צפו בתקציר: סרביה עם רגל וחצי בפלייאוף אחרי 1:2 על מונטנגרו

שחקני סרביה חוגגים
שחקני סרביה חוגגים | AFP

המפגש על ראשות הבית הסתיים בניצחון ביתי הודות לשערים של ליאיץ' (30) ומיטרוביץ' (32) שהחמיץ פנדל (38), מוגושה רק צימק (70), ראיקוביץ' פתח בהרכב. 90 דקות לג'ון אוגו בתיקו של ניגריה שעלתה לאליפות אפריקה

(גודל טקסט)
חלון ליגת האומות ממשיך היום (שבת) עם עוד משחקים בין נבחרות אירופה, כאשר במשחק הראשון ניצחה סרביה את מונטנגרו 1:2 ושמרה על ראשות הבית. שבדיה שמרה על סיכוי להעפיל לשלב הבא עם 0:1 בחוץ על טורקיה, בעוד בדרג ד' אזרבייג'אן וקוסבו ניצחו 0:2 את איי פארו ו-0:5 את מלטה בהתאמה. בבית הישראלי, סקוטלנד הביסה את אלבניה בחוץ 0:4 בעוד רומניה ניצחה את ליטא ושמרה על סיכוי תיאורטי להעפלה ובמשחק המרכזי איטליה ופורטוגל נפרדו בתיקו 0:0 שהבטיח כי אלופת אירופה המכהנת תעפיל לשלב הבא.


סרביה – מונטנגרו 1:2
בדקה ה-30 המארחים עלו ליתרון אחרי שער של אדם ליאיץ' שקיבל מסירה נפלאה מדושאן טאדיץ', שתי דקות לאחר מכן קולארוב הגביהה לאלכסנדר מיטרוביץ' למרכז הרחבה וחלוצה של פולהאם דייק באלגנטיות והכפיל את התוצאה. בדקה ה-38 נמניה מאטיץ' הוכשל ברחבה על ידי בוריס קופיטוביץ', ואלכסנדר מיטרוביץ' היה יכול לכבוש את שערו השני במשחק ולסגור את המשחק, אבל החלוץ בן ה-25 ניסה את מזלו בעיטת פאננקה והחמיץ את המסגרת. סטפן מוגושה צימק ל-2:1 בדקה ה-70 אך התוצאה נשמרה עד שריקת הסיום.


בעקבות הניצחון, נבחרת סרביה עלתה למאזן של 11 נקודות בביתה והיא תלויה אך ורק בעצמה כדי להעפיל לשלב הבא. ביום שלישי היא תארח את ליטא וניצחון יבטיח לה את הכרטיס, בעוד תיקו או הפסד יפנו אותה למשחק של רומניה אצל מונטנגרו כאשר היא תזדקק לאיבוד נקודות של הרומנים.


פרדראג ראיקוביץ' פתח בניצחון של נבחרת סרביה (Gettyimages)


טורקיה – שבדיה 1:0
בעוד טורקיה איבדה סיכוי להעפלה לשלב הבא, השבדים היו חייבים ניצחון על מנת לשמור על החלום הקלוש. אחרי מחצית חלשה וחסרת אירועים מצד שתי הנבחרות, האורחים קיבלו הזדמנות חד פעמית בדקה ה-71 עם פנדל, ואנדראס גראנקוויסט ניצל אותה כדי להעלות את שבדיה ליתרון קריטי. הטורקים לא הצליחו להתאושש ובקושי תקפו מאותה נקודה עד לסיום, שקבע כי השבדים עלו למקום השני בבית.


ביום שלישי תגיע לשבדיה רוסיה החזקה, שמוליכה את הבית ותסתפק בתיקו כדי להשיג את הכרטיס לפלייאוף. ניצחון של שבדיה ישווה את הנקודות בין הנבחרות וייתן לשבדים את היתרון במאזן ביניהן אשר יעלה אותה לארבע הגדולות של הדרג. טורקיה, בינתיים, סיימה את המפעל ותתמודד בקמפיין הבא בדרג השלישי.


רומניה – ליטא 0:3
לאור הניצחון של סרביה, הרומנים היו חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי להעפלה, והם השיגו אותו עם ניצחון ביתי קל על הנבחרת החלשה בבית. ג'ורג'ה פושקאש (7), קלאודיו קסרו (47) וניקולס סטנצ'ו (65) סגרו סיפור וביום שלישי הם יהיו חייבים לנצח את מונטנגרו בחוץ ולקוות לאיבוד נקודות של סרביה, שתארח את ליטא, כדי להשיג את הכרטיס המיוחל לפלייאוף.


GOOOL! Nicolae Stanciu marchează din lovitură liberă!
România – Lituania 3-0 https://t.co/DwXRknuSDwpic.twitter.com/vLON0GAruS

— Echipa Națională (@hai_romania) November 17, 2018


אזרבייג'אן – איי פארו 0:2, מלטה – קוסובו 5:0
בבית 3 של דרג ד' נערכו שני מפגשים, ואזרבייג'אן הפגינה משחק מרשים נגד איי פארו החלשה בדרך לניצחון ביתי קל. דימיטרי נזארוב (18) כבש את השער הראשון ועשר דקות לאחר מכן הגיע מאהיר מדאטוב שמ-40 מטר שחרר פצצה לחיבורים של האורחת המסכנה וקבע את תוצאת המשחק. במקביל, קוסובו הגיעה למלטה והתעללה במארחת עם 0:5 משערים של מוריקי, (15), קולולי (70), צמד תוך שתי דקות של אבדיאיי (78, 80) תשע דקות לאחר שנכנס כמחליף וראשיצ'ה (86). קוסובו תארח את אזארבייג'אן ביום שלישי לקרב ישיר על העלייה לשלב הבא, כאשר תיקו יספיק לסלאבים.


דרום אפריקה – ניגריה 1:1
במקביל לליגת האומות, באפריקה נערכים היום משחקים במוקדמות גביע אפריקה לאומות שייערך בקיץ בקמרון. קשר הפועל באר שבע ג'ון אוגו, השלים 90 דקות במדי נבחרת ניגריה, שסיימה ב-1:1 עם דרום אפריקה והבטיחה את העפלתה מאחד משני המקומות הראשונים בבית. הניגרים עלו ליתרון משער עצמי של בוהל אמחוואנאזי בדקה התשיעית אבל ספגו מרגלי לבו מות'יבה (26).



ג'ון אוגו מול טולאני סררו (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי