קומאן: "הולנד היתה זקוקה לניצחון הזה". ואן דייק: "הוכחנו שאנו יכולים"

נבחרת הולנד
נבחרת הולנד | Gettyimages

אופוריה באורנג' ביום שאחרי ה-0:3 האדיר על גרמניה, שהיה לניצחון הגדול ביותר על היריבה השנואה. המאמן: "גאה בשחקנים, נתנו תקווה להמשך, הקהל נהנה". הבלם שכבש את שער היתרון: "עבדנו קשה, שברנו את המחסום"

(גודל טקסט)
בהולנד קמו הבוקר (ראשון) ועדיין לא מעכלים. האורנג' השיגו אמש את ניצחונם הגדול ביותר מאז ומעולם על נבחרת גרמניה המתפרקת עם 0:3 אדיר ביוהאן קרויף ארינה. אחרי הכישלונות בשנים האחרונות, ביניהן אי ההעפלה ליורו 2016 ומונדיאל 2018, אוהדי הכתומים מקווים כעת שעידן חדש נפתח בנבחרת. עדיין קשה להאמין שיצליחו לזכות בראשות הבית כשצרפת לעומתם כבר עם שני ניצחונות, אך הם בהחלט יכולים להיות מעודדים מהיכולת לקראת מוקדמות היורו שיתחילו במארס.


"הניצחון הכי גדול של הולנד על גרמניה", כתבו הבוקר העיתונים במדינה. גם מאמן הנבחרת רונאלד קומאן, שזכה לתשבוחות רבות צייץ בסיום: "תוצאה גדולה שמראה כי אנחנו בדרך הנכונה". הפרשן ושחקן העבר פייר ואן הויידונק קרא לנצל את האופוריה של הולנד אחרי הניצחון ולעלות על גל ההצלחה. קומאן הסכים איתו: "כולנו נזקקנו לניצחון הזה. השחקנים, הצוות המקצועי והולנד כולה. אני גאה בכל השחקנים. בואו נהיה כנים, התחלנו רע את המשחק והיו לנו גם דקות קשות, אבל באופן כללי זה היה משחק טוב מאוד עבורנו. זה נותן לנו ביטחון עצום לקראת ההמשך. ראיתם את התגובה של האוהדים ועד כמה היו מאושרים? נתנו מלחמה בלתי רגילה על המגרש והראנו שאנחנו יכולים לשחק כדורגל גדול. יש לנו נבחרת שתרוץ עוד 3-4 שנים. בהתחלה היינו יכולים לפגר 1:0 ואז הכל השתנה. במחצית השנייה היינו מצוינים".


הקשר פראנקי דה יונג, ששמו נקשר לקבוצות גדולות ביבשת כמו ברצלונה ואחרות אמר: "הראנו לכולם שאנחנו נבחרת טובה והיינו ראויים לניצחון. אני מכיר את כל הסיפורים של היריבות בין הנבחרות וגם המאמן שלנו היה מעורב בזה". הקשר הצעיר התבדח על העובדה המשעשעת שלאחר חצי גמר היורו המפורסם של 1988 בתוצאה 1:2 (אז גרמניה המערבית) ניגב קומאן את ישבנו עם חולצה שחקן גרמניה אולף טון. "זה מראה עד כמה הניצחון הזה מיוחד", צחק דה יונג שהוסיף: "זה תוצאה גדולה. יכולתי להיות טוב יותר. הייתי קצת עצבני היום בגלל שהמשחק האחרון ששיחקתי היה נגד איינדהובן ועבר כבר זמן".



קואמן. תישבוחות למאמן בהולנד (gettyimages)


בלם הנבחרת וירג'יל ואן דייק שכבש את שער היתרון ושמר על היכולת הגבוהה מקבוצתו ליברפול: "הוכחנו שאנחנו יודעים גם להילחם וזה חשוב לכל קבוצה או נבחרת. היה חשוב שנעלה ל-0:2. עבדנו קשה כל השבוע כדי לשחק טוב. מקווה מאוד ששברנו את המחסום. אנחנו עוד לא שם, אבל ההרגשה שהכיוון נכון. לפני המשחק אף אחד לא היה מאמין שננצח בצורה כזאת".  גם דנזל דמפירס, מגנה הימני של איינדהובן אמר: "זו היתה חוויה מטורפת. המשחק הראשון שלי בנבחרת. כל הזמן אמרתי לעצמי שזה לא ריאלי שאני בנבחרת ואז מגיע כזה ניצחון. זה מדהים".




Huge win! Thanks to all the fans for the support, that was for you! #WalkInFaithNotBySightpic.twitter.com/l05fiKPQ0A

— Memphis (@Memphis) 13 באוקטובר 2018


מעבר לניצחון הגבוה בהיסטוריה על היריבה המושבעת, ההולנדים רשמו מספר ציוני דרך נוספים. קשר ליברפול ג'ורג'יו ווינאלדום כבש לראשונה לזכות הולנד לרשת גרמניה אחרי הדקה ה-90. הבלם הצעיר מתיאס דה ליכט המבוקש על ידי ברצלונה כבר בחלון ההעברות של ינואר רשם את הופעתו העשירית בהולנד בגיל 19 ו-62 ימים בלבד והוא השחקן השלישי הצעיר ביותר לעשות זאת בנבחרת. ממפיס דפאיי כבש כבר 12 שערים עבור הולנד בגיל 24, והוא השחקן הצעיר ביותר שעשה זאת עבור הכתומים מאז פטריק קלייברט ב-1998.  החגיגה אף הייתה כפולה כשבנחרת נפרדו משני שחקני עבר משמעותיים שביו חלק משנותייה היפות של הנבחרת, דירק קויט ורפאל ואן דר וארט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי