שבדיה גברה 0:2 על רוסיה ועלתה לפלייאוף, פורטוגל ופולין נפרדו בתיקו 1:1

שחקני שבדיה חוגגים
שחקני שבדיה חוגגים | AFP

שערים של לינדלוף (41) וברג (72) הבטיחו את ראשות הבית למארחים, נבחרתו של יז'י בז'צ'ק חילצה נקודה מול אלופת אירופה שהייתה בעשרה שחקנים ותישאר בקבוצת הדירוג הראשונה של מוקדמות היורו במקום גרמניה

(גודל טקסט)
שלב הבתים של ליגת האומות נגמר תם הערב (שלישי) באופן רשמי. אחרי חודשיים מלאים בדרמות נקבעו כל העולות לשלב הפלייאוף בנוסף לכל היורדות לדרגים הנמוכים יותר.


פרט להפסד המאכזב של נבחרת ישראל לנבחרת סקוטלנד, נערכו שישה משחקים נוספים בליגת האומות כשהמסקרן ביניהם היה הניצחון של 0:2 של שבדיה על נבחרת רוסיה שהבטיח לה את העלייה לשלב הבא. בנוסף לכך פורטוגל נפרדה בתיקו 1:1 מול פולין שסייע לחבורתו של יז'י בז'צ'ק שירדה לדרג B טרם מועד המשחק, להישאר בקבוצת הדירוג הראשונה של מוקדמות יורו 2020 על חשבונה של גרמניה.


במקביל למשחקי ליגת האומות, נבחרות מרחבי העולם ניצלו את החלון לערוך משחקי ידידות אחת נגד השנייה. קשר הפועל באר שבע ג'ון אוגו פתח בהרכב נבחרת ניגריה שאירחה את אוגנדה והוחלף בדקה ה-88, המשחק עצמו נגמר בתיקו 0:0. פרט למשחק של ניגריה, ברזיל ניצחה 0:1 את קמרון, איטליה גברה 0:1 על ארצות הברית וצרפת סיימה מול אורוגוואי בניצחון זהה של 0:1.



אלאן מול יאיא בננה (AFP)


פורטוגל – פולין 1:1
הפורטוגלים שהבטיחו את העלייה מבית 3 ואת אירוח חצי הגמר של דרג A כבר בתיקו 0:0 נגד איטליה בשבת האחרונה, המשחק עבורם היה לפרוטוקול בלבד. נבחרת פולין שרדה לדרג השני לפני המשחק הייתה זקוקה לא להפסיד לאלופת אירופה כדי להישאר בדרג הראשון במוקדמות היורו. אנדרה סילבה כבש ראשון (34) בנגיחה והעלה את המארחים ליתרון, אך בדקה ה-66 מיליק הוכשל ברחבה על ידי דנילו פריירה, הפורטוגלי הורחק וחלוץ נאפולי איזן את התוצאה וקבע חלוקת נקודות. פולין שסיימה קמפיין מאכזב בליגת האומות יכולה להתנחם מכך שהצליחה להישאר מבין שמונה הנבחרות הבכירות של היבשת בשלב המוקדמות של יורו 2020.



פיוטר זיילינסקי עם דנילו פריירה (AFP)


שבדיה – רוסיה 0:2
שבדיה עשתה את הבלתי יאמן. הנבחרת שהגיעה לרבע גמר המונדיאל והודחה על ידי נבחרת אנגליה הייתה עד לפני שלושה ימים במקום האחרון בביתה עם נקודה אחת בלבד בשני משחקים. בשבת ניצחה 0:1 בטורקיה שהשאיר לה סיכוי לעלות אל המקום הראשון עם תשיג ניצחון ביתי על רוסיה. השבדים היו טובים יותר לאורך המשחק והם עלו ליתרון משער של בלם מנצ'סטר יונייטד, ויקטור לינדלוף בדקה ה-41, בדקה ה-72 מרקוס ברג שמשחק בליגה של איחוד האמרויות הראה שיש לו עדיין מה לתת ברמות הגבוהות כשהכפיל את התוצאה והבטיח את העלייה לשלב הבא.



מרקוס ברג עולה לנגיחה (AFP)


משחקים נוספים בליגת האומות
דרג C בית 4
סרביה – ליטא 1:4
סרביה הייתה זקוקה לניצחון כדי לעלות לשלב הבא והיא עשתה את המוטל והביסה את הנבחרת החלשה שירדה אל הדרג הרביעי.


מונטנגרו – רומניה 1:0
האורחים שלא היו תלויים בעצמם ידעו שהם יוכלו לחלוף על פנייה של סרביה רק במקרה של ניצחון במונטנגרו ולקוות למעידה של סרביה נגד ליטא, הרומנים חילצו ניצחון קטן וניצלו החמצה של מונטנגרו מהנקודה הלבנה אבל הם יאלצו להסתפק עם המחמאות בלבד.


דרג D בית 3
קוסובו – אזרבייג'ן 0:4
שער של אמיר רחמני ושלושער של ארבר זנלי העלו את קוסובו לשלב הפלייאוף של דרג D.


מלטה – איי פארו 1:1
שתי האחרונות בבית שיחקו במשחק חסר חשיבות עבור שתיהן שהסתיים בתיקו ידידותי.


⏰ RESULTS ⏰

Sweden, Scotland, Serbia, and Kosovo promoted

Best performance? #NationsLeaguepic.twitter.com/pmQBfVnAiT

— UEFA Nations League (@UEFAEURO) November 20, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי