הצליחו היכן שפלה וקרויף נכשלו: ההישג הגדול של נבחרת ארצות הברית

שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות
שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות | Richard Heathcote/Gettyimages

האמריקאיות זכו בפעם השנייה ברציפות באליפות העולם והוכיחו שכל אישה יכולה להיות כדורגלנית מעולה, אך מעבר להבדלי הרמות שלא הוטלו בספק, דורון כהן, היישר מהיציע בליון, זיהה ניצחון גדול הרבה יותר

(גודל טקסט)
אין דוגמה טובה יותר מרוז לאוול, קשרית נבחרת ארצות הברית וכובשת השער השני בגמר נגד הולנד (במבצע אישי מרהיב) שנתן חותמת על עוד גביע עולם אמריקני, כדי להמחיש את עוצמת המהפכה הזאת שמתרחשת בכדורגל הנשים. פעם, לא כל כך מזמן, המראה החיצוני העדין, הענוג והשברירי שלה היה גורם לתייג אותה מיידית כספרנית או כלבורנטית במעבדה לכימיה, אבל לאוול הוכיחה שכל אישה יכולה להיות כדורגלנית מעולה, גם אין אם לה גרם של גבריות בגופה.


וזו אחת הסיבות לכך שנבחרת ארה"ב תמשיך להיות אימפריה בכדורגל העולמי גם במונדיאלים הבאים. גם אחרי ששלוש הכוכבות הגדולה שלה שכבר חצו את גיל ה-30 – טובין הית' (גארינצ'ה של המין הנשי), מייגן ראפינו (ללא ספק ה-mvp של המונדיאל הזה) ואלכס מורגן (מלכת השערים) יתלו את הנעליים. הדור הבא כבר מתדפק על השערים, בעיקר של הנבחרות היריבות.



לאוול חוגגת בדרך לזכייה אמריקאית נוספת במונדיאל הנשים (FRANCK FIFE/AFP/Getty Images)


גם אם נדמה ברגעים מסוימים בתחילת המשחק שהולנד, אלופת אירופה, תבצע טקס החלפת משמרות ותנשל את אלופת העולם מכסאה, אט אט התברר שהיא עדיין רחוקה מכך. האמריקאיות אמנם נזקקו שוב לחסדי ה-VAR כדי לעלות ליתרון, אבל הבדלי הרמות לא הוטלו בספק כבר במחצית הראשונה.


במסיבת העיתונאים אחרי המשחק כולם חיכו כמובן למייגן ראפינו, אבל לבסוף המאמנת ג'יל אליס הופיעה לבדה והתנצלה שראפינו הוגרלה לבדיקת סמים ולכן לא תגיע. במהלך הראיון קיבלה אליס צלצול טלפון עקשני וטורדני. היא הודיעה לעיתונאים שאמא שלה על הקו, התקשרה לברך, אבל תצטרך לחכות בסבלנות עד אחרי הראיונות.



לפתע התפרצה ראפינו לאולם העיתונות והקפיצה אותו בריקוד סוער. אחרי שענתה לכמה שאלות מקצועיות ומנומסות, הגיע כמובן הזמן לשאלה המסקרנת ביותר היום באמריקה, האם היא מתכוונת להופיע עם הגביע אצל דונלנד טראמפ בבית הלבן, אבל קצינת העיתונות הרימה לפתע את היד והודיעה שהמסיבה הסתיימה.



ראפינו. התפרצה בריקוד סוער (PHILIPPE DESMAZES/Gettyimages)



בחדר ההלבשה האמריקאיות חגגו עם עוד גביע ואי אפשר היה שלא לפרגן להן: הבחורות האלה הצליחו היכן שנכשלו הכוכבים הגדולים ביותר של הכדורגל העולמי – פלה, בקנבאואר, קרויף, מרדכי שפיגלר שלנו ועוד רבים וטובים: להפוך את הכדורגל, המוקצה מחמת מיאוס, לענף ספורט פופולרי ואהוב באמריקה. אי אפשר לצפות בהן מבלי להתאהב בחזרה במשחק, שאיבד מעט מקסמו ומנשמתו בשנים האחרונות. יש תקווה – וקוראים לה כדורגל נשים. יותר מ-50 אלף צופים ביציעים ועוד עשרות מיליונים מול מקלטי הטלוויזיה לא טועים.



עשרות מיליונים לא טועים (Richard Heathcote/Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי