הכל עניין של טיימינג: הפריחה הגדולה של ווילפריד זאהה

זאהה
זאהה | AFP

פרגוסון הימר וטעה רק בתזמון, יונייטד פיספסה וגם באנגליה מצטערים. הסחורה החמה של קיץ 2017 בפרמייר-ליג לא מפסיקה לתעתע

(גודל טקסט)
ווילפרד זאהה הוא דוגמה מובהקת לטיימינג. ב-2013 מנצ'סטר יונייטד רכשה אותו מקריסטל פאלאס ב-10 מיליון ליש"ט ככוכב עולה. הרכש האחרון של אלכס פרגוסון לא הרשים באולד טראפורד, הושאל לקרדיף ולאחר מכן נרכש מחדש על ידי פאלאס. השאר? היסטוריה. פרגי לא טעה, אולי רק בתזמון. היום נחשב זאהה לאחת הסחורות החמות בליגה.


העונה הנוכחית היא העונה בה זאהה מוכיח לכל מי שפיקפק בשחקן הכנף, כי הפוטנציאל הבשיל. הוא מציג יכולת נהדרת, מתעתע בהגנות היריב וגם בנבחרת חוף השנהב הוא פשוט מבריק.



טוטנהאם ומנצ'סטר סיטי כבר לוטשות עיניים ובפאלאס רק מקווים כי יעזור לקבוצה לשרוד בפרמייר-ליג. סם אלרדייס שמאז הגיע לקבוצה הלונדונית הוציא אותה מאזור הקו האדום בנה את המשחק שלו על שני האסים כריסטיאן בנטקה וזאהה. מול צ'לסי הוא כבש ובישל לבנטקה והשניים הובילו 1:2 מדהים בסטמפורד ברידג'. בניצחון 0:3 על ארסנל הוא חתך ללא הרף את נאצ'ו מונריאל ובישל את השער השני.


מראה לכולם את הגב (AFP)
מראה לכולם את הגב (AFP)


שישה שערים ותשעה בישולים לקיצוני שמרוויח סכום מצחיק של 35 אלף ליש"ט לשבוע יקשו מאוד על הנשרים להשאיר את הכוכב הנוסק.



גם אלרדייס מקווה לשכנע את זאהה להישאר, אבל הוא מבחינתו בטוח שיש עוד לא מעט כמוהו באנגליה. בניגוד למנג'ר שפוטר בבושת פנים מנבחרת אנגליה, הבעלים סטיב פאריש דווקא שואף להשאיר את זאהה אבל במשכורת של 110 אלף ליש"ט לשבוע, לא בטוח שהוא יתרצה. פאריש אמר: "כמה אני רוצה עליו? קשה לומר. היום כשיש את השוק הסיני וסכומים מטורפים רצים באוויר אני יכול לדרוש עליו סכום גבוה במיוחד, אבל מאמין שאצליח לשכנע אותו להישאר, כי רק בפאלאס הוא הצליח לתרגם את יכולתו על כר הדשא".



בינתיים הקיצוני מוערך כבר ב-25 מיליון ליש"ט, סכום שעוד עשוי לצמוח והמשכורת עוד עשויה רק לטפוח. יאניק בולאסי שחקן הכנף המוכשר שעבר בסכום דומה מפאלאס לאברטון ניתח: "הוא יכול לשחק בברצלונה ולהרשים לא פחות מניימאר. יכול להגיע רחוק ככל שירצה ויש לו איכות כדורגל לא פחות ממנו. יש כאלה שהרימו גבה, אבל הוא הוכיח כבר שבעבר לא האמינו בו. כולם אוכלים את הכובע".



צוחק על כולם (AFP)


תמונת פספוס

אז עם יכולות כמו של ניימאר, לפחות על הנייר מי שעשויה לאכול את הכובע היא מנצ'סטר יונייטד. סיטי חושקת מאוד בתכשיט של פאלאס ועם סכומי הכסף שרצים באיתיחאד הוא עשוי לשוב לעיר אבל לצד השני. גם אם בולאסי אולי קצת מגזים לזאהה יש שליטה מדהימה בכדור ויכולת כדרור מהטובות בפרמייר-ליג. לא מכבר נתפס עושה ביצועים עם הכדור בחניון מכוניות והיה מה לראות.

 

כמו מנצ'סטר יונייטד ניתן להניח שגם בנבחרת אנגליה מצטערים שנתנו לזאהה ללכת. זאהה נולד בחוף השנהב והיגר עם הוריו לאנגליה כשהיה ילד. הוא שיחק בקבוצות הצעירות של אנגליה וגם זומן לנבחרת הצעירה ואף רשם שתי הופעות בבוגרת מול שבדיה וסקוטלנד, אבל מיד לאחר מכן ב-2012 מאמן הנבחרת הצעירה התחנן בפניו לא לעזוב. גם גארת' סאות'גייט ניסה לדבר על ליבו שיישאר מיד כשנכנס לתפקיד.

 

לשחקן היתה אופציה לעבור לשחק בחוף השנהב במדינה בה נולד. סטויארט פירס, מאמן הצעירה בעבר חזה את הפספוס וניסה אף הוא לשכנע, אבל זאהה שהיה מתוסכל מהקריירה שלו באנגליה ובעיקר מהמחסור בהזדמנויות, נדד למדינת האם.


ביונייטד פיספסו? (AFP(
זאהה ביונייטד, הכל עניין של תזמון (AFP)


בחוף השנהב הפילים התאהבו. הוא חלק מהסגל לאליפות אפריקה וכבש בשער סלאלום אדיר נגד רוסיה במשחק הכנה. העתיד שלו כמו בפרמייר-ליג מבטיח מאוד גם בנבחרת. באנגליה כבר מתחרטים, כנראה שגם ביונייטד. בקרוב אין אחד שלא יכיר את ווילפריד זאהה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי