צפו בתקציר: נבחרת ספרד הסתבכה עם 3:2 בקרואטיה

קרואטיה מול ספרד
קרואטיה מול ספרד | Gettyimages

אחרי ה-6:0, סגנית אלופת העולם השיגה נקמה. יידבאי כבש צמד דרמטי (69 ו-90+3) שהבטיח את הניצחון למארחים, קרמאריץ' כבש ראשון (54. סבאיוס (56) וראמוס (פנדל, 78) איזנו באופן זמני. 0:2 לבלגיה, 0:3 לאנגליה

(גודל טקסט)
נבחרת קרואטיה שהושפלה מול בסיבוב הקודם בליגת האומות, השיגה הערב (חמישי) את הנקמה כשגברה בבית 2:3 על ספרד ורשמה ניצחון ראשון במפעל שסיבך את הבית ועלול לגרום להדחה של החבורה של לואיס אנריקה כבר בשלב מוקדם.


אחרי מחצית ראשונה משמימה איבן פרישיץ' ניצל טעות בהגנה ובישל לאנדריי קרמאריץ' שכבש את השער הראשון בדקה ה-54. הספרדים הגיבו מיד, כעבור שתי דקות בלבד איסקו העביר כדור רוחב אל דני סבאיוס שדייק מקרוב והשווה את התוצאה.


בדקה ה-69 המגן הקרואטי טין יידבאי כבש את שער הבכורה בנבחרת אחרי הגבהה מושלמת של לוקה מודריץ' שהסתיימה בנגיחה של שחקן באייר לברקוזן, כעבור תשע דקות שימה ורסאליקו נגע בידו ברחבה והשופט שרק לפנדל, הקפטן סרחיו ראמוס כבש והשווה את התוצאה פעם נוספת. כשנראה היה שהמשחק בדרך לחלוקת נקודות טין יידבאי כבש את שערו השני בהתקפה האחרונה של המשחק וקרואטיה השיגה ניצחון גדול בבית שמשאיר לה סיכוי לעלות אל המקום הראשון בבית.


ספרד אמנם נותרה ראשונה בבית עם שש נקודות,  אבל היא סיימה את משחקיה בשלב הבתים. לעומת זאת, קרואטיה ואנגליה שנמצאות מאחוריה צברו ארבע נקודות בשלושה משחקים, והמפגש הישיר ביניהן יכריע את זהות העולה והיורדת מהבית.



איבן ראקיטיץ' מול סאול ניגס (AFP)


הרכבים
קרואטיה: לוברה קליניץ', שימה ורסאליקו, דיאן לוברן, דומאגוי וידה, טין יידבאי, איבן ראקיטיץ', מרסלו ברוזוביץ', לוקה מודריץ', אנדריי קרמאריץ', איבן פרישיץ', אנטה רביץ'.


ספרד: דויד דה חאה, סרג'י רוברטו, סרחיו ראמוס, איניגו מרטינס, ג'ורדי אלבה, סאול ניגס, סרחיו בוסקטס, דני סבאיוס, איסקו, יאגו אספאס, רודריגו מורנו.


מהלך המשחק
דקה 6: ניסיון ראשון לקרואטיה. איבן פרישיץ' קיבל כדור בפינה השמאלית של הרחבה, עבר שחקן יריב ובעט מזווית לא קלה אל הקורה של דה חאה.


דקה 54: קרואטיה עלתה ליתרון 0:1: איבן פרישיץ' חטף את הכדור לסאול ומסר לאנדריי קרמאריץ' שניצל חוסר ערנות של סרחיו ראמוס, החלוץ נשאר חופשי ברחבה ודייק מול דה חאה.


דקה 56: ספרד השוותה ל-1:1: מיד אחרי שספגה, נבחרתו של לואיס אנריקה הניעה כדור בצורה נפלאה, כשבסיום ההתקפה הכדור הגיע אל איסקו באגף השמאלי והקשר העביר כדור רוחב אל דני סאביוס שהחזיר את הספרדים למשחק.


דקה 69: קרואטיה עלתה ליתרון 1:2: לוקה מודריץ' סיפק הגבהה מושלמת אל ראשו של טין יידבאי והמגן החזיר את היתרון אל המארחים.


דקה 78: ספרד השוותה ל-2:2: נראה היה שהקרואטים קרובים לכבוש את השער השלישי אבל האורחים יצאו להתקפה מסוכנת ושימה ורסאליקו עצר כדור רוחב בידו. מיד לאחר מכן השופט פסק על כדור עונשין מ-11 מטרים. סרחיו ראמוס השווה את התוצאה וכבש את שערו ה-17 במדים הבינלאומיים של ספרד.


דקה 90: קרואטיה עלתה ליתרון 2:3: ידבאי רשם צמד והשיג ניצחון דרמטי על נבחרת ספרד.

 

בלגיה – איסלנד 0:2
זה לא היה חלק, אך השדים האדומים השיגו ניצחון ועלו לראש הבית. מיצ'י באטשואי, שהחמיץ פעמיים בפתיחה, כבש צמד (65 ו-81) וקבע שהבלגים זקוקים לנקודה אחת בחוץ מול שווייץ במחזור בסיום בשביל להבטיח עלייה לחצי גמר ליגת האומות מהמקום הראשון.



מיצ'י באטשואי (Gettyimages)


תוצאות נוספות בליגת האומות
הונגריה – אסטוניה 0:2
אוסטריה – בוסניה 0:0
לוקסמבורג – בלארוס 2:0
יוון – פינלנד 0:1
קזחסטן – לטביה 1:1
אנדורה – גיאורגיה 1:1
סן מרינו – מולדבה 1:0


משחקי הכנה
גרמניה – רוסיה 0:3
אנגליה – ארצות הברית 0:3 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
פולין – צ'כיה 1:0
אירלנד – צפון אירלנד 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי