דיווח: אנטוניו קונטה עשוי לעזוב את צ'לסי

אנטוניו קונטה
אנטוניו קונטה | AFP

המנג'ר האיטלקי לא מרוצה מהתנהלותו של הבעלים רומן אברמוביץ', דורש חיזוק מאסיבי של הסגל ומאיים להתפטר אם לא יזכה לכך - כפי שעשה בקיץ 2014, אז עזב את יובנטוס

(גודל טקסט)

אם להאמין לדיווח שפורסם ב"דיילי רקורד", רעידת אדמה צפויה בסטמפורד ברידג' בקרוב מאוד. המאמן אנטוניו קונטה, שבעונת הבכורה שלו זכה עם צ'לסי באליפות, מאיים לעזוב בימים הקרובים בשל חוסר שביעות רצון מהתנהלות הבעלים רומן אברמוביץ'.

האיטלקי, שעל אף עונה חלומית שהסתיימה באליפות מרשימה ובהפסד בגמר הגביע טרם חתם על הארכת חוזה על אף הצעה שהוגשה בתחילת 2017, טוען לאחרונה כי הוא עלול להודיע על סיום דרכו בקבוצה מכיוון שאינו זוכה לתקציב ראוי במטרה לבנות את הסגל לטווח ארוך ולהכין את הקבוצה לקראת חזרתה לליגת האלופות אחרי עונה נטולת מפעל אירופי.

אם קונטה אכן יעזוב הרי שצ'לסי נמצאת בבעיה קשה עד מאוד, מכיוון שלא רק תאבד את המאמן שהשיב לה את תואר האליפות – אלא גם תמצא את עצמה באמצע יוני, זמן קצר לפני פתיחת ההכנות לעונה, ללא מאמן בכיר וכל זאת בזמן שמרבית הקבוצות כבר איישו את המשרה לעונה הבאה. בידיעה נכתב כי תומאס טוכל עשוי למצוא את עצמו בצ'לסי, אם וכאשר, אחרי שפוטר מדורטמונד עבור פיטר בוס.


אברמוביץ'. שוב סגר את הברז אחרי זכייה באליפות? (Gettyimages)

נכתב כי קונטה מאמין ביכולתו להוביל את צ'לסי לזכייה באליפות האלופות כבר בעונה הבאה, אולם לשם כך זקוק לסיוע מצד בעלי המועדון, שבשלב זה לא העמיד לרשותו את הסכומים הרצויים לחיזוק הנדרש – ולטענתו יש לחזק את הסגל בצורה משמעותית במספר עמדות מפתח. לפי מקורביו, "קונטה מרגיש שצ'לסי צריכה להיות חייבת לו ולבזבז בצורה אגרסיבית על שחקני רכש".

חוזהו הקיים של אנטוניו קונטה בצ'לסי מסתיים בסוף עונת 2019, אולם המאמן בן ה-47 כבר עזב בעבר במפתיע אחרי זכייה בתואר. בקיץ 2014 הוא עזב את יובנטוס במצב דומה, במהלך ההכנות לעונה, לאחר שלא זכה מההנהלה לכספים כדי לחזק את הסגל בשחקנים שלטענתו היו מובילים את המועדון להצלחה בליגת האלופות. 

כמו כן זכורים ויכוחים בעבר בין הבעלים רומן אברמוביץ' לבין מאמניו לאחר זכייה באליפות. בקיץ 2010 קרלו אנצ'לוטי דרש לחזק את הסגל לאחר זכייה באליפות, אולם הוא קיבל בניגוד לרצונו את ראמירז הברזילאי ואת יוסי בניון, לצד חמישה שחקני נוער שעלו מאקדמיית המועדון. גם כשז'וזה מוריניו השיב את האליפות לסטמפורד ברידג' לאחר חמש שנים הוא לא זכה לתקציב משמעותי לצירוף שחקנים – למעשה לרשותו היו כ-20 מיליון פאונד שהושקעו ברכישת פדרו מברצלונה רגע לפני סיום החלון.


רק לפני זמן קצר זה נראה כך (AFP)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי