התרגיל של מוריניו: כך "גנבה" יונייטד את לוקאקו מצ'לסי

רומלו לוקאקו. הצגה ענקית
רומלו לוקאקו. הצגה ענקית | צילום: gettyimages

איש לא ציפה שמאמן מנצ'סטר יונייטד יצליח לגרום לחלוץ הבלגי להגיע לשדים האדומים, הבלוז המומים ומבוישים מהמעבר הצפוי של השחקן ומה יהיה עתידו של אלברו מוראטה?

(גודל טקסט)

הבוקר פורסם בכלי התקשורת הבריטיים שאברטון סגרה עם מנצ'סטר יונייטד על מכירתו של רומלו לוקאקו תמורת 75 מיליון ליש"ט, והעסקה יצרה רעידת אדמה של ממש בשוק ההעברות באירופה. מצד אחד, איש לא ציפה שיונייטד תגנוב את החלוץ הבלגי מצ'לסי, שהיתה אמורה לרכוש אותו מאברטון. מצד שני, אלברו מוראטה כבר סיכם את כל תנאיו ביונייטד, נותר בהלם ולא ברור לו מה מצבו.

אחרי פרסום הידיעה, שאין לה עדיין אישור רשמי, יש אי בהירות לגבי המצב. באברטון לא הסכימו לאשר שהשחקן אכן יימכר ליונייטד, אך ב"מארקה" הספרדי פרסמו הבוקר, שיש רק פער של חמישה מיליון יורו כדי שמוראטה יימכר ליונייטד (שהסכימה על 75 מיליון יורו וריאל מדריד רוצה 80 מיליון יורו). הטענה בעיתון, שיונייטד מנסה ללחוץ על ריאל מדריד להוריד את המחיר באמצעות הדלפה על לוקאקו, אף כי החתמת חלוץ נבחרת בלגיה בהחלט אפשרית.

לטענת הספרדים, ז'וזה מוריניו לא איבד עניין במוראטה, הוא עדיין רוצה אותו וב-24 השעות האחרונות היו שיחות מרתוניות לגבי מחירו. בספרד טוענים שריאל מדריד זקוקה לכסף של מכירת מוראטה, כדי לממן את רכישת קיליאן אמבפה. לכן, הידיעה על לוקאקו נועדה לגרום לבלאנקוס עצבנות, ולרדת למחיר שיונייטד רוצה. ב"מארקה" תוהים איך לוקאקו רוצה לשחק אצל מוריניו, שהעיף אותו בזמנו מצ'לסי ולא נתן לו הזדמנות, ומכר אותו לאברטון ב-31 מיליון יורו.

מצד שני, העיתון "מנצ'סטר איבנינג ניוז" יצא בכתבה ששיבחה את המהלך של היונייטד: "החתמת לוקאקו תגרום לכמה קבוצות (בראשן צ'לסי) להיראות חלשות". העיתון טוען שלוקאקו היה כל הזמן בראש הרשימה של מוריניו, וכבר באפריל היה קשר בין נציגי לוקאקו ליונייטד. רק בחודש מאי, כשהתברר שיהיה לשדים האדומים קשה להחתים את הבלגי, הם עברו לאופציית מוראטה.

רומאלו לוקאקו. מעברו הצפוי בייש את הבלוז (gettyimages)
רומאלו לוקאקו. מעברו הצפוי בייש את הבלוז (gettyimages)

ישנה טענה נוספת שלוקאקו אכן יעבור ליונייטד, מפני שהוא חבר של פול פוגבה וכבר שלושה קייצים הם מבלים ביחד. כמו כן, הסוכן של השניים הוא מינו ראיולה, שהחזיר את פול פוגבה ליונייטד וחזר לעשות עסקים עם הקבוצה אחרי עידן סר אלכס פרגוסון, איתו היו לו יחסים רעועים.

כעת רק נותר לראות מי ימצמץ ראשון, ויודע רשמית על החתמת איזה שחקן. יונייטד רוצה את לוקאקו על המטוס ביום ראשון, בדרך למסע המשחקים שלהם בחו"ל. קיימת האפשרות שזה יהיה לבסוף בכל זאת מוראטה.

רומלו לוקאקו. החלוץ הבלגי עורר סערה באי הבריטי (AFP)

כרגע צ'לסי נראית הקבוצה הכי פגועה, כשאנטוניו קונטה ורומן אברמוביץ' מבוישים. אם לוקאקו אכן יעבור ליונייטד, ייתכן שצ'לסי תלך על החתמת מוראטה, ששיחק ביובנטוס כשקונטה אימן, לפני שקיבל את אימון נבחרת איטליה.

דייגו קוסטה כבר נפרד מחלק מחבריו בצ'לסי. במידה ורומלו לוקאקו יעבור למנצ'סטר יונייטד, ייתכן מאוד שתהיה התפתחות דרמטית בצ'לסי ואנטוניו קונטה ייאלץ להשאיר את החלוץ שכבש עבורו 20 שערי ליגה בעונה החולפת בסטמפורד ברידג'.

רומלו לוקאקו. עשוי להתאחד מחדש עם מוריניו (gettyimages)

ה"טלגראף" טוען שבצ'לסי מגששים באפילה לגבי לוקאקו, ונאחזים בהודעות לא רשמיות של אברטון שדבר לא נסגר. אם בסופו של דבר הבלוז ייאלצו להרים ידיים, ייתכן שיילכו על השארת קוסטה או ינסו לרכוש את אלברטו מוראטה, גם אלכסיס סאנצ'ס הוזכר כמועמד.

קונטה אמור לחזור ביום ראשון לעבודה עם צ'לסי והוא היה נחוש לרכוש את לוקאקו. ההחלטה שלו להיפטר מקוסטה במיסרון, דבר שלא מקובל בכדורגל העולמי, נראית כרגע יותר ויותר כמו החלטה שלא היה לה מקום. ייתכן שצ'לסי תיאלץ לעשות סולחה בין המנג'ר לחלוץ הספרדי, ונראה שהוא יצטרך לרדת על הברכיים אם ירצה שקוסטה יישאר וקשה לראות את קונטה עושה מחווה כזאת.

דייגו קוסטה. פניית פרסה ביחסים עם קונטה? (gettyimages) דייגו קוסטה. פניית פרסה ביחסים עם קונטה? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי