קפץ להם הגן הווינרי: על השינוי שעשה פוצ'טינו בטוטנהאם

מאוריסיו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו | Gettyimages

עם חמישה ניצחונות רצופים, וכשהכושר של צ'לסי כבר פחות מרשים, התרנגולים חולמים על פיניש מדהים לעונה. לירן שכנר על האיש שאחראי על המהפך הגדול

(גודל טקסט)
 בניגוד גמור לאופי הלוזרי ובניגוד מוחלט לתדמיתה, טוטנהאם מודל 2017 היא קבוצה מרתקת, לוחמת, מרעננת, ובעיקר מנצחת. מה שעשתה מול סוונסי לפני יומיים שם חותמת ענקית על המהפך שעשה מאוריסיו פוצ'טינו בד.נ.א של המועדון הזה. התרנגולים השוו בדקה ה-88 ל-1-1, המשיכו מהר ולחצו כדי להשיג את המהפך. הם השיגו שניים כאלו בתוספת הזמן בליברטי סטדיום, ובסך הכל כבשו שלישייה תוך שש דקות, שהביאה להם ניצחון חמישי ברציפות.

 

עם כל הכבוד לצ'לסי שנראית בדרך הבטוחה אל התואר, מיצוי הפוטנציאל של טוטנהאם מעורר השראה, וכמובן גדול הרבה יותר מזה של הבלוז. אנטוניו קונטה יהיה כנראה מאמן העונה כי הצליח לרוץ עם צ'לסי לפני כולם בפער עצום והשאיר את מוריניו, גווארדיולה, ונגר וקלופ מאחור. אבל פוצ'טינו, עם סגל פחות נוצץ מכל האחרים, הצליח לגבש את טוטנהאם לכדי יחידה מלוכדת שרצה כבר שנה שנייה עם אותו הרכב פחות או יותר, ומראה מהי עקביות.

 

 

אין לה את הכוכבים הכי יקרים, אבל יש לה את הרוח, האמונה, ההיררכיה הנכונה ובעיקר את המאמן שיודע להוציא משחקניו את המיטב. שניים מהם – הארי קיין ודלה עלי – חבים לו את נסיקתם. שניים משלושת האסים ההתקפיים של התרנגולים קפצו את המדרגה הנכונה תחת פוצ'טינו.

 

הארגנטינאי הוא האיש שהרים את קיין מהספסל לפני שנתיים וחצי והפך אותו לחלוץ האנגלי הבכיר, ולאחד שיכול להגיע למספרים של הגדולים ביותר, אולי אפילו עד אלן שירר. לגבי עלי, שמסתמן כיורש של ג'רארד/למפארד בנבחרת אנגליה, פוצ'טינו הוא האיש שנתן לו בלי להסס את ההרשאה לטייל במגרש כשחקן חופשי שמגיח מאחור, והפך אותו לסופרסטאר.

 


 קיין ועלי. כוכבים בזכות פוצ'טינו (Getty)

 

יחד עם הגנת הברזל שיצר לטוטנהאם שלו יש מאפיינים מאוד ברורים, ובעיקר אופי של קבוצה קשוחה שלא מוותרת – מה שכל כך לא אפיין אותה בעשורים האחרונים. המהפך מול סוונסי היה הרביעי העונה שמבצעים הספרס מעמדת פיגור לניצחון, ויחד עם החזרה מ-2:0 ל-2:2 מול סיטי, המושג לוזרים זז הצידה העונה, ובצדק.

 

אחרי שצברה 38 נקודות מתוך 45 האחרונות, טוטנהאם נראית הקבוצה בכושר הטוב בליגה, רק שהבעיה שלה היא צ'לסי ופער שבע הנקודות. כרגע נדמה שיהיה קשה מאוד להשיג את המכונה של קונטה, אבל לפוצ'טינו יש משימה לא פחות חשובה – לחזק בעוד שלב את הבנייה של טוטנהאם מבחינת התדמית והאופי. וזה אומר – לא להתרסק בסיום העונה כמו שקרה לה אחרי שהבינה שחוסל הסיכוי להשיג את לסטר.

 

בעונה שעברה ארסנל עקפה את טוטנהאם ממש עם הבאזר והורידה אותה למקום השלישי. העונה קשה לראות את התותחנים עושים זאת, אבל סיטי וליברפול עדיין יכולות. המקום בליגת האלופות עונה שנייה ברציפות נראה מובטח, אבל פוצ'טינו רוצה לעלות עוד שלב מהעונה שעברה ולסיים לפחות במקום השני. זה לא שהוא ויתר על התואר, אבל ריאליות זה אלמנט חשוב כשאתה מאמן בצמרת הליגה הזו. לסיים שני בעונה שבה כל מאמני העל ציפו להיות אלופים – זה הישג עבור מועדון כמו טוטנהאם.



פוצ'טינו עם קונטה. מי יחייך בסיום העונה? (Getty)
 

פוצ'טינו לא יתנגד לסוף מהמם ומפתיע, והוא ינסה לעשות מה שרק קבוצה אחת עשתה לפניו – לסיים עם 13 ניצחונות רצופים (כלומר עוד שמונה עד הסיום העונה). אז זו הייתה ארסנל של ונגר ב-2004, שסיימה כך עונה וזכתה בתואר. בטוטנהאם מאמינים שרצף כזה יביא להם את הצלחת כבר העונה, כי צ'לסי נראית לאחרונה כמו אחת שירדה מכושרה המטורף של סוף 2016.

 

על כל פנים, גם אם זה לא יקרה, הדרך שפוצ'טינו עושה עם טוטנהאם, הקבוצה הכי צעירה בליגה, תביא אותו בעתיד הלא רחוק למדרגה בה נמצאים כל יריביו לצמרת באנגליה. והיא שווה את המדרגה הזו, עם מספרים אי אפשר להתווכח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי