הכי איטלקי שיש: אנטוניו רודיגר עשה עוד צעד לעבר הצמרת

אנטוניו רודיגר
אנטוניו רודיגר | Gettimages

הבלם בן ה-24 גדל בשטוטגרט והעריץ את בואטנג. מספאלטי ברומא למד את יסודות המיקום וחתם בצ'לסי כדי לקבל את הליטוש הסופי מקונטה, להצליח באנגליה ולהאפיל על האליל

(גודל טקסט)

 אם הכל היה הולך כשורה, ייתכן כי אנטוניו רודיגר היה מגיע לצ'לסי כבר לפני שנה. אנטוניו קונטה סימן אותו כרכש מועדף מיד אחרי שמונה למאמן הכחולים, עוד לפני שהוביל את נבחרת איטליה ביורו 2016. עבור רודיגר, אליפות אירופה היתה אמורה להפוך לקרש קפיצה לפרמייר-ליג, גם אם הוא היה אמור לשבת על הספסל של יואכים לב.

אחרי הכל, זהו כבוד גדול להיכלל בסגל אלופת העולם, ואי אפשר לחלום על האפשרות להדיח מההרכב את מאטס הומלס וג'רום בואטנג. אלא שהגורל רצה אחרת. רודיגר קרע רצועות בברכו לפני הטורניר והחמיץ אותו. על הדרך, הוא פיספס גם את המעבר לסטמפורד ברידג' ונשאר ברומא. כעת מתברר שזו היתה דחייה בלבד, והוא נחת בלונדון תמורת 34 מיליון ליש"ט.

הפציעה היוותה מכה קשה מאוד עבור הבלם הגרמני, במיוחד כי היא לא היתה הראשונה. רודיגר נפגע במניסקוס ב-2014 ונותח בברכו גם ב-2015, ממש לפני המעבר משטוטגרט לרומא. ואולם, האופי שלו היה חזק מספיק כדי להתגבר על כל המכשולים. ככה זה כשאתה מבלה את ילדותך בשכונה בעייתית מאוד בברלין, מצליח לא להיגרר לפשיעה וחולם אך ורק על קריירה ככדורגלן.

בהיבט הזה, יש דמיון רב בין רודיגר לבואטנג. שניהם ילידי ברלין, שניהם בנים לנישואים מעורבים (במקרה של אנטוניו מדובר באב גרמני ואם מסיירה לאון), שניהם ניחנים במנטליות בלתי מתפשרת. גם מבחינה מקצועית יש הקבלה – שניהם רואים את עצמם כבלמים, אך שולבו לא פעם כמגנים ימניים בתחילת הקריירה.

לכן, כאשר פרץ רודיגר לתודעה כשחקן הרכב בשטוטגרט בתחילת 2013, הוא כונה באופן כמעט מיידי כ"בואטנג החדש". ההשוואה הזו החמיאה לו מאוד, כי הנער ראה בכוכב הגדול מודל לחיקוי, אך הוא הקפיד תמיד להדגיש: "אני רוצה לקחת ממנו את הטוב ביותר, אך משתדל להיות עצמי". האליל השני שלו היה מאז ומתמיד טיאגו סילבה הברזילאי, בזכות החושים המפותחים, קריאת המשחק המרשימה, וגם ההגינות.


בואטנג. הוא דווקא לא הצליח באנגליה (Getty)

באשר לתכונה האחרונה, נדרש רודיגר לעבוד על עצמו. בשתי העונות הראשונות בשטוטגרט, הוא ספג לא פעם ביקורת קשה על משחק ברוטאלי מדי, על הנכונות להיגרר לתיקולים מיותרים, ואף ספג שני כרטיסים אדומים. הוא למד את הלקח, ובליגה האיטלקית בלט דווקא בשל מיעוט הצהובים. "אני קשוח מאוד במאבק על הכדור, אבל נותן כבוד ליריב", הוא טוען. עם הזמן, השתדרג מאוד משחקו הטקטי, וללוצ'אנו ספאלטי יש בכך חלק נכבד.

מאמנה של רומא אז קיבל לידיו שחקן פיסי מאוד עם רצון עז ללמוד ולהתפתח. המיקום של רודיגר טוב הרבה יותר בזכות המנטור, הוא מסוגל להקדים את היריב לא רק בשל מהירותו המסחררת ורגליו הארוכות, וניתן לומר כי הוא בוגר הרבה יותר בגיל 24.

ספאלטי סמך עליו בעיניים עצומות ואף רצה לקחת את רודירגר איתו כשחתם בקיץ באינטר. השחורים-כחולים אף הציעו תמורתו כ-30 מיליון יורו. רומא דרשה לפחות 40 מיליון, ובכל מקרה המנהל הספורטיבי החדש מונצ'י הצהיר שאינו למכירה. קוסטאס מנולאס היווני היה בדרך לזניט, והגרמני היה אמור להישאר על מנת להוות עוגן בהגנה המתהווה של אוזביו די פרנצ'סקו. אלא שאז ויתר מנולאס על ההרפתקה ברוסיה, בין היתר כי התנאים הכספיים לא התאימו לו, והגישה של רומא השתנתה.

לפתע הג'יאלרוסי היו מוכנים לשמוע הצעות, וצ'לסי קפצה על המציאה. הכחולים היו זקוקים לרכש נוצץ כאן ועכשיו, על רקע כשלון עסקת רומלו לוקאקו שברח למנצ'סטר יונייטד, ורודיגר סיפק כותרות הולמות לעת עתה. הגרמני התקבל בזרועות פתוחות על ידי קונטה, בעיקר כי הוא מסוגל למלא מספר עמדות במערך שלו. לרודיגר נסיון עשיר בשיטה עם 3 בלמים, האהובה כל כך על מאמנה האיטלקי של צ'לסי, והוא יכול לשחק בה הן מימין, הן משמאל והן במרכז. בנוסף, גם עברו כמגן ימני מועיל מאוד, וזריזותו מאפשרת לו להשתלב כשחקן אגף – מעין גיבוי לוויקטור מוזס – ב-2:5:3 הקלאסי.


רודיגר עם גביע הקונפדרציות (Getty)

שחקנים רב גוניים מוערכים מאוד בכדורגל המודרני, ולכן הם עולים יותר. המחיר ששולם תמורת רודיגר אולי מעט יקר מדי, אבל יש לו גם פוטנציאל להתפתח עוד, וקונטה יודע לעבוד עם כוכבים צעירים מסוגו. הוא מעדיף אותם על פני ותיקים, ואיתו יוכל רודיגר לשפר את היכולת ההתקפית שלו. הוא צריך ללמוד לנווט טוב יותר את ההתקפות מאחור.

אם יעשה זאת, יתקרב רודיגר יותר לבואטנג, ואולי בסופו של דבר אף יצדיק את הכינוי שהוצמד לו. הוא מגיע לסטמפורד ברידג' במצב רוח נהדר, אחרי שהיה שחקן מפתח בסגל המשני של גרמניה שזכה בגביע הקונפדרציות בתחילת החודש (אחרי 0:1 בגמר על צ'ילה), ואף הגשים את חלום הילדות עליו הצהיר מאז ומתמיד – לשחק בליגה האנגלית. גם בואטנג, אגב, חלק איתו את השאיפה, אבל עשה את הצעד מוקדם מדי ונכשל במנצ'סטר סיטי בעונת 2010/11, לפני שהפך לסופר-סטאר בבאיירן מינכן. רודיגר מקווה שגורלו באי הבריטי יהיה שונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי