שווייץ חוגגת: "מי היה מאמין שנביס את הנבחרת מס' 1 בעולם"

שחקני נבחרת שווייץ חוגגים
שחקני נבחרת שווייץ חוגגים | AFP

הנבחרת שעלתה לפלייאוף ליגת האומות לאחר 2:5 מדהים על בלגיה בטירוף: "בדקה ה-17 חשבנו שאפשר לשרוק לסיום וללכת הביתה". המפסידים שהודחו מהמפעל בהלם, הזאר: "זו תוצאה שתיכנס להיסטוריה השלילית שלנו"

(גודל טקסט)
ליגת האומות ממשיכה להפתיע, ואחרי שקרואטיה ירדה לדרג ב' ואנגליה עלתה לפלייאוף הגיע אתמול (ראשון) המשחק המטורף ביותר של הטורניר בו שווייץ הביסה את בלגיה 2:5 באחד הניצחונות הכי גדולים שלה אי פעם כשבלגיה, שהיתה פייבוריטית לזכות בטורניר, הודחה מפלייאוף הגמר.


האריס ספרוביץ' מבנפיקה הוא השחקן הראשון שכובש שלושער מול הבלגים מאז איגור בלנוב בניצחון 3:4 של ברית המועצות במונדיאל מקסיקו 1986. מדהים. ג'רדן שאקירי, שלא כבש, סיפק צמד בישולים.


התקשורת השווייצרית בטירוף. הבוקר נכתב ב"בליק" השווייצרי: "אף אחד באצטדיון של לוצרן לא האמין, בפיגור 2:0, שזו תהיה התוצאה הסופית. מי היה מאמין שנביס את הנבחרת המדורגת מספר 1 בעולם בתוצאה כזאת והאריס ספרוביץ' חלוץ בנפיקה יבקיע במשחק אחד שלושער. אחרי 17 דקות חשבנו שהשופט יכול לשרוק לסיום ולשלוח את כולם הביתה. בשלב הזה שווייץ נזקקה לארבעה שערים כדי לסיים בראשות הבית. זה היה רחוק מאוד, אבל הפך למציאות".


העיתון כתב שהמאמן ולאדימיר פטקוביץ' רשם ניצחון ראשון על נבחרת מהרמה הכי גבוהה בעולם, וה"נאטי" (כינויה של שווייץ) הראו אופי בלתי רגיל ומנטליות של ברזל. "הם מצוידים בכל הכלים כדי להיות נבחרת ברמה עולמית", נכתב. עוד שחקן שהפתיע הוא ניקו אלבדי, בלם מנשנגלדבאך שכבש שער ראשון בקריירה בנבחרת והעלה את השווייצרים ליתרון 2:4 שהבטיח את המקום הראשון.


They've done it!
⏱️ Switzerland 5-2 Belgium
Seferovic ⚽️⚽️⚽️

See you in the #NationsLeague finals, @SFV_ASF!

pic.twitter.com/Z8VpjlqNQU

— UEFA Nations League (@UEFAEURO) 18 בנובמבר 2018


ספרוביץ' כבש שלושער ראשון בקריירה במשחק נבחרת, וכשמסתכלים על מועדונים זה קרה לו לאחרונה כששיחק בנוברה האיטלקית בעונת 2012/13 כמושאל מפיורנטינה בסרייה ב'. הוא סיפר: "כשאתה סופג שני שערים מהירים בבית אתה יכול להתייאש, אבל אחרי שישנו במשך 20 דקות התעוררנו כי יש לנו נבחרת שלא מרימה ידיים בקלות. מאותו רגע הפגנו משחק מושלם והאמנו שעוד לא הכל אבוד. כל האוהדים נתנו לנו גב ולא התייאשו. זה אחד הימים הכי מושלמים שהיו לי ולנבחרת. ממש לא משנה לנו את מי נקבל בחצי הגמר".


מנגד, הבלגים בהלם. התקשורת מדברת על "ליל הבלהות" של הבלגים ועל הרמונטדה (קאמבק) של שווייץ. "ספגנו סטירה ענקית שתשאיר חותם על הנבחרת לעוד הרבה זמן", נכתב ב-HLN.


שוער ריאל מדריד טיבו קורטואה דרש בסיום שבלגיה תלמד לקח מההפסד וטען שהנבחרת שהיתה זקוקה רק לתיקו כדי לעלות והובילה 0:2 מצמד של טורגן הזאר הרגישה בטוחה מדי והפסיקה לשחק: "התחלנו טוב את המשחק ואפילו הובלנו, אבל אז התחלנו להפסיד בכל קרב על כר הדשא. נתנו להם פנדל טיפשי (של נאסר שאדלי) שנתן להם לחזור. אחרי שהובלנו 0:2 כנראה הרגשנו ששום דבר כבר לא יכול לקרות, אבל שכחנו שזה מפעל ברמה הכי גבוהה ואולי נלמד לקח מזה שלא עלינו לארבע הגדולות".


קורטואה לא מצליח לעצור את ספרוביץ'.
קורטואה לא מצליח לעצור את ספרוביץ'. "שכחנו שזה מפעל ברמה הכי גבוהה" (Gettyimages)


מגן פאריס סן ז'רמן תומא מונייה הסכים איתו ואמר: "אני חמש שנים בנבחרת וזה המשחק הכי גרוע שלנו בתקופה שלי. זו אכזבה עצומה. אחרי שהובלנו בשני שערים והכל היה בידיים שלנו לפתע התמוטטנו. יכולנו לכבוש יותר, אבל הם כבשו שלושה שערים משלוש הזדמנויות וזה לא יאמן. פשוט חשבנו שכבר עלינו".


טורגן הזאר, שכבש צמד, אמר: "מה שקרה הוא ביזארי לחלוטין. אולי פתחנו טוב מדי את המשחק ואז התחלנו לזלזל. כשאתה מוביל ככה במשחק לא יכול שתסיים אותו עם הפסד בשלושה שערים. זו תוצאה שתיכנס להיסטוריה השלילית שלנו".


המאמן רוברטו מרטינס, שספג את ההפסד הכי כבד שלו כמאמן הנבחרת, הודה: "המשחק הזה התנהל כמו גמר. השווייצרים הטילו את כל כובד המשחק על ההתקפה כשלא היה להם מה להפסיד והשיגו מומנטום. אחרי 0:2 הפסקנו להגן. במצב של 1:2 לנו היינו חייבים להחזיר שליטה במשחק ולא עשינו זאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי