סדין אדום: הדרך של וויין רוני החוצה ממנצ'סטר יונייטד

וויין רוני
וויין רוני | AFP

ז'וזה מוריניו ממשיך לזלזל בדברים שוליים כמו היסטוריה ומסורת. הקורבן התורן הפעם הוא וויין רוני, ש"המיוחד" מראה לו את הדרך החוצה מאולד טראפורד. לירן שכנר על חוסר כבוד משווע

(גודל טקסט)

לא כך מתנהגים עם אגדה. לא כך עושים לסמל. גם אם הסמל בוחן אופציות במקומות אחרים, גם אם הסמל כבר לא משמעותי כמו בעבר, גם אם כולם יודעים שזה נגמר – צריך לתת לסמל לסיים כמו שצריך.

ז'וזה מוריניו כבר לא מפתיע אף אחד. בשנה שעברה הוא הודיע לבסטיאן שוויינשטייגר שאינו מעוניין בו. שווייני נשאר בקבוצה, חזר מהשבתה ארוכה אחרי שמוריניו ראה שלא הולך וגם התרכך קצת, שיחק דקות ספורות ביחס לעונה עם כל כך הרבה משחקים, ובסופו של דבר גם מוריניו הודה בהתנהגות בלתי הולמת בטיפול בו.

אבל רוני? וויין רוני? זה כבר לשים אצבע בעין לאוהדי מנצ'סטר יונייטד, או בעצם לכל אוהד אנגלי שמכבד את עצמו. ההחלטה של מוריניו, על פי הפרסומים, שלא לקחת את רוני למסע בארה"ב, היא גזר דין מוות לקריירה המפוארת של רוני ביונייטד. מפוארת? אחת הגדולות בתולדות המועדון, עם מבול של שיאים, שערים, תארים ואין ספור רגעים שעשו שמח לאוהדי השדים האדומים.

את מוריניו כל ההיסטוריה הזו לא מעניינת, הוא מסתכל רק קדימה. לא ממצמץ, לא מכבד. אפשר להחליט שיש כאלה שלא מתאימים לך יותר, אבל כל זה צריך להגיע בצורה אחרת לחלוטין, ולא בתחילת יולי, כשרוני מתכונן – הוא הרי עדיין שייך למנצ'סטר יונייטד – לעונה הבאה. נכון, הסיכוי שרוני היה ממשיך עם השדים האדומים שואף לאפס גם כך, אבל יש דרך לסיים תקופה מופלאה של 14 שנים. לא כך.

בסטיאן שוויינשטייגר. גם מוריניו הודה שהגזים. (gettyimages)
בסטיאן שוויינשטייגר. מוריניו הודה בטעות. (gettyimages)

כעת רוני מעוניין לחזור לאברטון. מבחינתו זו אופציה שתשאיר את הקריירה שלו תוססת, בקבוצה שיש לה על מה לשחק גם בצמרת ומשחקת בליגה האירופית. האפשרות לשוב הביתה לקראת הפינאלה מאתגרת בעיקר בעיניי רוני, וגם בעיניי המאמן רונלד קומאן. רוני רק בן 32, ואם תשוב לו חדוות המשחק, קומאן יודע שאפשר להוציא ממלך שערי יונייטד בכל הזמנים עוד שתי עונות טובות לפחות, ובעיקר מנהיגות ואופי – מה שאין לאברטון כבר שנים.

אבל כל זה עוד לא קרה רשמית. נכון לכתיבת שורות אלה רוני עדיין שחקן מנצ'סטר יונייטד, שייך למועדון, וחולצותיו הנמכרות ברחבי הגלובוס עדיין מביאות פרנסה לגלייזרים. וכל עוד הוא שם, מאמנו צריך לתת לשחקן במעמדו את הכבוד המקסימלי.

וויין רוני. ישוב לקבוצת נעוריו? (AFP)
וויין רוני. בדרך חזרה לגודיסון פארק. (AFP)

אבל מוריניו הוא דמות שלא יודעת לתת כבוד ליותר מדי מלבדו. הוא מבזה את רוני ללא סיבה מיוחדת. בשנה שעברה רוני קיבל את מעמדו כשחקן ספסל ולא עשה מהומות בחדר ההלבשה. דווקא בשל כך, האופציה שרוני יהיה חרב פיפיות במהלך המסע ואחריו פשוט לא עולה על הפרק. זה הופך את ההחלטה של מוריניו למיותרת ומעצבנת עוד יותר.

וויין רוני יסיים בקרוב מאוד את הדרך הארוכה במנצ'סטר יונייטד, אחת המרשימות שעשה שחקן כלשהו בתולדות הכדורגל האנגלי. חבל שזה נגמר כך.

וויין רוני. מלך השערים של יונייטד בכל הזמנים (gettyimages)
 וויין רוני. מלך השערים של יונייטד בכל הזמנים (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי