טוניסיה העיפה את גאנה בפנדלים, גם חוף השנהב ברבע הגמר

נבחרת חוף השנהב
נבחרת חוף השנהב | FADEL SENNA/AFP/Getty Images

שער עצמי בתוספת הזמן מנע מהנשרים של קרתגו ניצחון בכורה באליפות אפריקה, אך בתום 120 דקות שהסתיימו ב-1:1, השוער פארוק בן מוסטפה, שנכנס בדקה ה-120, העניק כרטיס לשלב הבא. זאהה כבש ב-0:1 של הפילים על מאלי

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר באליפות אפריקה הגיע היום (שני) לסיומו. במשחק המוקדם הייתה זו חוף השנהב שיצאה עם ידה על העליונה מול מאלי עם 0:1 הודות לשער מאוחר של ווילפריד זאהה בדרך למפגש מול אלג'יריה בשלב שמונה האחרונות ולאחר מכן הייתה זו טוניסיה שבתום דו קרב פנדלים הפתיעה את גאנה, במשחק שגם כך היה דרמטי ונגרר להארכה בתוספת הזמן, ובשלב הבא היא תפגוש את הסינדרלה מדגסקר – כך שהיא פייבוריטית ברורה להעפיל לחצי הגמר.

חוף השנהב – מאלי 0:1
כבר נראה היה שהמשחק ייכנס להארכה לאחר 76 דקות שקולות לגמרי, עד שהגיע כוכב קריסטל פאלאס, ווילפריד זאהה שמבוקש מאוד על ידי ארסנל בשבועות האחרונים, שהכריע את המפגש והעלה את נבחרתו לרבע הגמר, שם מחכה לה אלג'יריה. פתיחת המשחק הייתה שייכת דווקא למאלי, שאחרי 21 דקות לא עלתה ליתרון רק בעקבות התעופפות מוצלחת של השוער סילבן גבואו, שמנע שער מרגלי עבדולאי דיאבי. בדקה ה-37 ניקולא פפה הצליח לרשום איום ראשון לחוף השנהב, אבל הסיומת שלו הייתה רעה מאוד מול השער והמחצית הסתיימה ללא שערים.

החצי השני היה שוויוני גם הוא, כשנבחרת "הפילים" התעוררה והחלה להשתלט על מהלך המשחק. בדקה ה-55 ג'ונתן קוג'יה הוביל התקפה יפה וניסה בעצמו למצוא את הרשת של מאלי, אבל פספס את המסגרת. בדקה ה-76 הסכר נפרץ, כאשר זאהה התמקם מצוין במרכז הרחבה של היריבה והצליח לתרגם כדור שקיבל מקוג'יה ל-0:1 יקר עבור נבחרתו. עד תום ההתמודדות מאלי לא הצליחה לחזור למשחק, וחוף השנהב העפילה לשלב רבע הגמר. 

ווילפריד זאהה לאחר השער. שער יקר מאוד שהכריע את המשחק (KHALED DESOUKI/AFP/Getty Images)
זאהה. שער יקר מאוד שהכריע את המשחק (KHALED DESOUKI/AFP/Getty Images)

גאנה – טוניסיה 1:1 (5:4 בפנדלים)
שבעה מפגשים במסגרת אליפות אפריקה היו בין הנבחרות. שש פעמים ניצחה גאנה, משחק אחד הסתיים בתיקו. הערב נרשמה הפתעה גדולה, כאשר "הנשרים של קרתגו" אמנם לא ניצחו ב-90 דקות, אבל כן בתום מותחן אדיר העפילו לרבע הגמר. טוניסיה הבקיעה גם היא שער מאוחר שכבר נראה היה שהספיק לה לניצחון ב-90 דקות, אך שער עצמי אומלל במיוחד טרף את הקלפים וגרר את המשחק להארכה, שלמעשה לא שינתה בסופו של דבר – הרבה בזכות חילוף שביצעה טוניסיה בדקה ה-120, כאשר החליפה את השוער. 

במחצית הראשונה גאנה הייתה טובה יותר וגם מצאה את הרשת בדקה ה-42 מבעיטה של אנדרה איו אחרי מסירה של אחיו ג'ורדן, שער שכמובן נפסל בטענה לנגיעת יד שספק גדול אם הייתה, אולם במחצית השנייה המשחק נרגע, הצדדים ניסו בעיקר לשמור על שערם ובדקה ה-68, כאשר ווהב חאזרי עלה בשורות טוניסיה המשחק השתנה.

דקה לאחר שנכנס חאזרי השאיר את חניסי מול שער חשוף והבעיטה נבלה ביד של שחקן גנאי, השופט התעלם וסימן להמשיך, אלא שבדקה ה-73 הגיע שער דרמטי: חאזרי השאיר בעקב לחשרידה, האחרון פרץ מימין והעביר רוחב שהותיר לחניסי רק לשים את הכדור ברשת. 0:1 לטוניסיה, שכבר חלמה על ניצחון ראשון באליפות אחרי שלוש תוצאות תיקו וכמובן על הכרטיס לרבע הגמר. אלא ששתי דקות בתוך תוספת הזמן, דווקא במהלך שנראה חסר סיכוי עבור גאנה, הגיע השוויון: השוער מואז חאסן עמד מחוץ לשער והופתע מנגיחה של בלם נבחרתו רמי בדאווי – שעלה דקה קודם לכן כדי לשמור על היתרון – והמשחק נכנס להארכה. 1:1 בתום 90 דקות.

בדקה ה-114, באבא רחמן שלח כדור לעבר הרחבה, אסמואה ג'יאן השאיר אותו לג'ורדן איו והאחרון באחד על אחד בעט מחוץ למסגרת, ללא ספק ההזדמנות הגדולה בהארכה וזו שהייתה צריכה להכריע את המפגש מבלי שהצדדים יתייצבו לבעיטות מהנקודה הלבנה. עוד לפני הדו קרב, כנראה שגם בגלל הטעות, ביצעה טוניסיה חילוף בדקה ה-120 ולכר הדשא עלה השוער המחליף פארוק בן מוסטפה. האחרון גם היה המנצח הגדול של המשחק, כאשר הדף את הפנדל של הבועט השלישי קאלב אקובן, והעניק לנבחרתו את הניצחון.


טוניסיה חוגגת העפלה לרבע, שם היא פייבוריטית, מבלי שניצחה משחק ב-90 דקות (JAVIER SORIANO/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי