סינדרלה: מדגסקר ברבע הגמר אחרי ניצחון על קונגו בפנדלים

שחקני נבחרת מדגסקר חוגגים
שחקני נבחרת מדגסקר חוגגים | GIUSEPPE CACACE/AFP/Getty Images

סנסציה נוספת בגביע אפריקה: הקונגולזים חזרו מהקבר והשוו ל-2:2 בדקה ה-90, אבל אחרי הארכה חסרת שערים היתה זו הנבחרת הקטנה שהעפילה בדו קרב מהנקודה הלבנה. אלג'יריה לא התקשתה ב-0:3 החלק על גינאה

(גודל טקסט)

ההפתעות בגביע אפריקה לאומות לא מפסיקות להגיע. היום (ראשון) היה תורה של מדגסקר, שכבר רשמה את אחת הסנסציות הגדולות של הטורניר בשלב הבתים, וכעת עלתה לרבע הגמר עם ניצחון מדהים בפנדלים על קונגו ובשלב שמונה האחרונות תמתין לה המנצחת בין גאנה לטוניסיה. עוד הערב, אלג'יריה לא התקשתה מול גינאה, הביסה אותה 0:3 והצטרפה גם היא לשלב רבע הגמר, שם תמתין לה אחת מבין מאלי וחוף השנהב.

אלג'יריה – גינאה 0:3
שועלי המדבר הבטיחו די בקלילות את מקומם בשלב שמונה האחרונות, אחרי שיוסף בלאיילי כבש בדקה ה-24 מול גינאה נטולת נאבי קייטה הפצוע, ריאד מאחרז ממנצ'סטר סיטי הכפיל את היתרון בדקה ה-57 ואת המסמר האחרון נעץ אדם אונאס בדקה ה-82, בסך הכל חמש דקות אחרי שהחליף את בלאיילי, כובש השער הראשון כאמור.

מגינאה היו ציפיות די גבוהות, אבל ללא כוכב ליברפול שלא הגיע כשיר במאת האחוזים ונאלץ לסיים את הטורניר עוד במהלכו, המשוכה הייתה פשוט גבוהה מדי בשבילה – כזכור היא גם כך עלתה משלב הבתים מהמקום השלישי רק הודות לעובדה שצברה ארבע נקודות והייתה לנבחרת הטובה מבין אלה שסיימו במקום השלישי. אלג'יריה, לעומת זאת, שבה למעמד רבע הגמר אחרי ארבע שנים, ב-2017 היא לא עברה את הבתים, וזו גם הפעם הראשונה שהיא עוברת שלב נוק-אאוט מאז 2010, מכיוון שבמהדורות האחרונות של הטורניר כלל לא נערך שלב שמינית הגמר. אחרי שעברו גם את שלב הבתים מבלי לספוג, הם יקוו להמשיך במומנטום האדיר מול המנצחת מבין מאלי וחוף השנהב.


מאחרז. שועלי המדבר עלו לרבע בקלילות (KHALED DESOUKI/AFP/Getty Images)


מדגסקר – קונגו 2:2 (2:4 בפנדלים)

המדגסקרים רשמו סנסציה בעצם ההעפלה שלהם לשמינית הגמר, עם ה-0:2 על ניגריה בשלב הבתים, והיו נחושים לא לתת למסע הזה להסתיים כאן. כבר בדקה התשיעית הם עלו ליתרון, ועוד איזה יתרון. התקפה טובה הסתיימה בכדור שהגיע אל איברהים אמאדה, שהניף את הרגל ושלח פצצה לחיבורים של ליי מטאמפי.

קונגו לא ויתרה, ותוך 12 דקות השוותה משער נהדר של סדריק בקאמבו. המשחק, שהיה קצבי ומרתק במחצית הראשונה, נרדם מעט בשנייה ואף נבחרת לא הצליחה לסכן באמת את שער היריבה. עד הדקה ה-77, אז רומיין מטנאייר המדגסקרי חטף את הכדור ליד הרחבה שלו ופתח במתרפצת אדירה, רץ כמעט מגרש שלם לפני שהעביר כדור רוחב לתוך הרחבה שם חיכה פאנבה אנדריאטסימה ששלח את הרגל וכבש את ה-1:2.

שחקני נבחרת מדגסקר חוגגים. חשבו שהשיגו את שער הניצחון 13 דקות לסיום (JAVIER SORIANO/AFP/Getty Images)
שחקני נבחרת מדגסקר חוגגים. חשבו שהשיגו את שער הניצחון 13 דקות לסיום (JAVIER SORIANO/AFP/Getty Images)

הניצחון המדהים השני ברציפות כבר היה נראה באופק, אבל הנבחרת הקטנה שכחה שכדורגל משחקים 90 דקות. ממש לפני השריקה קונגו קיבלה קרן, ושאנסל אמבמבה התרומם לנגיחה שהכניעה את מלווין אדריאן. כשהסתיים הזמן החוקי, התוצאה היתה 2:2 וקיבלנו עוד 30 דקות של משחק.

אחרי הארכה חסרת שערים, המשחק הלך לדו קרב בעיטות עונשין שכבר מתחילתו היה ברור להיכן הוא הולך: אמאדה כבש את הראשון לזכות מדגסקר, ואז מרסל טיסראן החמיץ את הראשון של קונגו. המדגסקרים המשיכו לשמור על סקור מושלם, כשגם מטנאייר, פונטיין ומומבריס כובשים, אחרי אחרי שבקאמבו ואמפוקו הקונגולזים בעטו פנדלים מוצלחים הגיע יאניק בולאסי ובעט ברשלנות. אדריאן לא התקשה לעצור את הכדור ושלח את מדגסקר לחגוג בטירוף.

מדגסקר הצנועה, שזהו בכלל הטורניר הגדול הראשון שלה אי פעם, תהיה בין שמונה הגדולות. הטורניר כבר רשם לא מעט הפתעות, כמו ההעפלה של בנין לרבע הגמר וההדחה של מצרים בידי דרום אפריקה, אבל זו ללא ספק הגדולה מכולן. כמה רחוק תגיע החבורה מהאי שבאוקיינוס ההודי?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי