לואיס אנריקה: "לא צעקתי על השחקנים, 3:3 היה משקף"

מרקוס אלונסו
מרקוס אלונסו | AFP

מאמן נבחרת ספרד לא התרגש יתר על המידה מההפסד לאנגליה: "יכולתי להרוג את השחקנים במחצית, אבל בחרתי לעודד". שבעה כלל לא קיבלו ציון ב"אס", סרחיו ראמוס: "אם ננצח בקרואטיה אנחנו בפלייאוף, אפשר לתקן"

(גודל טקסט)
זהו יום שחור לכדורגל הספרדי. אמנם "לה רוחה" בסך הכל הפסידה משחק ביתי לאנגליה, אבל היה זה 3:2 מהדהד עבור המארחת שנראתה כל כך טוב במשחקיה הראשונים תחת לואיס אנריקה. ספרד עדיין תלויה בעצמה, ניצחון על קרואטיה יעלה אותה שלב בליגת האומות, אבל ההפסד הביתי הראשון מזה 15 שנה במשחק רשמי – מאז יוון ביוני 2003 – קטע רצף של 38 משחקים בהם רשמה רק ארבע תוצאת תיקו ופגע בביטחון ובמורל.


"ספרד הייתה באופוריה והארי קיין עם שני הבישולים שלו הצליח להוריד אותנה מהענן הישר לקרקע", נכתב ב"מאררקה". "המחצית הראשונה הייתה אחת הרעות בכדורגל הספרדי מזה שנים. מחצית שצריך לשכוח מיד". גם "מארקה" עקץ את הנבחרת: "דיברו כל כך הרבה על נס מלטה, בו ניצחנו את מלטה 1:12 באצטדיון של בטיס במוקדמות יורו 1984, עד ששכחנו את ההווה ואת המשחק נגד אנגליה".


אס" כתב ששלושת השערים שכבשה אנגליה בתוך 22 דקות הראו שההגנה של ספרד שבירה. העיתון הראה בשער את פיקפורד ספק דוחף את רודריגו וכתב בכותרת מילה אחת: "פנדל!", בטענה שהשופט הפולני שימון מרצ'יניאק קיפח את הספרדים. מבחינת הציונים, כאשר שחקן לא מקבל ציון בספרד המשמעות היא שהוא שיחק מתחת לכל ביקורת מבחינתם והבוקר חזינו בסיטואציה נדירה – שבעה שחקנים לא קיבלו ציון ב"אס,". דויד דה חאה, ג'וני, נאצ'ו, מרכוס אלונסו, סרחיו בוסקטס, רודריגו ואספס. השאר קיבלו ציון אחד. היחידים שהיו קרן אור הם פאקו אלקאסר שזכה לציון 2, הוא מצדו ממשיך לכבוש בכל פעם שהוא נכנס כמחליף והבקיע בנגיעה הראשונה שלו בכדור, וגם דני סבאיוס שנכנס כמחליף. קיין נבחר למצטיין, אבל ראחים סטרלינג הוא השחקן האנגלי הראשון שכובש על אדמת ספרד אחרי 31 שנה. לפניו עשה זאת בנבחרת גארי ליניקר.


#LaPortada Nos pillaron silbando pic.twitter.com/mQID6Sx8nV

— MARCA (@marca) 15 באוקטובר 2018


לואיס אנריקה אמר בסיום: "המחצית הראשונה הייתה גרועה מאוד. הגבנו מאוחר מדי לשיטת הלחץ שלהם והשער הראשון של אנגליה הרג אותנו. עשינו הרבה טעויות אישיות והאנגלים היו מסוכנים מאוד. לא היה קל לשחק נגד נבחרת ששיחקה בחצי גמר המונדיאל, אבל עם כל הצער בהפסד הכל עוד בידיים שלנו בקשר לראשות הבית. לא צעקתי עליהם במחצית. זה היה קל מאוד לבוא ולנסות להרוג אותם, אבל בחרתי בדרך השנייה – לחזק אותם ובמחצית שנייה היינו טובים מהם. אמרתי להם שקבוצות גדולות נועדו לסבול ועובדה שסיימנו עם הפסד 3:2 והאמת שתיקו 3:3 היה מתאים יותר".


על הדרישה לפנדל על עבירה של פיקפורד על רודריגו אמר: "אני לא מאלה ששופטים את עבודת השופט. יש לו עבודה קשה ואני מכבד את זה".


סרחיו ראמוס
קרא לאוהדי ספרד לחזור להאמין בנבחרת: "הדבר הכי גדול בכדורגל זה שאתה עושה שגיאות ונענש, אבל גם יכול גם לתקן אחר כך. במחצית שנייה חזרנו לאט לאט לעצמנו ושיחקנו טוב והגענו למצבים. שיחקנו נגד נבחרת מעולה עם שחקנים טובים שגילו יכולת אשית וקבוצתית טובה. במחצית שנייה אמרנו שצריך לשכוח מהמשחק הגרוע בחצי הראשון. בליגת האומות יש לנו משחק אחד בקרואטיה ואם ננצח אנחנו נהיה בפלייאוף, כך שהנזק בהפסד לאנגליה יהיה מינימלי. צריך לקחת את ההפסד הזה בפרופורציות הנכונות וללמוד ממנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי