אל תעצרו אותה: ארה"ב ברבע הגמר לאחר 1:2 על ספרד

שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות
שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות | LIONEL BONAVENTURE/Gettyimages

למרות משחק קשה ושער ראשון לחובתה מרגלי ג'ניפר הרמוזו (9), האלופה המכהנת עדיין בתמונה לזכייה שנייה ברציפות בזכות צמד של מייגן ראפינו (7, 75) בשני פנדלים מוצלחים. גם שוודיה ברבע לאחר 0:1 על קנדה

(גודל טקסט)

תמונת רבע הגמר במונדיאל הנשים הולכת ומתבהרת, והיום (שני) נוספו עוד שתי נבחרות לשמונה הגדולות. האלופה המכהנת ארה"ב פגשה את ספרד החזקה וגברה עליה 1:2, בעוד שוודיה העפילה לרבע הגמר לראשונה מאז 2011 עם 0:1 קטן על קנדה.

ספרד – ארה"ב 2:1
זה לא היה קל לאמריקאיות, שבאו לטורניר עם מטרה אחת בראש: להגן על התואר. הן עלו ליתרון מהיר בדקה השביעית, עם פנדל מוצלח של מייגן ראפינו, אבל תוך שתי דקות איבדו ריכוז בהגנה ואיפשרו לג'ניפר הרמוזו להבקיע שער נהדר. למעשה, זהו השער הראשון לחובתה של ארה"ב בטורניר.

באופן כללי, המשחק של ארה"ב נראה מפוזר ולא מדויק, והספרדיות שלטו יותר עד סיום המחצית הראשונה וגם לתוך השנייה. אבל רבע שעה לסיום קיבלה ארה"ב עוד פנדל, וגם אותו ראפינו כבשה, ועם 1:2 המשיכה האלופה במסע לעבר היעד של זכייה שנייה ברציפות ורביעית בתולדותיה. היא תצטרך קודם לעבור את צרפת החזקה ברבע הגמר בהמשך השבוע.

סטינה בלקסטניוס. השוודיות יעברו את גרמניה? (Laurence Griffiths/Gettyimages)
סטינה בלקסטניוס. השוודיות יעברו את גרמניה? (Laurence Griffiths/Gettyimages)

שוודיה – קנדה 0:1
לשתי הנבחרות יש היסטוריה ארוכה ביחד – זוהי הפעם ה-12 שהן נפגשות ב-20 השנים האחרות, וזהו הניצחון השישי של השוודיות. המשחק הזכור ביותר ביניהן הגיע בחצי הגמר של מונדיאל 2003, בו שוודיה ניצחה בדרך להישג השיא של שתיהן בגביע העולם – מקום שני לשוודיה ומקום רביעי לקנדה.

הפעם המשחק היה חלש וללא מצבים, ולמעשה הבעיטה הראשונה לשער היתה גם זו שהסתיימה עם הכדור ברשת. וזה קרה רק עמוק במחצית השנייה, כשאיבוד כדור של קנדה בחצי המגרש של שוודיה הוביל למתפרצת מצד הסקנדינביות ולשער של סטינה בלקסטניוס בדקה ה-55.

הקנדיות קיבלו הזדמנות פז להשוות עם פנדל בדקה ה-69, אבל השוערת הדוויג לינדהל הגיבה היטב ועצרה את הבעיטה של ג'נין בקי. פנדל נוסף ניתן לזכות שוודיה, אבל הוא נפסל לאחר בדיקה ב-VAR שהוכיחה כי היה נבדל לפני העבירה. אחרי 10 דקות של תוספת זמן נשמעה שריקת הסיום, והשוודיות חגגו העפלה לרבע הגמר לראשונה מאז 2011 אז סיימו לבסוף במקום השלישי. אבל כדי לשחזר את ההישג ההוא הן ייאלצו לעבור את גרמניה החזקה, שמחכה להן בהמשך השבוע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי