סנסציה: בנין הדיחה את מרוקו עם 1:4 בפנדלים בשמינית הגמר

שחקני בנין חוגגים
שחקני בנין חוגגים | KHALED DESOUKI/AFP/Getty Images

היסטוריה באפריקה: אחרי 1:1 בתום 120 דקות, הסנאים העפילו לראשונה בתולדותיהם לרבע הגמר. זייש החטיא פנדל גורלי למרוקו בדקה ה-95. סנגל עלתה לאחר 0:1 על אוגנדה משער של מאנה (15)

(גודל טקסט)

שלב שמינית גמר אליפות אפריקה החל הערב (שישי) בסנסציה אדירה כשנבחרת מרוקו פגשה את נבחרת בנין בקהיר והודחה. בנין הוליכה 0:1, מרוקו השוותה ואף החמיצה פנדל בדקה ה-95. אחרי 120 דקות, התייצבו הקבוצות לבעיטות הכרעה בהן הדהימה בנין עם 1:4 ורשמה היסטוריה כשהעפילה לראשונה בתולדותיה לרבע הגמר. היא תפגוש שם את סנגל, שניצחה 0:1 את אוגנדה.

הנבחרת הצפון אפריקאית סיימה את שלב בתים בצורה מושלמת מבלי לספוג שער, אחרי שניצחה את נמיביה, חוף השנהב ודרום אפריקה בתוצאה הזהה 0:1. בנין עלתה משלב הבתים אחרי שסיימה את כל משחקיה בתיקו.

מרוקו פתחה את המשחק בסערה ובדקה השישית אמראבט שלח כדור מקצה הרחבה אל אן-נאסירי. החלוץ בעט חזק, שוער בנין הדף לקרן. מרוקו המשיכה לשלוט, אך נתקלה ביריבה עיקשת שלא עשתה לה חיים קלים. בדקה ה-28 עוד הזדמנות כשזייש בעט מחוץ לרחבה, שוער בנין הדף. בדקה ה-36 בעט זייש כדור חופשי שפגע בקורה ויצא החוצה, ובירידה להפסקה, הורה לוח התוצאות על 0:0. מרוקו פתחה טוב גם את המחצית השנייה ורשמה כמה הזדמנויות טובות אך השער נכבש דווקא על ידי בנין המפתיעה בדקה ה-53. כדור קרן של סוקו הגיע למואיז אדילהו, שבעט מקרוב פנימה, 0:1 לבנין.


זייש תופס את ראשו אחרי החמצת הפנדל בדקה ה-95 (KHALED DESOUKI/AFP/Getty Images)

למרות השער שספגה, המשיכה מרוקו לשלוט ובדקה ה-76 השוותה ל-1:1. בוסופה חטף כדור ומסר אותו לאן-נאסירי. שנותר יחיד מול השוער ובעט פנימה. חמש דקות בתוך תוספת הזמן, הזדמנות גדולה למרוקו להכריע את המשחק. ססניון הכשיל את חכימי ברחבה. זייש ניגש אל הנקודה הלבנה, אך בעט לקורה ושלח את שתי הנבחרות ל-30 דקות הארכה.

בדקה ה-97 נותרה בנין בעשרה שחקנים אחרי שאדנון ספג כרטיס צהוב שני והורחק. באותן דקות מרוקו שלטה שליטה מוחלטת, זייש החמיץ ממצב נהדר וחבריו תקפו שוב ושוב את שער בנין, אך לא הצליחו לכבוש ושתי הנבחרות התייצבו לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים. ורדון מבנין בעט ראשון וכבש, 0:1. אידריסי כבש למרוקו וקבע 1:1. ג'יגלה קבע 1:2 לבנין. בופאל בעט החוצה ועדיין 1:2 לבנין. טיג'אני בעט פנימה, 1:3 לבנין. אן-נאסירי בעט, שוער בנין אלאגבה הדף. מאמה כבש לבנין וקבע 1:4. הנבחרת המפתיעה מעפילה לראשונה בתולדותיה לרבע הגמר.

אוגנדה – סנגל 1:0
סנגל היא אחת הפייבוריטיות לזכייה, ובניגוד למרוקו היא לא התקשתה במשחק נגד אוגנדה שחיפשה הפתעה. כבר תוך 15 דקות קיבל סאדיו מאנה כדור נהדר ופרץ לתוך הרחבה, מכניע בקלות את השוער האוגנדי אוניאנגו. כוכב ליברפול עוד הספיק להחמיץ פנדל בדקה ה-61, אבל המשחק נגמר בניצחון מינימלי שהספיק לסנגלים בשביל העפלה למפגש נגד בנין ברבע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי