פלאטיני נחקר ושוחרר ממעצר ללא ערבות: "בטוח בחפותו"

מישל פלאטיני
מישל פלאטיני | ZAKARIA ABDELKAFI/AFP/Getty Images

נשיא אופ"א לשעבר נחקר על ידי משטרת פריז במשך 15 שעות, גם בנוגע להענקת אירוח היורו לצרפת: "זה היה ארוך מאוד". עורך דינו: "ענה בשלווה ובדייקנות לכל השאלות, סיפק הסברים משכנעים"

(גודל טקסט)

נשיא אופ"א לשעבר, מישל פלאטיני, שנעצר אתמול (שלישי) בחשד כי קיבל שוחד על הענקת אירוח מונדיאל 2022 לקטאר (על חשבונה של ארה"ב) – נחקר במהלך הערב בפריז במשך כ-15 שעות יחד עם שני עוזריו של נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, ושוחרר לאחר מכן לביתו ללא תשלום ערבות. הצרפתי הואשם גם באירוח יורו 2016 על ידי צרפת. פלאטיני התעמת עם מי שהיה ראש לשכת הנשיא, באותו הזמן, קלוד גואט.


פלאטיני בן ה-63, שנחשד בכך שהיה חלק מארוחת הצהריים הידועה לשמצה ב-2010 בשאנז אליזה, לצד סרקוזי ומנהיגי קטאר, הכחיש את המיוחס לו, ולפי דוברו נחקר על ידי המשטרה "מטעמים טכניים בלבד" והוסיף: "יש הרבה מהומה על שום דבר". הצרפתי עצמו עזב את המקום מותש ואמר: "זה היה ארוך מאוד, אבל בהתחשב במספר השאלות – נשאלתי על יורו 2016, גביע העולם ברוסיה, המונדיאל בקטאר וגם פיפ"א – זה לא היה יכול להיות קצר יותר".


עורך דינו, וויליאם בורדון, הוסיף: "אני רוצה להכריז שפלאטיני עלה בשלווה ובדייקנות על כל השאלות, כולל על אלה יורו 2016 וסיפק השברים משכנעים. הוא לא עשה שום דבר רע ואין לו שום קשר לאירועים האלה. הוא בטוח לחלוטין בחפותו".




כזכור, מי שהיה קפטן נבחרת צרפת, הוביל אותה לזכייה ביורו ב-1984 וזכה שלוש פעמים בכדור הזהב, כיהן כנשיא אופ"א מינואר 2007 במקומו של המנוח לנארט ג'והנסון, אך ב-2015 הושעה לשמונה שנים. הוא נעצר על ידי המשטרה כחמש שנים לאחר ש"דיילי טלגרף" פרסם שפלאטיני ערך פגישות עם נשיא הכדורגל האסייאתי לשעבר, מוחמד בן חמאם, לפני ההצבעה לקטאר. הוא תכנן להצביע עבור ארה"ב אך שינה את דעתו. "סרקוזי מעולם לא ביקש ממני להצביע עבור קטאר, ידעתי בעצמי מה טוב", אמר אז. עוד נטען נגדו על היחסים הקרובים בין צרפת וקטאר, כמו רכישת קבוצת פריז סן ז'רמן. תגובת אופ"א בעניין טרם התקבלה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי