מכבי תל אביב? "מבחינת ערן זהבי, כל האופציות פתוחות"

ערן זהבי
ערן זהבי | מכבי תל אביב

להמשיך עד סוף הקריירה בגוואנגז'ו ר.פ, לחזור לאלופת ישראל, לצאת לגיחה נוספת לאירופה או למצוא קבוצה אטרקטיבית בארצות הברית. עתידו של כוכב נבחרת ישראל על הפרק

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכונת השערים הישראלית, ערן זהבי, ממשיך לערוך אימוני סרק בגוואנגז'ו ר.פ, ללא תאריך נראה לעין של חזרת הליגה הסינית לפעילות, כשבמקביל בוחן את האפשרויות שעומדות לפניו. ב-1 ביוני נכנס החוזה של זהבי, העומד על 12.5 מיליון דולר בעונה, לחצי השנה האחרונה שלו, ומכיוון שלא האריך אותו, הוא נחשב לשחקן חופשי.

בשלב הזה עומדות בפניו שתי אופציות עיקריות, אך לא בטוח שיבחר דווקא בהן: האחת, להמשיך בגוואנגז'ו ר.פ. הסינים כבר הודיעו לזהבי כי ישמחו להאריך את חוזהו עד לפרישה, כלומר בסדר גודל של שלוש עד חמש עונות נוספות. על פי החוקים החדשים של הליגה הסינית תהיה תקרת שכר לחוזים חדשים של עד שלושה מיליון דולר בעונה, אך אם שחקן בוחר להמשיך בקבוצתו, החוק הזה לא חל עליו. כלומר, תיאורטית יוכל זהבי להמשיך ולקבל את שכרו העצום גם בעונות הבאות, אם כי ההערכה היא כי יסתפק גם בפחות, תמורת חוזה רב שנתי. אם ימשיך בסין, זה יהיה רק בקבוצתו הנוכחית.

האופציה השנייה היא חזרה למכבי ת"א. זו כבר פנתה לסוכנו, רונן קצב, ושאלה אם קיימת היתכנות לשוב למכבי. זהבי עומד בפני מכבש לחצים לחזור לישראל והוא גם מאוד מתרגש מהמחשבה, אבל חוזהו האחרון במכבי ת"א עמד על מיליון יורו, פחות מעשירית משכרו הנוכחי, וגם אם מדובר בהשקעה בטוחה (בשעתו, מרבית מכירת המרצ'נדייז במכבי ת"א היתה קשורה ישירות לזהבי), לא ברור אם תוכל לשלם שוב את השכר הזה נוכח המשבר הכלכלי בעקבות הקורונה. בסביבתו אומרים: "הסיכוי לשוב למכבי קלוש. יש לו עוד כמה שנים להמשיך ולהשתכר ברמות הגבוהות".


מכבי תל אביב כבר פנתה לסוכנו של ערן זהבי (האתר הרשמי)

שתי אופציות נוספות הן לחזור לסיבוב נוסף באירופה – אפשרויות שפוספסו ב-2015 עם הצעה מפורטו ובסוף חלון ההעברות של ינואר עם הצעה מטוטנהאם – או לצאת ל-MLS. כיוון שזהבי שחקן חופשי, האופציות האלה השתפרו אבל כרגע אין כל הצעות. זהבי מכוון יותר לארצות הברית עם דגש על מיאמי או ניו יורק. "במעמדו היום הוא כבר לא ייקח הימור כמו על גוואנגז'ו, הוא הפך ליותר בררן", אמרו בסביבתו.

יש לציין כי זהבי, שיחגוג בחודש הבא יום הולדת 33, לא שיחק כדורגל מאז סוף נובמבר 2019, וכבר אמר בראיון לספורט1 לפני כחצי שנה: "סימנתי את גיל 36 כמקסימום. אשתי יודעת שהיא צריכה להזכיר לי אם היא רואה שאני פחות טוב ואין לי את אותה תשוקה – לפרוש". ההערכה היא כי גם לנקודה הזו יהיה משקל בבחינת היעד הבא שלו.

סוכנו של זהבי, רונן קצב, הסתפק בתגובה קצרה שאומרת בעצם הכל: "מבחינת ערן, כל האופציות פתוחות". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי