נוספים הערב:

אוסטריה – צפון אירלנד: 0:1
אסטוניה – פינלנד: 0:1
יוון – הונגריה: 0:1
בלארוס – לוקסמבורג: 0:1
מולדובה – סן מרינו: 0:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי