קומאן גילה: "הרעיון להעלות את ואן דייק בהתקפה היה של העוזרים שלי"

וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק | Gettyimages

מאמן נבחרת הולנד החמיא לצוות שלו, שגרם למהלך שהוביל ל-2:2 נגד גרמניה ולמקום הראשון בבית. הבלם אמר: "הוכחנו שיש לנו אופי". ורנר: "זה היה סיום אופייני לשנת 2018 הקשה". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
הולנד הצטרפה לאנגליה, שווייץ ופורטוגל כשעלתה אמש (שני) לפלייאוף הזכייה בליגת האומות, כשמשחק שלישי ברציפות במפעל הסתיים בצורה דרמטית. אחרי שאנגליה חזרה פיגור לניצחון 1:2 על קרואטיה ושווייץ הדהימה את בלגיה עם 2:5, הולנד פיגרה אתמול 2:0 מול גרמניה בגלזנקירכן והשוותה ממש בדקה ה-90 ל-2:2, כשהיא מדיחה בדרך את אלופת העולם צרפת מהמפעל.


עבור ההולנדים, שלא לקחו חלק במונדיאל וביורו האחרונים, מדובר בהישג מתוק במיוחד, למרות שהם עדיין לא זכו בדבר, כולל הכרטיס ליורו 2020, אבל הם יודעים שיש להם כעת נבחרת. המאמן רונאלד קומאן חולל מהפכה בזמן הקצר שהוא מדריך את הכתומים ולדעתו הולנד הוכיחה יותר אופי מאשר יכולת אחרי שפיגרה 2:0 מול נבחרת שכבר ירדה לדרג ב'. ה"אורנייה" נזקקו לנקודה בלבד כדי להדיח את צרפת מהמקום הראשון, אבל זה נראה תחילה רחוק מאוד כשטימו ורנר ולירוי סאנה כבשו לגרמנים במחצית הראשונה. קוויסי פרומס ושער דרמטי וירג'יל ואן דייק בדקה ה-90 השוו את התוצאה.


בעיתון ההולנדי "AD" נכתב: "עד לשער של ואן דייק הייתה אווירה של מסיבת תה בגלזנקירכן, אבל השער של הבלם גרם לשאגה של אוהדי הולנד באצטדיון ושוב מתברר שהמזל חזר להיות חלק חשוב מהנבחרת. זה היה סיום דרמטי לקמפיין שהפך לענק עם ניצחון על צרפת ותיקו מול גרמניה".



TEAM! #DUINEDpic.twitter.com/XbdxSzAD0u

— OnsOranje (@OnsOranje) 19 בנובמבר 2018


קומאן אמר: "זה הישג ענק שאיש לא ציפה מאיתנו לפני תחילת הטורניר ומראה עד כמה הנבחרת הצעירה הזאת התקדמה בחודשים האחרונים. זה יכניס קצת כסף לקופה של ההתאחדות ונקבל בכל מקרה שני משחקי פלייאוף יפים בפורטוגל. אני לא חושב ששיחקנו טוב, אבל הנבחרת לא התייאשה וכל הזמן תקפה. אחרי שניצחנו את צרפת 0:2 היינו עייפים. אולי בשלב זה של הנבחרת זה יותר מדי עבורנו לשחק שני משחקים כאלה בזה אחר זה. בואו לא נשכח ששיחקנו נגד גרמניה, שלדעתי היא נבחרת מצוינת ואולי אפילו טובה מצרפת. הוכחנו שאנחנו יכולים להתאושש גם מול יריבות עם קליבר כזה".


לפי קומאן, הרעיון להזיז את ואן דייק לחוד למרות שהוא בלם היה של עוזריו: "דווייט לודווגס וקיס ואן וורדן אמרו לי במצב של 2:0 שצריך להזיז כמה דברים. אמרתי להם שזה נכון ומיד קיבלתי מהם פתק שדיבר על כך שבלם ליברפול יעלה למעלה. חשבתי שזה מוקדם מדי וחששתי שנפסיד גם 3:0 או 4:0, אבל במצב 2:1 אמרתי שאין יותר מה להפסיד. נתתי את הפתק לקני טטה ובסיום זה היה פשוט פנטסטי שהאיש שהשווה הוא זה שהזזנו קדימה. אין ספק שאנחנו צריכים עוד לשפר הרבה דברים, אבל הכשרונות שלנו שרבים מהם משחקים העונה לראשונה בליגת האלופות (שחקני אייאקס בעיקר) מתקדמים בצעדי ענק".


בסיום המשחק התרחש אירוע דרמטי כששופט המשחק הרומני אובידיו הטגאן פרץ בבכי מאחר שאימו מתה זמן קצר לפני כן, והוא לא הצליח להסתיר את רגשותיו. בלם הולנד וירג'יל ואן דייק מיהר לנחם אותו: "איחלתי לו רק טוב ואמרתי לו שאם זה מנחם אותו, הוא שפט את המשחק בצורה מצוינת. זה היה משהו קטן בתוך החגיגות, אבל נגע לליבי", גילה. על המשחק אמר הקפטן: "הוכחנו שיש לנו אופי. אנחנו צפויים למשחקים מרתקים בחצי גמר ונקווה גם בגמר. לא היה לנו קל מול גרמניה. בשני השערים היינו צעד אחד מאחוריהם. קיבלתי את הפתק עם הוראה לנוע קדימה ומיד נשמעתי להוראות. זה היה פתק בו צויר ההרכב חדש".


Briefje van de bondscoach. pic.twitter.com/ecoqyE55Jm

— Tom Egbers (@primadeluxe) 19 בנובמבר 2018

חלוץ סביליה קווינסי פרומס אמר: "לחזור מפיגור 2:0 מול גרמניה אומר הכל. היה לנו קשה נגד הגרמנים ששיחקו אחרת לגמרי מצרפת. ידענו שבמחצית השנייה נצטרך לשחק באחד על אחד כי אנחנו חייבים להשיג תוצאה".


בגרמניה שוב מאוכזבים וב"בילד" סוכמה 2018 כאחת השנים הכי גרועות של גרמניה מזה שנים: "שישה הפסדים, מונדיאל מביש, הדחה מליגת האומות וירידה לדרג ב', כשגם המשחק האחרון נגד הולנד הסתיים בתסכול". בעיתון נכתב שאם גרמניה הייתה משחקת כל העונה כמו במחצית הראשונה, היא הייתה נמנעת מהשנה השחורה שלה.


טוני קרוס הודה: "מה שקרה בסיום היה עצוב. אנחנו לא יכולים לתת ליריבות לכבוש מולנו בצורה כזאת". טימו ורנר אמר: "אי אפשר להרים ידיים. זה היה סיום אופייני לשנת 2018 הקשה". רק לירוי סאנה שכבש טען: "ברור שכולנו רצינו לנצח, אבל ההרגשה שאנחנו במסלול של השתפרות. האוהדים ראו שיש לנו תוכנית משחק ברורה ואנחנו מסוגלים לשחק כדורגל טוב".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי