ברגל ימין: מצרים פתחה את גביע אפריקה עם 0:1 על זימבבואה

שחקני נבחרת מצרים חוגגים
שחקני נבחרת מצרים חוגגים | KHALED DESOUKI/Gettyimages

הנבחרת האורחת כמעט ולא הופיעה למשחק, אך לבסוף עלתה על כר הדשא ולמרות משחק לוחמני ספגה מרגלי "טרזגה" בדקה ה-41. מוחמד סלאח הראה יכולת מצוינת והיה קרוב לכבוש לקראת הסיום

(גודל טקסט)

בעוד בצד השני של הגלובוס מתקיימת הקופה אמריקה, לא רחוק מגבולות ישראל נפתח הלילה (בין שישי לשבת) גביע אפריקה לאומות במצרים. המארחת היתה גם זו שפתחה את הטורניר עם משחק נגד זימבבואה, והסתפקה ב-0:1 כדי להשיג נקודות ראשונות בדרך, אולי, לזכייה שמינית בהיסטוריה וראשונה מאז 2010.

כל העיניים היו, כמובן, על אלוף אירופה הטרי מוחמד סלאח שאמור להוביל את הנבחרת שלו בקמפיין הזה, אבל זה היה דווקא מחמוד חסן בן ה-24, הידוע בכינויו "טרזגה", שנתן לפרעונים את השער היחיד במשחק ואת הניצחון. לקראת סיומה של מחצית ראשונה של בדיקות והיסוסים בה בעיקר הזימבבואים שלטו, הוא קיבל כדור בתוך הרחבה מאיימן אשראף, זרק הצידה שחקן ושלח בעיטה שטוחה נהדרת לפינה. לקראת הסיום סלאח עוד קיבל הזדמנות נהדרת להכפיל, אבל השוער האורח אדמורה סיבאנדה הגיב היטב ועצר בשנייה האחרונה.

השער אמנם נתן למצרים את הניצחון, אבל המשחק כמעט ולא התקיים – או למעשה, הנבחרת המארחת כמעט זכתה בניצחון טכני. שעות ספורות לפני המשחק הודיעו שחקני זימבבואה כי הם שובתים ולא מופיעים למשחק, לאחר שלטענתם לא קיבלו משכורת. אחרי הצהריים נפגשו נציגי השחקנים עם אנשי ההתאחדות הזימבבואית, והובטח להם שהם יקבלו את התשלום בימים הקרובים.

זימבבואה תפגוש ביום רביעי את אוגנדה, בעוד מצרים תתמודד נגד קונגו החזקה – הפייבוריטית הנשייה לעלות מבית א'. הטורניר רק התחיל, אבל הוא מבטיח המון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי