בגרמניה התמוגגו: "הניצחון הכי מרגש מאז ה-1:7 על ברזיל"

נבחרת גרמניה
נבחרת גרמניה | Gettyimages

המנשאפט השיגו ניצחון חשוב באמסטרדם בזכות שער של ניקו שולץ בדקה ה-90. "מאז גמר המונדיאל לא היו הרבה סיבות לחגוג". לאב: "יעזור לנו להתקדם"

(גודל טקסט)
גרמניה החזירה אמש את הכבוד האבוד מהכישלון במונדיאל ובליגת האומות, כשגברה 2:3 על נבחרת הולנד באמסטרדם. הגרמנים ניצחו בסיומו של מותחן ענק. הולנד כבר חזרה מפיגור כפול בזכות נגיחה של מתיאס דה ליכט (48) ושער של ממפיס דפאי (63) אחרי שלירוי סאנה (15) וסרז' גנאברי (34) העניקו יתרון מוקדם, אבל אז הגיע ניקו שולץ קשר הופנהיים משום מקום לכבוש את שער הניצחון בדקה ה-90. זה היה ההפסד הראשון של הולנד בבית לגרמניה אחרי 23 שנה.

בעיתון 'הבילד' לא הסתירו את האושר: "מאז גמר המונדיאל 2014 לא היו לנבחרת גרמניה הרבה סיבות לחגוג. 12 החודשים האחרונים היו לא קלים. הגענו למשחק באמסטרדם כאנדרדוג ואז חווינו לילה של כדורגל נפלא. יואכים לב מצא שוב את הקסם שלו. ראינו מחצית אחת קסומה וסיום נפלא. זה ללא ספק הניצחון הכי מרגש שלנו מאז ה-1:7 על ברזיל במונדיאל". 


מאמן הנבחרת, יואכים לאב שספג המון ביקורות על ניהול הנבחרת בשנה האחרונה היה מאושר בסיום: "אני מאוד מרוצה. אישית אני מרגיש טוב אחרי כל הלחץ שהיה עלינו ואני לא חושב יותר על מה שקרה לנו ב-2018. אני מסתכל לעתיד ומאמין שהוא יהיה ורוד. היו לנו דקות טובות כבר לפני המשחק הזה והייתי אופטימי לגביו למרות ששיחקנו מול נבחרת שנמצאת בקו עלייה והצליחה לחזור מפיגור 0:2. שיחקנו בעבר נגד צרפת והולנד והיו לנו דקות טובות, אבל היום סוף סוף השגנו ניצחון"




YEEEEES!!! @DFB_Team#nowordsneeded#lastminutewinpic.twitter.com/bVEuBeT3ns

— Matthias Ginter (@MatzeGinter) March 24, 2019


לאב החל את המשחק עם סאנה, גנברי ולאון גורצקה בהתקפה והסביר את הציוות המפתיע: "רצינו שלושה שחקנים בהתקפה וכך יכולנו להסתדר עם ארבעת המגנים של הולנד כולל פרנקי דה יונג ששיחק קשר אחורי. רציתי ששלושת השחקנים האלה ישחקו קרוב מאוד אחד לשני וישנו עמדות כל הזמן. לא שיחקנו עם שני חלוצים אלא שלושה חלוצים. כשהם משחקים התקפי ביחד הם מוצאים את המרווחים, יש להם אמון איכויות".

 

למרות ההצלחה טען בסיום לאב שיש לנבחרת עוד הרבה עבודה: "המחצית הראשונה היתה פנטסטית, אבל השער של ההולנדים במחצית השנייה בא בעיתוי רע מאוד. היה לנו מזל הפעם לעומת המשחקים קודמים, אבל יש לנו סגל צעיר והעבודה עוד רבה. לנצח בהולנד זה הישג גדול שיעזור לנו בעתיד להתקדם עוד יותר. נשארנו בתמונת המשחק עד לרגע האחרון אז מגיע ברכות לבחורים". 


 

אחד הוויכוחים הגדולים בגרמניה כיום הוא על אפודת השער, וכולם מנסים להכריע בין מנואל נוייר למארק אנדרה טר שטגן, ולמרות שספג פעמיים, השוער של 'הבווארים' הצדיק את הקרדיט עם הצלות גדולות: "שער הניצחון היה חשוב מאוד. בעבר הולנד תמיד כבשה נגדנו בדקות אחרונות. במצב 2:2 חשבתי שאולי הפעם אנחנו נכבוש קודם. לקבוצה צעירה כמו שיש היום לגרמניה קשה לשחק במצבים כאלה בראש שקט, אבל עשינו את זה".


על כך שהאוהדים של הנבחרת רצו לראות שוער אחר בשער: "דעת הקהל חשובה לי מאוד, אבל התרכזתי בתפקיד וברור ששוערים כמו טר שטגן, קווין טראפ וברנד לנו הם שוערים מצוינים".

There's no win without you, @Manuel_Neuer#DieMannschaft#NEDGER 2-3 pic.twitter.com/YgpWj4fHDa

— Germany (@DFB_Team_EN) March 24, 2019

בהולנד התאכזבו מאוד מההפסד למרות המגמה החיובית. רונאלד קומאן לקח אחריות וטען שהוא רצה לבצע חילוף הגנתי בדקות הסיום, התחרט וזה עלה להולנד ביוקר: "הרגשתי שהם עומדים לכבוש בדקה ה-85 והיה לנו ויכוח על הספסל אם לעשות חילוף. רציתי להכניס את נייתן אקה במקום שחקן התקפי ואולי זה היה רעיון טוב. הטעות היא שלי רציתי להגיד לבחורים 'תעשו הכל לא לספוג. בואו נלך על נקודה' וזה לא הצליח".


"חוץ מזה כל הזמן איבדנו כדורים אחרי השיוויון. נתנו לשחקנים שלהם חופש גדול מדי. בשער הראשון שספגנו לא היה לנו מזל כי וירג'יל ואן דייק החליק. השער השני שלהם היה ענק, אבל אל תשכחו שראיין באבל החמיץ פעמיים". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי