צפו בתקציר: קרואטיה גברה על וויילס 1:2

איבן פרישיץ'
איבן פרישיץ' | Srdjan Stevanovic - UEFA

מוקדמות יורו 2020: סגנית אלופת העולם חזרה לנצח על חשבון הנבחרת של גיגס ובייל. רוסיה כבשה תשיעייה מול סאן מרינו העלובה. בוסניה הסתבכה עם הפסד בפינלנד (2:0) רגע לפני שתפגוש את איטליה

(גודל טקסט)
המחזור השלישי במוקדמות יורו 20 שהחל כבר אתמול, נמשך גם הערב (שבת). במשחקים המוקדמים של הערב גברה קרואטיה 1:2 על וויילס, ובמקביל איסלנד ניצחה 0:1 את אלבניה. רוסיה הייתה אחראית על מבול השערים כשכבשה תשיעייה על חשבון סאן מרינו האומללה, כשארטיום דזיובה כובש רביעייה. בוסניה הסתבכה משמעותית רגע לפני המשחק נגד איטליה, כאשר נכנעה 2:0 לפינלנד. לצפייה בכל חגיגת השערים לחצו כאן.


קרואטיה – וויילס 1:2
סגנית אלופת העולם הגיעה למשחק לחוצה מאוד לאחר שנכנעה 2:1 להונגריה במשחק הקודם. שתי הנבחרות פתחו בקצב איטי, אולי בשל העייפות מהעונה הארוכה. בדקה ה-17 קרואטיה יצאה להתקפה מתפרצת מהירה, איבן פרישיץ' קיבל כדור ארוך מצוין ושלח מסירת רוחב אותה דחק לשערו הוא ג'יימס לורנס, בלמה אנדרלכט, 0:1 לקרואטיה.



גיגס מתוסכל מתחילת המשחק (DENIS LOVROVIC/AFP/Getty Images)


המארחת שלטה יותר בכדור בעוד היריבה התקשתה לבוא לידי ביטוי. לאחר 24 דקות השופט קבע הפסקת שתייה זריזה בשל החום הכבד באצטדיון. בדקה ה-37 אנדריי קרמאריץ'  קיבל מסירה גדולה מהקפטן, חתך לרחבה אך בעט מעל השער.


קרואטיה פתחה חזק את החצי השני. בדקה ה-47 ג'וסיף ברקלו חתך לאמצע ובעט חזק, השוער הדף. מאתיה קובאצ'יץ' עט על הריבאונד אך השער נפסל בגלל נבדל. כעבור דקה, אף אחד כבר לא הושיע את וויילס. פרישיץ' כבש בקלות מתוך הרחבה והמשחק הוכרע. עם השער הזה קפץ פרישיץ' למקום הרביעי בטבלת כובשי הנבחרת בכל הזמנים. גארת' בייל רצה מאוד להוכיח את עצמו אחרי עונה איומה בריאל מדריד והשתפר במחצית השנייה, אך לא היה חד. בדקה ה-55 הוא שלח בעיטה חופשית מעל למשקוף ממצב די נוח, וכעבור ארבע דקות בייל קיבל כדור ארוך, הסתובב נהדר אבל בעט למרכז השער וראיין גיגס נותר מתוסכל על הקווים.


וכשהשחקן הוותיק התקשה, הגיע ילד הפלא. דיוויד ברוס, שחקנה של בורנמות' בן ה22, כבש שער בכורה נהדר בנבחרת כשבעט מחוץ לרחבה והבלם דומאגוי וידה הסיט את הכדור פנימה והשאיר את המשחק בחיים בדקה ה-77. הארי ווילסון נגח החוצה ממצב נהדר אחרי כדור רוחב מצוין של בייל מאגף שמאל, בהמשך הכין כדור על מגש חברו לנבחרת בעט חלש מדי. וויילס שהשתפרה משמעותית לא הצליחה לכבוש. בעוד שלושה ימים תפגוש וויילס את הונגריה. קרואטיה מצידה עלתה למקום הראשון.



קרב כוכבים: פרישיץ' מול בייל (Srdjan Stevanovic – UEFA)

רוסיה – סאן מרינו 0:9

הנבחרת שהגיעה עד לרבע גמר המונדיאל פתחה את  המוקדמות עם הפסד 3:1 מול בלגיה. למזלה, בהמשך היא פגשה את שתי הנבחרות החלשות בבית. רוסיה ניצחה 0:4 את קזחסטן בחודש מרץ והערב כבשה הנבחרת של סטניסלב צ'רצ'סוב תשיעייה.

אלכסנדר גולובין כבש בדקה ה-25 כשניסה בכלל להוציא מסירת רוחב, והלחץ השתחרר. בדקה ה-31 רוסיה הכפילה עם פנדל שנוי במחלוקת של הקפטן ארטיום דזיובה. חמש דקות חלפו, והמגן פיודור קודריאשוב חתך לאמצע וכבש בבעיטה חזקה את שער הבכורה שלו בנבחרת. אנטון מירנצ'וק התכבד בשער הרביעי בדקה ה-41. הסטט' הראתה 79% הנעת כדור ועוד 0:17 בבעיטות לשער לטובת הרוסים בסיום המחצית.


רוסיה השתעשעה עד לדקה ה-73 ואז הגיע שוב בליץ': דזיובה כבש בנגיחה. כעבור דקה הוא זכה לפנדל השוער הדף אבל מול הריבאונד לא היה לו סיכוי. בדקה ה-77, כמה סמלי, הגיע שער מספר 7, הפעם אחרי שגיאה איומה של השוער שדחק לרשת בעיטה פשוטה של פדור סמולוב. בדקה ה-83 הגיע שער שמיני שהמשיך את הסיוט של סאן מרינו. סמולוב השלים צמד. דזיובה השלים רביעייה בדקה ה-89 אחרי עוד קומדיית טעויות בתוך הרחבה. ביום שלישי תפגוש הנבחרת את קפריסין אותה מאמן רן בן  שמעון וזו תהיה משימה קשה קצת יותר. 




פינלנד – בוסניה 0:2

הנבחרת הבוסנית שאיבדה יתרון כפול מול יוון במשחק האחרון (תיקו 2:2), רצתה להשיג תוצאה טובה רגע לפני המשחק נגד איטליה, אבל למארחת היו תוכניות אחרות. לאחר מחצית מאופסת בה אדין דז'קו וחבריו היו מעט טובים יותר, טימו פוקי כבש שער נהדר כשחלף על פני שחקן ובעט בסיבוב לרשת בדקה ה-56. בוסניה הייתה לחוצה להשיג שוויון והפקירה את העורף, כולם עלו למעלה. כעבור 11 דקות החלוץ כבש שוב, הפעם בהקפצה נהדרת מעל השוער בהתקפה מתפרצת.


איסלנד – אלבניה 0:1

שתי הנבחרות הגיעו למשחק עם מאזן של ניצחון והפסד בחלוף שני משחקים. קשרה של ברנלי, יוהאן גודמונדסון, כבש שער נהדר אחרי דריבל מצוין בדקה ה-22, שהיה גם שיער הניצחון של איסלנד. המשחק היה שווה כוחות. החלוץ וידאר קיארטנסון מיודענו, שנראה טוב לאחרונה בהאמרבי פתח בהרכב והוחלף בדקה ה-63 לאחר שלא ממש הצליח להגיע להזדמנויות. בעוד שלושה ימים תפגוש איסלנד את טורקיה במשחק בית, ואלבניה תארח את מולדובה.




אזרבייג'אן – הונגריה 2:1
הבלם ווילי אורבן כבש בנגיחה בדקה ה-18 לאחר כדור חופשי מצוין של באלאז' ג'וג'אק. אורבן היה במקום הנכון בזמן הנכון גם בדקה ה-53 כשכבש עם הברך את השער השני. אזרבייג'אן הצליח לצמק אבל הפער השער של מדאטוב בדקה ה-70, אבל מייד אחר כך הונגריה ענתה בשער משלה. הולמן שלח בעיטה חזקה לרשת (71) וסגר עניין. האורחת, שניצחה במחזור השני את קרואטיה, קפצה למקום השני על חשבון ווילס אותה תפגוש במחזור הקרוב.


אסטוניה – צפון אירלנד 2:1

צפון אירלנד, מוליכת בית ג' הנוכחית יצאה למשחק החוץ בטאלין, אחרי שניצחה במחזור את הקבוצה הביתית במחזור הקודם בבית. השליטה האירית הייתה ברורה במחצית הראשונה, אך זאת הייתה אסטוניה שעלתה ראשונה ללוח התוצאות, כשבדקה ה-25 קונסטנטין ואסילייב מצא הרשת בכדור חופשי מרשים, שקבע את תוצאת המחצית. השליטה האירית המשיכה גם בחצי השני במשחק, ובדקה ה-77 היא תורגמה לשיוויון כשקונור וושינגטון המחליף כבש אחרי מבצע אישי. רק שלוש דקות חלפו ומהפך של הבריטים הושלם, כשהפעם ג'וש מאגניס שגם נכנס מהספסל דחק מקרוב את שער הניצחון של צפון אירלנד.


ארמניה – ליכטנשטיין 0:3

שתי הנבחרות שטרם הצליחו לצבור נקודות בבית י' נפגשו הערב, והנבחרת הארמנית יצאה עם ידה על העליונה, כשכבר בדקה השנייה גבורג גז'ריאן ניצל טעות של השוער האורח וגלגל בקלות לרשת. בדקה ה-18 אלכסנדר קאראפיטיאן הכפיל את היתרון, והשליטה במשחק הייתה מוחלטת לצד הארמני. שתי דקות בתוך תוספת הזמן, נקבעה תוצאת המשחק, כשטיגרן ברסג'יאן כבש את השלישי לארמניה.


מולדובה – אנדורה 0:1

הנבחרות שנועלות את בית ח' נפגשו הערב בבירת מולדובה צ'יסינאו, והצופים לא חיכו יותר מדי, כי כבר בדקה ה-8 איגור ארמאס נגח מקרוב את היתרון של המקומיים, ששלטו והכתיבו את הקצב לכל אורך החלק הראשון בהתמודדות. שתי דקות מפתיחת החצי השני, ארטור יוניטה ראה את הכרטיס הצהוב השני והשאיר את המאחרת בעשרה שחקנים למחצית שלמה, אך הנבחרת מאנדורה לא הצליחה לתרגם את היתרון המספרי לשערים והמשחק הוכרע על שער אחד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי